هشدار نمایندگان مجلس به روحانی درباره محیط زیست

نویسنده

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری ایران از وی خواستند تا برای «جلوگیری از تخریب منابع طبیعی» برنامه‌ریزی کند.

در بخشی از این نامه که تمام نمایندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند٬ آمده است: «تخریب منابع طبیعی و محیط زیست کشور امروز نه تنها به آستانه تحمل خود رسیده بلکه از آن هم گذر کرده و بحران پدید آمده به عرصه های طبیعی محدود نشده بلکه در شهرها و خانه ها رسوخ کرده و سلامت و اقتصاد جامعه را با تهدید جدی مواجه ساخته است. هماهنگی، همکاری و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی در سطح تصمیم سازی ملی و شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان ها در تقویت بخش منابع طبیعی و محیط زیست و برخورد موثر و جدی در مقابله با پدیده زمین خواری و مسوولان خاطی و برنامه ریزی و اقدام موثر در جهت جلوگیری از آلودگی هوا و آب و خاک از دیگر درخواست های ما از دولت است».

در این نامه نمایندگان به بحران آب٬ خشک‌سالی اشاره کرده‌اند. امضاکنندگان همچنین یادآور شده‌اند که حدود ۹۵ میلیون هکتار از زمین‌های ایران در معرض انواع «فرسایش بادی»٬ «آبی» و «بیابان‌زایی» قرار گرفته است.