ابلاغ ممنوع الخروجی به دانشجویان زندانی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» وضعیت ناگوار مجید توکلی در زندان

مجید توکلی، از فعالان دانشجویی دانشگاه پلی‌تکنیک که از اول تیرماه به بند 350 منتقل شده است، در شرایط جسمی نامساعدی به سر می‌برد و مسئولان به وضعیت وی بی توجه‌اند. همزمان اعضای زندانی دفتر تحکیم از زندان به دادگاه برده شدند تا حکم ممنوع الخروجی شان به آنها ابلاغ شود.

آن‌گونه که برادر مجید توکلی نوشته این دانشجوی زندانی که به دلیل شرایط سخت زندان عموما و اعتصاب غذا در سلول انفرادی بند 240 خصوصا، به نارسایی ریوی مبتلا شده است روز به روز شرایط وخیم تری پیدا می کند.این روند به صورتی است که داروهای قبلی که توسط پزشک برای این زندانی سیاسی تجویز شده بود، دیگر جواب‌گوی وضعیت وی نیست و دکتر بهزادیان نژاد، هم بند وی، توصیه کرده دیگر از این دارو ها استفاده نکند چرا که عواقب خواهد داشت.

مجید توکلی اکنون در اتاق 2 بند 350 (اتاق 5 قدیم) محبوس است و از زمان انتقال تاکنون تنها موفق به برقراری یک تماس 2 دقیقه ای با خانواده ی خود شده است.

مدتی است که علی رغم ساخت و ساز و شرایط نامطلوب بند 350، زندانیان سیاسی محبوس در سایر بندها (خصوصا اندرزگاه های7-8) به این مکان منتقل شده اند. در این بند نسبت به سایر بندهای عمومی، محدودیت های بیش تری در مورد زندانیان اعمال می شود.

لازم به یادآوری است که مجید توکلی، دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک تهران، از 16 آذر سال 88 تاکنون در زندان به سر می برد و با حکمی 8 و نیم ساله مواجه است.

 

پرونده جدید میلاد اسدی و بهاره هدایت

‫شعبه چهارم بازپرسی دادگاه انقلاب روز گذشته میلاد اسدی و بهاره هدایت را احضار کرد.

آن‌گونه که یک منبع آگاه به “روز” گفته است، در این احضار به میلاد اسدی و بهاره هدایت حکم ممنوع الخروجی آن‌ها ارائه شد.

در این شعبه، عضویت این دو زندانی در “مجموعه غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت” دلیل ابلاغ چنین حکمی اعلام شده است. این منبع آگاه همچنین اضافه کردبا توجه به اینکه اسدی و هدایت، پیش از این در شعبه 28 دادگاه انقلاب، با اتهام عضویت در مجموعه غیرقانونی مواجه شده بودند، این اقدام نشانگر دور جدیدی از فشار به آنان است؛ در چند روز گذشته اخباردیگری هم مبنی بر احضار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و نیز شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت به همین شعبه پخش شده بود.

 

دانشگاه تبریز: احضار دانشجویان به وزارت اطلاعات

در اواخر هفته گذشته شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تبریز به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش دانشجونیوز، در آستانه سالگرد حوادث 20 تیر ماه 1378 دانشگاه تبریز و نیز به منظور تداوم بخشیدن به فضای امنیتی و پلیسی شدید دانشگاه تبریز در یکسال اخیر،  تعدادی از فعالین دانشجویی این دانشگاه به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار و مورد  بازجویی های طولانی و تهدید در مورد هرگونه حرکت مدنی و اعتراضی قرار گرفتند. لازم بذکر است بازجویی های مذکور در اتاق شماره 37 زندان مرکزی تبریز که در اختیار اداره اطلاعات شهر تبریز میباشد انجام پذیرفته است.

صدرا آقاسی و نعیم احمدی از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شده اند و هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.

 

دانشگاه محقق تبریز: بازداشت 5 عضو انجمن اسلامی

پنج نفر از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی تبریز، هفته گذشته و پس از تهدید توسط رییس حراست دانشگاه، بازداشت شدند و خبری از آن‌ها در دست نیست.

محمود صادقی اشرافی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان و امین عزیزی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان که در رشته مهندسی عمران مشغول به تحصیل هستند، اوایل هفته گذشته و پس از خروج از جلسه امتحان توسط افرادی که خود را مأموران پلیس امنیت معرفی کردند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

همچنین علیرضا هاشمی دانشجوی رشته مهندسی شیمی و محمد اصلانی دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران به طور جداگانه توسط مأموران بازداشت شدند. یک روز بعد نیز حامد شفیعی، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک پس از احضار به دفتر رییس حراست دانشگاه، بازداشت شد.

این بازداشت‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که رییس حراست به طور ناگهانی وارد دفتر انجمن اسلامی دانشجویان شد و آنان را تهدید به بازداشت کرد. هم اکنون با گذشت یک هفته از این بازداشت ها، اطلاعی از محل و وضعیت نگهداری این افراد در دست نیست.

گفتنی است تمامی بازداشت شدگان از فعالان ستاد دانشجویی میرحسین موسوی در زمان انتخابات سال گذشته بودند.