چاره شکست های ورزشی، حضور طلاب

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» وزیر ورزش در دیدار با آیت الله نوری همدانی:

همزمان با شکست های تحقیرکننده تیم های فوتبال کشور و به هم ریختگی وضعیت ورزش کشور که از نخستین مراکزی بود که نزدیکان احمدی نژاد آن را با وعده های بزرگ خود به عهده گرفتند و در حالی که هیچ رسانه بی طرفی این شکست ها را نادیده نگرفته است اولین وزیر ورزش و جوانان کشور در سفری به قم خواستار حضور طلاب و توسعه فرهنگ دینی در میان ورزشکاران شد.

 

محمد عباسی به دیدار طلاب حوزه علمیه قم و آیت‌الله حسین نوری همدانی حکومتی ترین مرجع قم رفت و حضور بیشتر طلاب در جامعه ورزش و توسعه فرهنگ دینی میان ورزشکاران را وعده داد.

 

به گزارش سایت خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد عباسی در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: “وزارت ورزش و جوانان با پیگیری رویکرد فرهنگی در امر ورزش، سعی دارد با تقویت روحیه دینی ورزشکاران، آنان را به سوی تعالی پیش ببرد.”

 

حاصل شعار ورزش اسلامی و نقش دادن به طلاب و وعاظ در روند ورزش، تاکنون در صحنه های بین المللی جز شکست نبوده در حالی که از نظر سرازیر شدن منابع مالی دولتی و ملی قابل مقایسه به گذشته های ورزش ایران نیست.

 

تلاش ورزشکاران و مربیان کارآمد، به مانند مدالهای طلای کشتی فرنگی در المپیک سال پیش، همواره به حساب عناصر تند رو و شعارهای دست و پا گیر واریز شده اما در زمانی که شکست های حقارت بار نصیب ورزش های

 

پرتماشاچی مانند فوتبال می شود معمولا هیچ نشانه ای از روحانیون حقوق بگیر در دستگاه ورزش نیست.

 

تنها کشور

 

در سفر به قم، عباسی بدون اشاره به شکستهای ناامید کننده و نارضایتی ورزشکاران طلای المپیک و کناره گیری آنان، دلیل درخشش ورزشکاران رشته های انفرادی را چنین توصیف کرد: “در رقابت های المپیک لندن، کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که نماز جماعت را در دهکده بازی ها برپا کرد و ورزشکاران کشور با نام اهل بیت در تمام میدان ها حاضر شدند و به موفقیت های جهانی رسیدند.”

 

عباسی یک بار دیگر بر اهمیت نقش حوزه های علمیه و استفاده از ظرفیت طلابی ها برای معنویت افزایی در فضای ورزش اشاره کرد و مدعی شد: “در این راستا مبلغان جوان با حضور در میدان های ورزشی، ارتباطات ویژه ای با جوانان برقرار کردند و این طرح تاکنون به شکل کاملا موفق اجرا شده است.”

 

به نوشته خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی او یک روز پیش از این هم در دیدار با طلاب حوزه علمیه قم، خواهان حضور بیشتر آنان در عرصه ورزش و نظارت بر کاروانهای ورزشی در میدانهای بین المللی شد.

 

عباسی در شرایطی به ارزشهای حجاب اسلامی و درخشش زنان ورزشکار در عرصه های بین المللی اشاره کرد که چند روز پیش از این ندا شهسواری، تنیس باز روی میز بانوان ایران در آستانه حضور در رقابتهای کاپ آسیایی در هنگ کنگ به دستور شورای برون مرزی از سفر بازداشته شد. عباسی یکی از موفقیت های ورزش ایران را “نهادینه کردن استفاده از پوشش اسلامی زنان ورزشکار، به دلیل موفقیت های آنان با حجاب اسلامی در عرصه های جهانی”عنوان کرد.

 

 

 

حضور آخوندها در ورزشگاه ها

 

 محمد عباسی در دیدار با طلاب حوزه علمیه هم حضور طلاب و فضلای حوزه در ورزشگاه ها از جمله ورزشگاه آزادی، مروج فرهنگ و باورهای اسلامی در میان جوانان نام برد. او در مورد حضور این روزهای طلاب در ورزشگاهها گفت: “برغم تصور عده ای، این حضور با استقبال جوانان پرشور حاضر در ورزشگاه ها مواجه شده و این موضوع نشان دهنده این است که روحانیت در دل جوانان جای دارد.”