دستگیری اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم

نویسنده

» مصاحبه با همسر حسن اسدی زیدآبادی

دیشب ماموران امنیتی دیشب سه عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (سازمان ادوار تحکیم وحدت) را بازداشت کردند.

سه عضو بازداشت شده، حسن اسدی زیدآبادی دبیر کمیته حقوق بشر ادوار تحکیم، محمد صادقی دیگر عضو شورای مرکزی در تهران، و سیدکوهزاد اسماعیلی، مسوول شاخه گیلان سازمان دانش آموختگان هستند.

همسر حسن اسدی زید آبادی در گفت و گو با روز گفت: “حوالی ساعت هشت شب سه نفر وارد منزل شدند و با حکمی که به همسرم نشان دادند او را با خود بردند.” وی افزود: “ رفتار مأموران مؤدبانه بود. مدتی با همسرم صحبت کردند. حکم را و امضای آن را به او نشان دادند و ظاهراً او را برای علت دستگیری توجیه کردند.”

خانم خلفی تاکید کرد: “در پاسخ من که از آنها پرسیدم که او را به کجا می برید، گفتند به بند 209 زندان اوین و شما پرونده را از شعبه امنیت دادگاه انقلاب پی گیری بکنید.”

وی خاطرنشان نمود که یکی از سه مأموری که مراجعه کرده بود در تمام مدت از صحنه گفتگو و دستگیری فیلمبرداری می کرد.

همسر اسدی زید آبادی در خاتمه اظهار داشت که تصور می کند این دستگیری در ارتباط با مراسم سیزده آبان انجام شده باشد و امیدوار است که همسرش به زودی به خانه برگردد. وی گفت فردا صبح، چهارشنبه، او و آقای مجتهد زاده وکیل حسن زیدآبادی برای پی گیری وضعیت به دادگاه انقلاب مراجعه خواهند کرد.

دستگیری سه شنبه شب اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم در شرایطی صورت می گیرد که احمد زید آبادی دبیرکل و عبدالله مومنی سخنگوی این تشکل نیز چهار ماه است در سلول انفرادی به سر می برند و هنوز حتی اتهام آنها مشخص نشده است.