زندگی گران فرزند رجائی ثانی در کیش

نویسنده
نازنین کامدار

» 500 آقازاده در لندن چه می کنند؟

رسانه های اصولگرا فاش کرده اند که فرزند بزرگ محمود احمدی نژاد که مخالفان سیاسی اش را به “اشرافی گری”، “استفاده از رانت قدرت و ثروت” و… متهم می کند، در حال حاضر با برخورداری از رانت فرزند رئیس دولت بودن در برجی در جزیره کیش زندگی می کند و بدون کنکور توانسته است در مقطع دکترای واحد کیش دانشگاه صنعتی شریف و با شهریه ای معادل هر ترم 20 میلیون تومان تحصیل کند.

محمود احمدی نژاد در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن خود را با القابی چون “رجایی ثانی”، “رئیس جمهور مکتبی” و “مردی از جنس مردم” معرفی می کرداما طی دو دوره ریاست جمهوری وی، حتی اصولگرایانی که زمانی حامی وی بودند، موارد بیشتری از فساد مالی تیم نزدیک به وی را که به “جریان انحرافی” شهرت دارد بر ملا کرده اند.در همین راستابنا به نوشته جهان نیوز، انتشار گزارشی از رانت هایی که در اختیار مهدی احمدی نژاد قرار گرفته، خشم بسیاری از محافل راستگرا را بر انگیخته است.

این سایت نوشته است: “چندی پیش اخباری به دست آمد مبنی بر اینکه پسر بزرگ تر محمود احمدی نژاد ـ مهدی ـ در حال تحصیل در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش در مقطع دکترا است. پس از پیگیری های انجام شده معلوم شد که هزینه تحصیلی تمام رشته های دکترا در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک به ۲۰ میلیون تومان در هر ترم است. محل سکونت مهدی احمدی نژاد نیز در یکی از بهترین از مکان های جزیره کیش بوده و در همین برج نیز دو واحد برای همراهان پسر رئیس جمهور تهیه شده است”.

 محمود احمدی نژاد تاکنون بارها فرزندان دیگر مقامات جمهوری اسلامی را “آقازاده” خوانده و در مرداد ماه نیز در یک سخنرانی درباره “سوء استفاده آقازاده ها از بانک ها” گفته است: “قانون اساسی تاکید کرده که فرصت‌ها باید عادلانه توزیع شود و استعدادی در کشور کور نشود. کسی که استعداد دارد ولی منابع ندارد که این استعداد را شکوفا کند چه باید بکند؟ چه گناهی کرده که منابع ندارد، همه پسر خان و آقازاده نیستند اکثر ملت ما مردمی معمولی هستند و چه عیبی دارد که مثلا چند درصد از منابع بانکی در بین این اقشار توزیع شود و این باعث می‌شود که سرعت پیشرفت کشور چند برابر شود”.

 این در حالیست که وی از آغاز به کار امکانات فراوانی در اختیار اقوام و نزدیکانش قرار داده و بسیاری از آنان طی سال های اخیر در پست های مدیریتی و دولتی قرار گرفته اند.

سایت افکار نیوز در همین راستا در گزارشی نوشته است: “مهدی خورشیدی آزاد پسر احمد خورشیدی آزاد و تنها داماد محمود احمدی نژاد می باشد. وی در دولت اول احمدی نژاد طی حکمی با امضای پرویز داودی به سمت مشاور نهاد و دبیر شورای مشاوران رئیس جمهوری رسید.او سپس به ریاست سازمان ملی استاندارد منصوب شد، اما پس از اعتراض نمایندگان مجبور به استعفاء شد…روح‌الله بهمنی، احد قدمی و حمیدرضا افراشته سه داماد خواهر احمدی نژاد هستند که روح‌الله بهمنی و احد قدمی مداح اهل بیت هستند و حمید رضا افراشته متمایز از آن‌ها، همراهی رئیس دفتر دایی همسرش یعنی اسفندیار رحیم مشایی را انتخاب کرده است…حمید رضا افراشته در سال ۸۴ به نهاد ریاست ‌جمهوری رفت و در گروه مشاوران جوان این نهاد، معاونت استان‌ها را بر عهده گرفت. احد قدمی مداحی که شهرتش را مدیون همراهی با عبدالرضا هلالی است؛ تا پیش از این و بعد از انتخابات شوراها و انتخاب پروین احمدی‌نژاد به صندلی مدیر کل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رسید ولی بعد از اعتراضات گسترده از این سازمان جدا شد… داود احمدی نژاد، برادر احمدی نژاد، رئیس سازمان پدافند غیر عامل بود اما از این سمت استعفاء داد…. پروین احمدی نژاد نیز هم اکنون عضو شورای شهر تهران است”.

علاوه بر ماجرای رانت تحصیلی و اقامتی فرزند ارشد احمدی نژاد و انتصاب های فامیلی او، تا کنون بارها درباره سفرهای جنجالی اعضای خانواده او به نیویورک، لبنان، ونزوئلا و… گزارش هایی از سوی اصولگرایان منتشر شده است.

در یک مورد از آنها که با تکذیب دفتر احمدی نژاد همراه بود، سایت فردا با انتشار عکس هایی نشان داد که در واپسین سفر وی به نیویورک، فرزند، داماد، عروس، همسر و برخی دیگر از اعضای فامیل وی در این سفر همراه او بوده اند.

فردا نوشته بود: “رئیس جمهوری ایران در سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل در نیویورک، گروهی صد نفره شامل وزرا، مشاوران، دیپلمات ها، محافظان، مترجمان، خبرنگاران و تعدادی از اعضای خانواده خود را همراه برد.در فهرست اسامی همراهان رذیس جمهور در سفر نیویورک، این اسامی وجود دارند:خانم فراحی شاندیز (همسر رئیس جمهور)،آقای مهدی احمدی نژاد (پسر رئیس جمهور)،خانم طیبه رحیم مشایی (عروس رئیس جمهور)،خانم فاطمه احمدی نژاد (دختر رئیس جمهور)،آقای مهدی خورشیدی (داماد رئیس جمهور) و دختر مهدی خورشیدی و فاطمه احمدی نژاد (نوه رئیس جمهور). علاوه بر احمدی نژاد، خانواده برخی از نزدیکان وی نیز در سفر نیویورک حضور داشته اند از جمله: خانم ذبیحیان لنگرودی همسر آقای رحیم مشایی، خانم طیبه ترکستانی همسر آقای بقایی، آقای امیر رضا بقایی فرزند معاون رئیس حمهور، خانم قصری ضرغامی همسر آقای ثمره هاشمی. قبلا اعلام شده بود مهدی خورشیدی و مهدی احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری کار می کنند”.

استفاده فرزند احمدی نژاد از رانت “آقازادگی” در حالی به سوژه خبری رسانه های اصولگرا تبدیل شده که چندی پیش محمد مهدی شهریاری، نماینده مجلس از “حضور بیش از 400 آقازاده” در انگلیس سخن گفته بود. فرزندان مقاماتی که هم اکنون در ارکان گوناگون حکومت اسلامی دارای پست های رسمی هستند.

شهریاری گفته بود:” 400 تا 500 نفر از فرزندان مسئولان کشور در انگلیس تحصیل می کنند و این درحالیست که زمینه برای تحصیل در کشورهای مختلف وجود دارد. انگلیس نیز از نظر علمی این طور نیست که فاصله زیادی از نظر امکانات دانشگاهی با خیلی از کشورهای دیگر داشته باشد”.

فاطمه آلیا نیز در زمان تصویب طرح کاهش روابط ایران و انگلیس گفته بود: “گاهی مسئولان از سوی ملت ایران متهم هستند که نکند بخاطر اینکه فرزندان خودشان در انگلیس تحصیل می کنند، منافع فردیشان را بر منافع ملی و اصل عزت، حکمت و مصلحت به عنوان اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ترجیح، می دهند”.

در همین باره سایت شفاف در یاداشتی با انتقاد از تحصیل “آقازاده” های دولتی و سپاهی در انگلیس نوشته است:” پس از انتخابات رسانه‌های اصولگرا با تمام توان خود به انتقاد از حضور مهدی هاشمی فرزند آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در انگلیس پرداختند غافل از اینکه هاشمی تنها فرزند یک مسئول کشوری نیست که در انگلیس تحصیل می‌کند بلکه بنا به گفته نمایندگان مجلس 500 آقازاده دیگر از مقامات دولت و سپاه در این کشور مشغول به تحصیل هستند. با این حال با توجه به اینکه میزان 500 نفر مربوط به تحصیل در کشور انگلستان است و باقی کشورهای غربی در نظر گرفته نشده‌است؛ پرسش‌هایی اساسی در افکار عمومی جاری است؛ فرزندان مسئولین ایرانی از چه طریقی برای ادامه تحصیل به غرب می‌روند؟ نفوذ و قدرت سیاست در این مسئله چه نقشی دارد؟ چرا اینان تمایل شدیدی به تحصیل در خارج از ایران را دارند؟ و… پرسش‌هایی است که تاکنون کسی به آن پاسخ نداده است”.