توضیح افخم درباره ویلای سفیر ایران در نروژ

نویسنده

مرضیه افدر پاسخ به سوالی درباره دعوت مقامات عربستان از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام سفر رسمی به این کشور گفت: بر اساس دعوت شفاهی به عمل آمده و پیرو ابتکار عمل ایران برای تقویت ارتباطات در حوزه خلیج فارس و منطقه سفر مقامات ایرانی به عربستان سعودی در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌ها برای تنظیم مقدمات این سفرها در زمان‌بندی مناسب خود ادامه دارد.»

وی ادامه داد: «ایران و عربستان دو کشور مهم منطقه هستند. قطعا تعاملات و تبادلات و افزایش گفت‌وگوها میان دو کشور تاثیرات مهمی علاوه بر حوزه‌های دو جانبه بر حوزه‌های منطقه‌ای خواهد داشت و امیدواریم آثار همکاری‌ها و گفت‌وگو‌ها باعث همگرایی ملت‌های منطقه شود و هم باعث حل موضوعات منطقه‌ای شود.»

افخم در مورد خرید ویلا توسط سفیر نروژ گفت: «درباره‌ی خرید ساختمانی برای اقامت سفیر کشورمان خبرها درست است. در برنامه‌های وزارت امور خارجه خرید مکان‌ها برنامه‌ی مشخصی است که در دستور کار قرار دارد و ما در بسیاری از کشورها با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که خرید یک مکان به صرفه‌تر است. در بسیاری از کشورها املاک استیجاری هزینه‌های بسیار بالاتری را دارند. گروههای کارشناسی قیمت‌ها، محله‌ها و بودجه‌ی متناسب را در این باره بررسی می‌کنند و تثبیت می‌شود بنابراین بحث خرید ساختمان در نروژ هم بر این اساس بوده است . هزینه‌ی اجاره ملک برای اقامتگاه سفیر بسیار بالا بوده است و گروه کارشناسی ارزیابی کرده اند که خرید ملک برای ما مناسب‌تر است .»

ادامه خبر در تابناک