خود حجت الاسلام علیپور هم مساله دار است

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» رسیدگی به فساد در فوتبال توسط متهم اختلاس

به دنبال بالا گرفتن مساله فساد در فوتبال و کشیده شدن موضوع رشوه و باج خواهی در این رشته پرهوادار به مجلس اسلامی، کمیسیون اصل ۹۰ اقدام به تشکیل جلسه هایی با حضور اهالی فوتبال کرد.در این جلسه ها یکی از دعوت شدگان حجت الاسلام علیرضا علیپور، به عنوان دبیر ستاد تخلفات فدراسیون فوتبال بود. اما علیپور که خود هنوز پرونده ای باز در زمینه اختلاس در هزینه های میلیون دلاری برای تبلیغات اسلامی در اردوی فوتبال ایران در جام جهانی سال ۲۰۰۶ دارد، به حضور بعضی ها اعتراض کرد و آنان را مساله دار نامید.

به دنبال اعتراض این حجت السلام،به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ گفت که “دبیر هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران در کار این کمیسیون دخالت نکند. کمیسیون اصل ۹۰ در راستای پرونده رشوه در فوتبال با اهالی ورزش دیدار کرده و خواهد کرد.”

حجت الاسلام علیپور گفته بود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نباید اهالی مسئله‌ دار فوتبال را برای حضور در جلسات دعوت کند. پورمختار در پاسخ گفت: “اتفاقاً عده‌ای نیز راجع به آقای علیپور همین اعتراض را دارند!عده‌ای به ما گفته‌اند که چرا آقای علیپور در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ حضور یافته است، زیرا معتقد بودند وی مسئله‌ دار است.”

او افزود: “کمیسیون اصل ۹۰ به وظیفه خود بر اساس قانون عمل می‌ کند و بهتر است افرادی مانند آقای علیپور در کار کمیسیون دخالت نکنند!”

گفتنی است حجت الاسلام علی پور با ابداع کمیته ای به عنوان منشور اخلاقی، ورودی دائمی به فدراسیون فوتبال داشت و با حرکتی موازی با کمیته انضباطی، تداخلی مساله دار با این بخش قانونی و مورد تایید فیفا را موجب شد.عنوان کمیته ساخته و پرداخته وی “کمیته اخلاقی و مبارزه با تخلفات فوتبال” بود. این در حالیست که علیپور در سال ۲۰۰۶ به عنوان تبلیغ برای جمهوری اسلامی و فوتبال اسلامی بودجه ارزی قابل ملاحظه ای دریافت کرد که صرف انتشار تعدادی بروشور، نوار و پوستر شد که در راهروی هتل محل اقامت او خاک خورد. در عین حال گیری فیزیکی او با یکی خبرنگاران اعزامی نیز بازتابی گسترده در نشریات ورزشی داشت. دو سال پیش هم پرونده خلاف او برای رسیدگی گشوده اما مدتی بعد به فراموشی سپرده شد.