کشتار زوار شیعه: ایران باید بیدار شود

نویسنده

» گزارش مدرن توکیو تایمز از خشونت اسلامگراهای سنی

مسلمانان شیعه ایران برای نشان دادن دینداری خود به مکان‌های مقدس عراق سفر کردند و یکبار دیگر توسط اسلامگراهای سنی که اعتقاد دارند شیعیان مسلمان نیستند و باید جان آنها را گرفت، قتل عام شدند. این رویداد در کشورهای دیگری نیز رخ داده، مثلا در پاکستان که حملات بیشماری تعداد زیادی از شیعیان را در مساجد یا در مراسم مذهبی به کشتن داده است. مسلما اگر مسلمانان شیعه در یک کشور اروپایی قتل عام می‌شدند رسانه‌ها سر و صدای زیادی می‌کردند، اما با این وجود در حال حاضر این رویدادها فقط یک قتل عام دیگر شیعیان به دست اسلامگرایان افراطی سنی است.

آخرین این حملات علیه یک اتوبوس زائران شیعه صورت گرفت. تصاویری از پاکستان نشان می‌دهد که اسلامگرایان تکفیری گاهی اوقات اتوبوس‌ها را متوقف می‌کنند، شیعیان را جدا و سپس آنها را می‌کشند. ایران باید بیدار شود و متوجه شود که هم‌کیشان آنها در کشورهای سنی توسط سازمانهای تروریستی اسلامگرا کشته و قتل‌عام می‌شوند.

در کشور میانه‌رویی مثل مالزی، شیعیان اجازه ندارند مکان‌های مذهبی بسازند و دارای حقوق برابر با بقیه نیستند. باید در کنفرانس‌های بزرگ اسلامی به موضوع تنفر از شیعیان رسیدگی شود. اگر این کار انجام نشود کشتارهای بیشتری در عراق، پاکستان، یمن و کشورهای دیگر که شیعیان تحت فشار زیادی هستند تکرار می‌شود.

مسلما این موضوع فقط به اسلامگراهای تکفیری منحصر نمی‌شود چون مالزی با این افکار اداره نمی‌شود. وقت آن است که ایران به هم‌کیشان خود بیشتر کمک کند. پس از همه این‌ها، به خیانت حماس در غزه نگاه کنید که این سازمان به رغم این‌که ایران و سوریه هوادار فلسطین هستند تمایلات فرقه‌ای خود را نشان داده است. به همین دلیل، حماس از ارتش آزاد سوریه حمایت کرد و برای انتشار پیام فرقه‌گرایی در مناطق فلسطینی سوریه نفوذ کرده است.

در مورد آخرین کشتار زائران شیعه آسوشیتد پرس گزارش می‌دهد که “حمله‌کنندگان انتحاری اتومبیل‌های بمب گذاری شده را روز جمعه به سمت اتوبوس زائران ایرانی و یک ایست بازرسی در غرب بغداد راندند و موجب کشته شدن 19 نفر شدند. این حمله در پی دوماه خشونت صورت گرفته که مرگبارترین ماه‌ها در پنج سال گذشته محسوب می‌شود. بیم این می‌رود که موج کشتار دوباره در کشور راه بیفتد. درست مثل زمانی که پس از حمله آمریکا به این کشور جنگ داخلی به راه افتاد.”

در سوریه نیروهای مسلح مذاهب گوناگونی دارند و تمام رهبران مذهبی سنی از دولت حمایت می‌کنند تا هرچه زودتر بحرانی که توسط پول‌های نفت کشورهای خلیج فارس ایجاد شده از بین برود. روشن است که شبه‌نظامیان سنی وارد سوریه می‌شوند تا علوی‌ها و شیعیان را بکشند و اقلیت مسیحی را تحت تعقیب قرار دهند. در همین حال، بسیاری از رهبران سنی توسط اسلامگراهای تکفیری در سوریه کشته می‌شوند و تحت تعقیب قرار می‌گیرند چرا که معتقد هستند اسلام میانه‌روی سنی خیانت به دیدگاه آنها محسوب می‌شود، که پایه‌اش تنفر است.

باری دیگر شیعیان توسط اسلامگراهای سنی قتل عام شدند و باز هم هیچ اقدامی برای تغییر این تنفر کور علیه این مذهب صورت نخواهد گرفت. ایران باید تلاش بیشتری کند، چون این کشور قدرتمندترین کشور شیعه در جهان است. اگر این کار را نکند، مثل بحرین، هم‌کیشانشان در رنج و عذاب در جهان مسلمانان سنی باقی خواهند ماند.

منبع: مدرن توکیو تایمز - 9 ژوئن