باشگاهی برای اصلاح طلبان

نویسنده
کیان آشنا

» "رها" راه اندازی شد

پایگاه خبری - تحلیلی “رها” ارگان “راه همبستگی اصلاح طلبان ایران” از دیروز  راه اندازی شد تا آن طور که مرتضی الویری،مدیر مسئول آن نوشته است اصلاح طلبان بتوانند از این طریق و با بحث و تبادل نظر “خرد جمعی به مفهوم واقعی را شکل دهند.”

در اولین شماره این پایگاه خبری که در آدرس www.rahaa.ir   قابل مشاهده است، مرتضی الویری در مقاله ای در جایگاه سخن “مدیرمسئول” نوشته است : “نمی توان از نظر دور داشت که وجود احزاب و سازمانهای اصلاح طلب درسازماندهی و برقراری ارتباط بین اصلاح‌ طلبان بسیار موثرند اما به دلیل بی مهری‌های فراوانی که به آنان شده هنوز نتوانسته‌اند نفوذ کافی در میان مردم داشته باشند. بهمین دلیل ملاحظه می کنیم که تاثیر و نقش چهره‌های اصلاح طلب به مراتب بیشتر از گروهها و احزاب در صحنه سیاسی کشور می باشد. پدیده فوق موجب شده که بسیاری از خردورزان و اندیشمندان اصلاح طلب نتوانند در یک باشگاه بزرگ یکدیگر را پیدا نمایند و با تبادل نظر با یکدگیر “خردجمعی” را به مفهوم واقعی شکل دهند.

وی افزوده: “راه همبستگی اصلاح‌طلبان «رها» که ثمره مشورت و همفکری چندماهه جمع کثیری از اصلاح‌طلبان کشور است، راهی را برای برون رفت از وضعیت نامطلوب فعلی می‌گشاید و به چند نیاز مبرم و دغدغه اساسی جامعه ما پاسخ می‌گوید؛1- تکیه بر خردجمعی به جای تکیه بر افراد محدود؛2- ایجاد بانک اطلاعاتی از نیروهای اصلاح طلب؛ و 3- ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی مناسب.

در سرمقاله ای هم که با امضای “شورای سردبیری” در خصوص این پایگاه خبری- تحلیلی درج شده، می خوانیم: رها یک رسانه ی خیری است که عمدتا بر تفسیر و تحلیل و ارائه ی دیدگاه و نظر از منظر اصلاح طلبانه تکیه دارد، هر چند که ارائه ی خبر و گزارش های خبری و مصاحبه های حضور و غیرحضوری و برگزاری میزگردها را نیز وانمی نهد. هدف ما این است که با پیشرفت فن آوری تنها در حیطه ی “نوشته ” و “نوشتار” باقی نمانیم و از “صوت” و “تصویر” نیز حتی الامکان بهره ببریم و برگزاری نشست ها و کنفرانس های مجازی را نیز پی بگیریم.

گردانندگان رها در اولین گام به گفته خود  “چند پرسش راهبردی” را نیز در برابر خوانندگان قرار داده و از “فعالان سیاسی، کنشگران اجتماعی، اساتید دانشگاه، محققان، تاریخ پژوهان و تمام آنانی را که فکر و تجربه ای مفید در چنته دارند” خواسته اند در کنار ارسال یادداشت ها و مقالات خود، به سوال های زیر هم جواب دهند:

      1- اصلاحات چیست و اصلاح طلب کیست؟

2- شیوه های سیاست ورزی اصلاح طلبانه کدام است؟

3- چه شعار و برنامه ای می تواند محور اصلی اتحاد و همگرایی اصلاح طلبان در بلند مدت باشد؟

4- چه راهبرد و چه راهکارهایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد؟

برای ارتباط با شورای سردبیری رها می توان باشماره 09121303123  یا آدرس info(at)editorial.ir;) تماس گرفت.