محافظت از فائزه هاشمی زیاد طول نکشید

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت آزاد شد

فائزه هاشمی و چهارتن از بستگان وی که روز شنبه در جریان راهپیمایی بزرگ مردم تهران علیه کودتای انتخاباتی در حوالی خیابان آزادی دستگیر شده بودند، دیروز آزاد شدند؛آن هم در حالیکه خبرگزاری فارس،وابسته به نیروهای امنیتی ـ دولتی پیش از آن خبر داده بود که دستگیری فائزه هاشمی به منظور “محافظت” از وی صورت گرفته است.

به گزارش منابع خبری در داخل کشور روز شنبه  و همزمان با تظاهرات بزرگ مردمی در سراسر کشور،ماموران امنیتی و لباس شخصی  مستقر در خیابان ها،پس از شناسایی فائزه هاشمی ـ آن طور که حسن لاهوتی فرزندوی گفته است ـ در میان تظاهر کنندگان،اقدام به دستگیری وی و همراهانش کردند.این مامورین سپس دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به همراه دخترش،همسر حسین مرعشی، دختر مرعشی و خواهر زن وی به مکان نامعلومی انتقال دادند.

پس از آن منابع خبری حامی دولت درمورد دستگیری فائزه هاشمی و بستگانش نوشتندکه “آنان با حکم مرجع قضائی و به اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی و ترغیب و تشویق معترضان به آشوب ها و اغتشاشات خیابانی دستگیر شده اند.” این مسئولین اما توضیح ندادند که حکم قضایی چگونه در خیابان آزادی صادر شده است.

خبرگزاری فارس که در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری،یکی از تریبون های اصلی حامیان دولت علیه هاشمی رفسنجانی، خانواده و نزدیکان وی بوده،در بخش دیگری از خبر دستگیری فائزه هاشمی نوشته بود: یکی از پسران هاشمی نیز به همراه خواهر و سایر اعضای بستگانشان در میان راهپیمائی کنندگان بود که بعد از دیدن ماموران امنیتی توانست متواری شود.

اما مدتی بعد بعد خبر دیگری در همین ارتباط روی خروجی سایت های حامی دولت قرار گرفت که به شایعات بیشتر دامن زد. این خبرگزاری ها علت دستگیری فائزه هاشمی و بستگان وی را به دلیل “محافظت از جان آنان در برابر خطر احتمالی ترور آنها توسط منافقین و گروهک های تروریستی” عنوان کردند. خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت: “امروز یک مقام امنیتی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرده بازداشت فائزه هاشمی و تنی چند از بستگانش با هدف حفاظت آنان از ترور عناصر آشوبگر و گروهک ها بوده است.”

این خبرگزاری سپس بدون ذکر نام این مقام امنیتی، ادامه داد: “با توجه به رسانه ای شدن حضور نزدیکان هاشمی رفسنجانی در تجمعات هفته اخیر، بیم آن می رفت که عناصر منافقین با هدف متهم کردن نظام و دامن زدن و ایجاد شکاف و التهاب به آنها آسیب برسانند که با هوشیاری ماموران امنیتی این توطئه خنثی شد و ماموران امنیتی فائزه هاشمی و چهار تن از نزدیکان وی را از جمعیت معترض جدا کرده و به نزدیک ترین مقر نظامی در اطراف میدان جمهوری انتقال دادند”.

خبری که بلافاصله از سوی حسن لاهوتی، فرزند فائزه هاشمی تکذیب شد. حسن لاهوتی در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد که مادر و بستگانشان به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی روز شنبه دستگیر شده اند. وی حتی خبر داد که مادرش از سوی ماموران امنیتی برای دادن تعهد کتبی مبنی بر عدم حضور در اعتراضات مردمی نسبت به نتیجه انتخابات، تحت فشار قرار گرفته و ماموران امنیتی آزادی وی را منوط به امضای چنین تعهد نامه ای کرده اند.

بازداشت فائزه هاشمی اما زیاد به طول نیانجامید و او دیروز آزاد شد.

خبر گزاری فارس پیش از  این هم  خبر ممنوع الخروج شدن فرزندان هاشمی رفسنجانی از جمله مهدی هاشمی و فائزه هاشمی را داده و در این باره نوشته بود: فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی که نقش آنان در تحریک و ساماندهی برخی تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات و تخریب‌های روزهای اخیر آشکار شده است، ممنوع الخروج شده‌اند و پیش از این تشکل‌های بسیج دانشجویی و دانشگا‌ه‌های کشور با برگزاری تجمع برابر دادستانی تهران خواستاربرخورد قضایی با فرزندان هاشمی رفسنجانی شده بودند. این خبر هم بلافاصله با تکذیب دادستان کشور و تنی چند از مسئولان قضائی روبرو شد.

گفتنی ست که فائزه هاشمی به دلیل حمایت قاطع از میرحسین موسوی و عضویت در ستاد وی به شدت مورد خشم منابع خبری و تبلیغاتی حامی دولت قرار گرفت. اوج حملات خبرگزاری فارس، ایرنا، رجا و برنا به فائزه هاشمی از زمانی شدیدتر شد که وی در سالگرد دوم خرداد طی سخنرانی کم سابقه ای به شدت محمود احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در صورتی که احمدی نژاد بار دیگر رئیس جمهور شود خود را امام زمان معرفی خواهد کرد. از آن پس خانواده هاشمی از جمله خود اکبر هاشمی و فائزه هاشمی به شدت مورد هجوم تبلیغاتی و افشاگرانه محمود احمدی نژاد و حامیان وی قرار گرفتند.