رئیس جمهور ایران: اسرائیل دنبال جای دیگری بگردد

نویسنده

رئیس جمهور رک گوی ایران، محمود احمدی نژاد، بنا به مصاحبه ای که روز شنبه به چاپ رسید، خطاب به اسرائیل گفت: “به دنبال جای دیگری برای دولتت بگرد و سرزمین فلسطین را ترک کن تا دولت فلسطین تشکیل شود”.

احمدی نژاد پیش از آغاز سفرش به الجزایر که از روز دوشنبه آغاز می شود؛ به تعدادی از روزنامه های این کشور گفت: “ما از مردم فلسطین بدون قید و شرط حمایت می کنیم و اسرائیلی ها هم بهتر است به دنبال جای دیگری بگردند”.

ایران بارها حق وجود کشور اسرائیل در خاورمیانه را انکار کرده است و اظهارات احمدی نژاد در سال 2005 که تازه به ریاست جمهوری رسیده بود، مبنی بر محو اسرائیل از نقشه جهان تعجب جهانیان را برانگیخت.

او همچنین در ماه ژوئن با گفتن این نکته که شمارش معکوس برای اینکه نظامیان فلسطینی و لبنانی اسرائیل را نابود کنند، آغاز شده، طوفانی بپا کرد و دولت وی در سال گذشته میزبان کنفرانس هولوکاست بود که تردید هایشان در مورد نسل کشی یهودیان توسط نازی های آلمان در جریان جنگ دوم جهانی، مطرح کردند.

رئیس جمهور ایران در یکی از آخرین اظهار نظر هایش اعلام کرد که اسرائیل در سرزمین های فلسطین دست به قصابی زده است.

احمدی نژاد همچنین گفت که ایران قصد دارد با الجزایر برای مقابله با تروریسم همکاری کند. وی گفت: “اسلام کشتار افراد بی گناه را در هر کجا که باشد، محکوم می کند”.

احمدی نژاد اظهار داشت که ما همه روش های تروریستی را به هر دلیل و با هر اسمی که باشد، محکوم می کنیم. او نگاه به قول خودش “گزینه ای” کشور های غربی به حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: “در اروپا زندان های مخفی وجود داشت، در آمریکا مکالمات تلفنی را گوش می دهند. در انگلستان دوربین های تلویزیونی جاسوسی مردم را می کنند. اسرائیل در فلسطین قصابی می کند. اما هیچ کس هیاهو به راه نمی اندازد”.

دیدار احمدی نژاد از الجزایر هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

منبع: تایم خلیج، 4 اوت 2007