هجوم ضدانقلاب و دلسوزان ناآگاه به قوه قضاییه

نویسنده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه در جلسه امروز با مسوولان عالی قضایی در باره انتقاد‌ به این قوه سخن گفت.

وی منتقدان را به دو دسته تقسیم کرد و اظهار داشت که «میان انتقاد و افترا و تهمت خلط می‌شود٬ برخی انتقادها از روی جهل و ناآشنایی با امور حقوقی و قضایی مطرح می‌شود. هجمه‌ها علیه قوه قضاییه توسط دو گروه ضدانقلاب و دلسوزان ناآگاه صورت می‌گیرد. هجمه های ضدانقلاب در داخل و خارج از کشور قابل اعتنا نیست، چون آنان با اصل نظام مخالفند و از آنجا که قوه قضاییه در پیشانی نظام قرار دارد و در صیانت از آن به وظایف خود در برابر فتنه‌گران عمل می‌کند، مورد حمله این عده واقع می‌شود».

رییس قوه قضاییه انتقاد «دلسوزان ناآگاه» را چنین شرح داد: «فهم اقدامات قضایی به اطلاع از موازین قانونی و دانش فقهی و حقوقی و ملاحظه محتویات پرونده نیاز دارد اما گاهی دیده می‌شود که تفاوت مختومه شدن یک پرونده بر اساس ایرادی شکلی مانند مشمول مرور زمان شدن و مختومه شدن بر اساس صدور حکم تبرئه را تشخیص نمی‌دهند و همین ناآگاهی سبب جوسازی علیه قوه قضاییه می‌شود».

وی با اشاره به وقایع ۱۸ تیر ۷۸ و تحولات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ گفت: «طبیعی است کشورهایی که در آن حوادث و عوامل وابسته به آن طمع به براندازی نظام داشتند، عوامل کشتار کودکان در غزه را نبینند اما به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران که می‌گوید در برابر قتل، باید حق قصاص وجود داشته باشد، هجمه حقوق بشری می کنند».