علی مطهری؛ از مردم می ترسند

نویسنده

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در سخنانی گفت: “ ریشه اینگونه بررسی صلاحیت‌ها ترس بی جایی است که از فریب خوردن مردم وجود دارد. این ترس از مردم موجب ضربه خوردن نظام می شود. نبایداز این ترسید که مجلسی علیه نظام تشکیل شود. “

 

 

مطهری در بخشی از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم نیز اشاره کرد و گفت که  در زمان ما ادامه حضور احمدی‌نژاد را به صلاح کشور نمی دانستیم از این رو با دوستان همفکری کردیم ،اما در نهایت دوستان ما گفتند چون نظر آقا را نمی دانیم وارد نمی شویم.

انتخابات که ربطی به رهبری ندارد اگر رهبری می خواست که خود رییس جمهور را انتخاب کند که دیگر انتخابات معنایی نداشت. در سال ۸۸ هم که فتنه‌ای راه افتاد، ابتدا عده‌ای راه افتادند و گفتند که نظر آقا به احمدی نژاد است.

 

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم تهران ریشه رد صلاحیت‌ها را ترس از فریب‌خوردن مردم در انتخاب داوطلبان دانست و گفت: نبایداز این ترسید که مجلسی علیه نظام تشکیل شود. روشن است که به مرور یک مقدار دمکراسی مورد قبول قانون اساسی ما در طول زمان با این نوع بررسی صلاحیت‌ها محدود شده و بخشی از انتخاب مردم به عهده آن مرجع قانون گذاشته شده است.

وی بر لزوم اصلاح این امر تاکید کرد و گفت: ریشه اینگونه بررسی صلاحیت‌ها ترس بی جایی است که از فریب خوردن مردم وجود دارد. برخی تصور می‌کنند که مردم آن رشد لازم را ندارند و فریب می ‌خورند و شاید افرادی را انتخاب کنند که در مقابل نظام و ولی فقیه بایستند. این ترس بیهوده بوده و موجب ضربه خوردن نظام می شود.

 

متن کامل سخنرانی علی مطهری