از خامنه ای اطاعت نکنید او کشته یا غیب خواهد شد!

بهرام رفیعی
بهرام رفیعی

» نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه:

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در تداوم اظهارات خود در “نکوهش مردم” و تاکید بر “اطاعت از رهبری” ضمن مقایسه تاریخی دوره پس از پیامبر اسلام با عصر کنونی هشدار داده است که اگر مردم از آیت الله علی خامنه ای اطاعت نکنند، او همچون امامان شیعه منزوی، کشته و یا غیب خواهد شد.

حجت الاسلام علی سعیدی در جریان مراسمی با عنوان “کنگره ملی سرداران ۲ هزار و ۴۰۰ شهید استان چهارمحال و بختیاری” گفت: “اکثر رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند که آیا بعد از خودشان کسانی که باید از میراث شان پاسداری کنند، نقش خود را خوب ایفا می نمایند. سازو کار شریعت، نحوه انتخاب رهبری، اختیارات رهبری، نحوه اطاعت از رهبری، و نحوه موضع گیری رهبری نگرانی دوم رهبران الهی برای میراث بعد از خود است.”

نماینده آیت الله علی خامنه ای با گفتن اینکه “حوادث تاریخ قابل تکرار هستند و باید مواظب باشیم که در دام نیفتیم” همچنین هشدار داده است که “اگر بنا باشد از رهبری «خوب اطاعت» نشود و خواص و مردم رهبر را تنها بگذارند؛ یا رهبری مانند حضرت علی منزوی می‌شود، یا مانند امام حسین کشته و یا مانند امان زمان از چشم‌ها غایب می‌شود.”

وی با ادعای اینکه “انقلاب زیبنده امتی است که پای انقلاب و صحبت رهبری بایستند” گفته است که “اگر رهبری تنها بماند حجت خدا را سرمی بُرند و خدا هیچ کاری نمی کند؛ زیرا نقش مردم باید روشن باشد.”

علی سعیدی اضافه کرده : “در زمان پیامبر، خواص پشت سر ایشان ایستاده بودند که بعد از رحلت به سه دسته تقسیم شدند: یک دسته همراه امام بودند، دسته دیگر مقابل امام ایستادند و دسته سوم کسانی بودند که تحت عنوان «میانه رو» به میدان آمدند و خیانت آنها به مراتب از آنهایی که مستقیم جلوی ولایت ایستادند بیشتر بود.”

او با این مقدمه به مقایسه دوران پس از مرگ آیت الله خمینی و آغاز رهبری آیت الله خامنه ای پرداخته است: “در زمان حال نیز این اشتباه تکرار شده و عده ای گفتند، امام کجا و رهبری کجا؟ به خدا قسم اگر نبود عظمت، اقتدار و صلابت، مدیریت و ابعاد وجودی مقام معظم رهبری، معلوم نبود بر سر انقلاب چه می آمد.”

این چندمین بار در یکسال اخیر است که حجت الاسلام علی سعیدی به مقایسه تاریخی زمان پس از مرگ پیامبر اسلام و دوره پس از مرگ آیت الله خمینی پرداخته و آن را به شرایط کنونی کشور ربط داده است.

وی همچنین در اظهارات مداوم خود در این ارتباط ، علاوه بر انتقاد از “خواص” به نکوهش مردم نیز پرداخته و آنها را عده ای دانسته که عضو “حزب باد و به دنبال نان و موقعیت خود” معرفی کرده است.

از جمله او ۲۸ تیرماه سال جاری از عدم توجه به گفته های آیت الله خامنه ای از سوی” مردم و مسولان” انتقاد کرده و گفته بود:“رهبری در اداره امور جامعه مواضعی دارد که باید همگان این مواضع را رعایت و اجرا کنیم، ولی متأسفانه وقتی ایشان مثلا درباره ضرورت حضور در انتخابات مطلبی را عنوان می‌کند، افرادی پیدا می‌شوند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی، داشتن نگاه به درون کشور به جای توجه به بیگانگان، ضرورت صرفه‌جویی و حمایت از مستضعفین، مواضع خود را بارها به صراحت عنوان کردند، ولی مردم و مسئولین تا چه میزان به این مواضع توجه و عمل کرده‌اند؟”

همچنین نماینده رهبرجمهوری اسلامی به ویژه در چند ماه گذشته که مذاکرات هسته ای با گروه ۵+۱ به پایانش نزدیک می شد بارها نسبت به “بی توجهی” مردم و دولت به “انتظارات” و خواسته های آیت الله خامنه ای هشدار داده و در این ارتباط ادعاهایی را مطرح کرده بود.

از جمله وی در ۱۹ خرداد ماه در گفت و گویی با خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران با اشاره به اینکه “عواملی در انعطاف رهبران الهی مؤثر است” تاکید کرده بود: “یکی از عوامل انعطاف رهبران الهی عدم تحمل دولت‌هاست. اگر دولت‌ها ظرفیت تحقق آرمان‌های رهبران الهی را نداشته باشند به طور طبیعی انعطاف در مواضع و عملکرد رهبران برای حفظ اساس اسلام بوجود می‌آید البته نه اینکه از اصول دست بردارند، مبنای همه رهبران الهی حفظ اصول و مبانی و کیان اسلام است.”

او در همین گفت و گو افزوده بود: “اگر برخی عوامل زمینه‌ای به وجود آوردند که آرمان‌های رهبری به طور کامل قابل انجام نباشد برای حفظ اصول انعطاف بوجود می‌آید. بعنوان مثال ایده‌آل امام حسن مجتبی جنگیدن با معاویه است ولی وقتی می‌بینند چنین ظرفیتی در کارگزارانش وجود ندارد و اگر بخواهد این وضعیت را ادامه دهد ممکن است اصل هسته دین به خطر بیافتد لذا انعطاف به خرج می‌دهند و از جنگ مستقیم با معاویه به تاکتیک دیگری دست می‌زنند تا هسته مرکزی برای روز مبادا حفظ شود.”

وی درباره “نقش مردم” در این ارتباط نیز گفته بود: “یکی دیگر از عوامل انعطاف رهبران الهی را میزان تحمل مردم است. اگر مردم تحمل داشته باشند آرمان‌های رهبری در حد ۱۰۰ درصدی عملی می‌شود. هر جا که خواسته‌های امام و رهبری به صورت کامل عملی شده مواقعی بوده که هم دولتمردان و هم مردم آستانه تحمل بالایی داشته‌اند.”

حجت الاسلام علی سعیدی همچنین خواسته های رهبرجمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای را بر ۴ محور شامل؛ ۱- ایده‌آل ۲- مطلوب ۳- مقبول ۴- حداقلی تقسیم و تاکید کرده بود که “رهبری گزینه ایده‌ال را می‌خواهند که نیازمند ظرفیت دولتمردان و مردم است یعنی بایستیم پای کار و استقامت کنیم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند… ایده‌آل رهبری این است که ما روی حرف خود بایستیم و چرخه سوخت داشته باشیم ولو در تحریم.”

او همچنین گفته بود: “گزینه دوم و سوم، مطلوب و مقبول پس از آن است و گزینه چهارم «حداقلی است» که نباید به آنجا برسیم. نباید مردم و دولتمردان اجازه دهند آرمان رهبری دستخوش مصالحه قرار بگیرد. رهبری از اصول خود دست برنمی‌دارند.”

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه همچنین اضافه کرده بود: “امروز رهبری بحث استحکام درونی نظام را مطرح می‌‌کنند چون بعضی نگاه‌ها به بیرون است و می‌گویند باید مسائل را با «کدخدا حل کنیم» اما نظر آقا این است که کلید حل مشکلات ما صرفه‌جویی دولت و ملت است.”

از اظهارات اخیر نماینده رهبرجمهوری اسلامی که در امتداد گفته های پیشین اوست به نظر می رسد که او،مقامات سپاه پاسداران و سایر منصوبان رهبرجمهوری اسلامی پس از توافق هسته ای با گروه ۵+۱ و هم اکنون پس از تصویب این توافق در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند تا دستکم برای نیروهای خود دلیل اصلی پذیرش این توافق را نتیجه “بی توجهی مردم و دولت” به خواسته های آیت الله خامنه ای معرفی کنند و این توافق را برخلاف خواسته های او نشان دهند.

این مدل در سال های پس از پایان جنگ ایران و عراق و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی آیت الله خمینی نیز از طرف عده زیادی از فرماندهان سپاه اجرا شده است. آنها در سالهای پس از جنگ تا کنون این گونه ادعا می کنند که اکبرهاشمی رفسنجانی “جام زهر” پذیرش قطعنامه را به آیت الله خمینی رهبر پیشین جمهوری اسلامی خورانده است.