سکینه، هاله، سارا، داستانهای نیویورکی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

مشکلات دیپلماتیک بکلی حل شد

آدم که قدم داشته باشد همین می شود، باید خوش قدم باشد. خدا خیرش بدهد، این آقای خاتمی زمانی که رئیس جمهور بود، تا شال و کلاه می کرد برود سفر خارجی، ما هم ساک مان را می بستیم، چون معلوم بود که به محض اینکه پایش برسد به آلمان یا فرانسه یا آمریکا یا رم، بلافاصله یا روزنامه مان را توقیف می کنند، یا خودمان را دستگیر می کنند. از بس که این آقای خاتمی بدقدم بود. درست برعکس، این الفنون با 150 سانت قد، ببینید چه قدمی دارد؟ همین یک هفته قبل بود که خانم “ سارا شورد” قرار بود به عنوان جاسوس و مزدور هفتصد بار محاکمه و دویست بار اعدام شود، درست یک روز قبل از سفر الفنون به نیویورک، دعای خلاصی از زندان را خواند و زرتی آزاد شد و رفت مسقط و در آنجا هم سیصد تا عکس اش را برداشتند و رفت نیویورک پیش بابا و مامان. همین است که می گوئیم قدم دارد، حالا اگر حسین درخشان آزاد نشده، مشکل خودش است، می خواستند دفتر سازمان ملل را در تورنتو درست کنند، تا همین امروز حسین درخشان هم آزاد می شد و مستقیم می رفت از طریق شاه عبدالعظیم به تورنتو.

حالا این که هیچی، درست یک روز قبل از سفر الفنون به نیویورک ایشان دهانش را باز کرد و پدر شریعتمداری را درآورد و اعلام کرد که کارلا برونی اصلا آن زنیکه ای که کیهان نوشته بود، نبود، و خیلی هم آدم محترمی بود. معلوم است که بود. آقای شریعتمداری که در تمام عمرش حداکثر پایش می رسد به قلعه حسنخان، نمی خواهد که برود نیویورک که چشمش بخورد به چشم سارکوزی و خانم کارلا برونی که بعد کارلا برونی چادر زن احمدی نژاد را سرش بادبان کند که زنیکه به شوهرت بگو بزنه توی دهن اون شریعتمداری که به زن مردم نگه جی جی خانوم.

حالا اینها به کنار، مشکل سکینه آشتیانی هم حل شد و تازه امروز که آقای الفنون لنگش را گذاشت توی فرودگاه نیویورک، معلوم شد تمام این هنرپیشه ها و فوتبالیست ها و سیاستمداران و حتی آن آقای لولایی که با در احمدی نژاد چفت نشده بود و دم انتخابات از احمدی نژاد درخواست کرد که سکینه آشتیانی را بفرستیند برزیل که هم مشکل انتخاباتی داسیلوا حل شود و هم مشکل خانم آشتیانی و همه این دنیایی که جلزولز می کردند برای جلوگیری از سنگسار این خانم، تازه امروز معلوم شد که اصلا چنین زنی قرار نبود سنگسار بشود، اصلا بقول احمدی نژاد ما در ایران نه تنها همجنسگرا نداریم، اصلا هیچ زنی به اسم سکینه هم نداریم. ممکن است توی خانه به زنی بگویند سکینه، ولی بیرون کشور اسمش کورش است و بقول احمدی نژاد در مصاحبه با آمریکایی ها “ خبر سنگسار سکینه آشتیانی کاملا جعلی است.” حالا  فرض کنید خبرنگار آمریکایی عکس سکینه آشتیانی را هم دربیاورد و نشان بدهد، وقتی خبر جعلی است، خوب عکس هم جعلی است.

فوتوشاپ یا بقول غلامحسین الهام شوهر فاطی رجبی ( یا بقول خارجی ها “پی هاتی” رجبی) پی هوتوشاپ از این جعلیات زیاد می کند. مگر فیلم جعلی درست نکرده بودند که یک آدمی شبیه احمدی نژاد روبروی یک آدمی شبیه آقای جوادی آملی نشسته بود و می گفت “ من در نیویورک در هاله نور بودم” یا فیلم جعل کرده بودند که احمدی نژاد می گفت “ من نفت را سر سفره مردم می آورم” که آخرش معلوم شد نفت بو می دهد و کسی آن را سر سفره مردم نمی آورد. وقتی چنین چیزهایی جعل می کنند، جعل خبر سنگسار سکینه آشتیانی که کاری ندارد. الحمدالله این یکی هم ختم به خیر شد و با وجود اینکه سکینه آشتیانی، بفرض که چنین کسی جعلی نباشد، نه ملوان انگلیسی بود، نه دانشجوی فرانسوی و نه توریست آمریکایی، حداقل معلوم شد که کل خبرش جعلی است. حالا جالب است، امشب زن احمدی نژاد از او می پرسد “محمود! تو چطوری این چیزها به کله ات می رسه، فوری می گی، واقعا جالب بود.” احمدی نژاد هم جواب می دهد “ ببین! این آمریکایی ها خرن، نمی فهمن، فردا به من بگن کهریزک فلان شد می گم کهریزک زمان جنگ روسیه 150 سال قبل از ایران جدا شده ما خبری ازش نداریم، باور کن روشون نمی شه بگن دروغ می گی.” از اینها گذشته، هفت آمریکایی که امروز دستگیر شده بودند، کاملا تکذیب شدند و معلوم شد اساسا هیچ کسی در هیچ جایی دستگیر نشده یا حداقل اگر دستگیر شده باشد، قبلش حتما آزاد شده یا خبرش جعلی بوده.

 

خداداد پاریسی قسط دوم را هم گرفت

دیودونه کمدین فرانسوی و دوست پسر احمدی نژاد که به تهران رفته بود تا مانع اعدام سکینه آشتیانی بشود، قسط دوم پولش را هم گرفت و در یک سفر چهار روزه همه حقایق مربوط به ایران را بطور قلمبه و یک دفعه کشف کرد. منتهی مسوولین وزارت دادگستری به جای اینکه به او بگویند که خبر سکینه آشتیانی جعلی است، اعلام کردند که اصولا کل قضیه جعلی است. دیودونه گفت “ من در طول سفر چهار روزه ام به تهران با سخنگوی وزارت دادگستری ایران دیدار و با روزنامه نگاران ایرانی بحث و گفتگو کردم. متوجه شدم که مجازات اعدام تنها برای قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می شود و صدور حکم سنگسار از زمان انقلاب اسلامی منسوخ شده است.” به نظر شما آدم باید چه کند؟ سرم را کجا بزنم که حالم بهتر بشود؟

 

مشکلات اقتصادی کشور حل شد

من نمی دانم، این مشکلات اقتصادی کشور که به این سادگی قابل حل است، چرا زودتر حل اش نمی کنند که این مردم فتنه گر فتنه جوی مفتون، اینقدر بهانه نیاورند. مثلا همین امروز به محض اینکه پای احمدی نژاد به نیویورک رسید که معلوم نیست دوباره چه گندی در آنجا بزند، تمام وزارتخانه ها یک دفعه اعلام کردند که همه مشکلات مردم در همین 24 ساعت گذشته حل شده است. آن وقت می گویند مشکلات کشور یک شبه حل نمی شود. اگر وزیر بخواهد چرا حل نمی شود؟ مثلا وزارت بازرگانی همین امروز اعلام کرده که “ یارانه ها بزودی پرداخت می شود.” الآن شما باید فرض کنید یارانه را گرفتید و وضع تان توپ توپ است، ماه قبل هم که بیست جور موشک و هواپیما برایمان تولید کردند، الآن هم یارانه داریم، هم می توانیم به همه کشورها حمله کنیم. همین امروز مشکل مسکن مردم هم حل شد و بهره برداری از طرح های مسکن مهر که تا حالا سی بار آغاز شده، برای سی و یکمین بار آغاز شد. مشکل تعرفه برق کشور هم حل شد و وزیر نیرو همین دیشب کاری کرد که تعرفه ها برخلاف کلیه شایعاتی که توسط کلیه مردم گفته شده است، اصلا افزایش نیافته، فقط کسانی که برق مصرف می کنند، باید تعرفه بالاتری بپردازند، وگرنه وزارت نیرو که مرض ندارد که اگر شما هیچ برقی مصرف نکرده باشید، از شما پول بگیرد؟

حالا اینها توی سرمان بخورد، مدیرعامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها که همین دیشب، خواب نما شده بود، اعلام کرد “ واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار تا چند روز دیگر” انجام می شود. البته اشتباه نکنید، اینطوری نیست که یارانه های هدفمند امروز آماده نبوده و به همین دلیل خبرش را امروز داده اند اما خودش را بعدا می دهند، واقعیت این است که دولت می ترسد اگر همین امروز همه پولها را به مردم بدهد، آن را به باد فنا بدهند، وگرنه یارانه نقدی توی کیسه آماده است، فقط باید بروید و بگیرید. حالا از این گذشته، سردار مایه دار محصولی هم همین دیشب مشکل همه بازنشستگان را حل کرد و گفت “ افزایش حقوق سال 89 بازنشستگان مهرماه پرداخت می شود.” خوب، این هم مشکل بازنشسته ها، اما خبرهای خوب که یکی دو تا نیست، حتی در مواردی که اصلا انتظارش را نداشتید هم دارد یک پول هایی دستتان می آید که به “ سفره نفتی ” گفته است زکی! همین امروز، اعلام شد، لامروت ها نمی گذارند آدم یک روز نفس بکشد، همه مشکلات را همین امروز حل کردند، که ما از خوشحالی سکته کنیم و درجا بمیریم.

اصلا باورتان نمی شود، “ وام قرض الحسنه مسکن همین امروز سوددار شد” چرا؟ برای اینکه شما پول بیشتری به دست بیاورید. حالا لابد می خواهید غر بزنید که چه فایده دارد، وقتی قیمت ها بالا می رود، چه فایده که این همه همین امروز پول به دست آوردیم؟ معاون توسعه وزارت بازرگانی اعلام کرد “ بسته نظارتی جلوگیری از تغییر فاحش قیمت ها طراحی شد.” حالا خوب تان شد؟ مرگ می خواهید بروید نیویورک، بهانه بی بهانه، مشکل اقتصادی نداریم، اگر یک کلمه حرف بزنید، از فردا نفری یک هواپیمای شخصی هم می ریزند به حساب تان، اگر هم با کسی اختلاف دارید، دولت تضمین می کند به هر نفر بشرط اینکه بتواند اثبات کند، همسایه شان صهیونیست است، یک موشک کرار، یا سجیل، یا ثاقب، یا شهاب، یا هر آیه قرآن که دوست دارید، غلفتی بهتان تحویل می دهد که مال خودتان باشد، فقط تو را به خدا موقع شلیک موشک مواظب باشید، کلاهک هسته ای نداشته باشد، بخصوص اگر دختر شانزده ساله دارید. می بینی رفتی بیرون و برگشتی و دخترتان یک کلاهک هسته ای درست کرده و گذاشته روی موشک تان، حالا خر بیار و موشک سوار کن. البته من نمی فهمم که چرا این جنتی در نماز جمعه گفته است “ دوران شبه ریاضت در پیش داریم.” واقعا چه مزخرفاتی، همین امروز مردم ایران نفری حداقل یک میلیون تومان پول گیرشان آمد، یا خبرش را شنیدند، چه ریاضتی؟ چه کشکی؟ چه پشمی؟