تاکید خانواده دو نوجوان بر 'بی حرمتی در فروگاده جده و رد تجاوز'

نویسنده

یک نماینده مجلس ایران به نقل از خانواده دو دختر نوجوان ایرانی که مقام های دولت پیشتر گفتند در فرودگاه جده هدف ‘شبه تجاوز’ قرار گرفته اند گفته است که آنها موضوع تجاوز را کاملا رد کرده و می گویند مساله بیشتر بی حرمتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در ایران، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت که صبح یکشنبه در جلسه ای با حضور نمایندگان قوه قضاییه، سازمان حج و وزارت خارجه با خانواده این دو نوجوان صحبت کرده است.

او گفت: “ما بعد از این جلسه با آنها صحبت کردیم و خانواده این دو نوجوان موضوع تجاوز را کاملا رد کردند و تاکید کردند که بیشتر آزار و اذیت و بی حرمتی بوده است.”

حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر خارجه ایران هفته پیش روز ششم آوریل اعلام کرد که در هفته دوم تعطیلات نوروز، ماموران فرودگاه جده عربستان هنگام بازرسی بدنی، به دو نوجوان ایرانی که برای حج عمره رفته بودند، “تعرض” کردند. او از کلمه “شبه‌تجاوز” برای توصیف این اتفاق استفاده کرد.

کامل ترین جزئیات از این واقعه را مهدی دواتگری، رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس ارائه کرده که پس از گزارش شدن ماجرا به باشگاه خبرنگاران گفت: “ماموران سعودی به هنگام بازرسی بدنی مسافران ۲ نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله ایرانی را به بهانه اینکه به آن‌ها مشکوک هستند و دستگاه گیت آلارم می‌دهد آنان را به اتاق بازرسی خواهران هدایت کرده و متأسفانه مورد بی‌حرمتی قرار دادند.”

بی بی سی