مد مکس، خشم جاده

نویسنده

» فیلم روز

 

فیلم “مکس دیوانه، خشم جاده” به کارگردانی “جرج میلر” ساخته مشترک آمریکا و استرالیاست. این چهارمین فیلم از سری فیلم‌های “مد مکس” است که تماماً توسط جرج میلر کارگردانی شده اند. فیلم‌های مد مکس به ترتیب در سال های ۱۹۷۹، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۵ ساخته شدند و مل گیبسون در نقش اول آنها ظاهر شده بود. این فیلم ها اکثراً به یک دوران پسا رستاخیز اشاره می کنند.

در این فیلم بازیگر استرالیایی، “تام هاردی“، بجای مل گیبسون در نقش مد مکس ظاهر شده. جرج میلر از مدت‌ها قبل درنظر داشت که قسمت چهارم سری مد مکس را بسازد و این تصمیم در سال ۱۹۹۷ پس از اینکه چند فیلم او با شکست روبرو شد جدیت بیشتری یافت، ولی هرگز به مرحله اجرا نرسید. میل او به ساخت قسمت چهارم بار دیگر در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ تکرار شد.

فیلمبرداری این فیلم در تابستان ۲۰۱۲ در نامیبیا آغاز شد، ولی در نهایت در ماه مه ۲۰۱۵ به اکران رسید. جرج میلر در ماه مه ۲۰۱۵ پس از اکران این فیلم در ایالات متحده گفت که در نظر دارد قسمت های پنجم و ششم این فیلم را نیز بسازد.

از دیگر بازیگران آن می توان به “شارلیز ترون“، “نیکولاس هولت“، و “هیوگ کیز بایرن” اشاره کرد.

 

 

در زمان ساخت شکایت هایی ازسوی سازمان های مدافع محیط زیست دایر بر خسارت یافتن بیابان نامیب به دلیل صحنه های اکشن این فیلم مطرح گردید، ولی گروه وارنر با اشاره به اینکه این فیلم باعث تزریق چندین میلیون دلار به اقتصاد نامیبیا شده و بسیاری از تکنسین های بومی نیز در این پروژه به کار گمارده شده اند، از خود دفاع کرد.