باز هم جریمه برای معامله با ایران

نویسنده
رویترز

» گزارش رویترز از اقدام آمریکا علیه بانک آلمانی

وال استریت ژورنال گزارش داده است دادستان منهتن مشغول تحقیق از دومین بانک وام دهنده آلمان “کامرزبانک” به اتهام نقض قوانین پول شویی ایالات متحده است. مقامات ایالات متحده به دنبال ناکامی در حل و فصل پرونده های بزهکاری بزرگی که از دل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹بیرون آمده بود ، بر روی فعالیت های مجرمانه در معاملات مالی ، از جمله پول شویی، فرار مالیاتی و نقض تحریم ها متمرکز شده اند.

برخی منابع پیشتر به رویترز گفته بودند که این ماه کامرزبانک به حل و فصل اختلافات با مقامات ایالات متحده در خصوص معاملاتش با ایران که تحت تحریم های واشنگتن قرار دارد نزدیک شده است. یکی از منابع گفته است که انتظار می رود کامرزبانک حدود ۶۵۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس که در جریان تحقیقات قرار دارد نوشته است دادستان منهتن در حال حاضر مشغول بررسی اتهامات کامرزبانک در خصوص سهل انگاری در کشف و ممانعت از پول شویی است.

گفته می شود مقامات ایالات متحده تاکنوندر صدد بوده اند که  که  مساله نقض تحریم ها و پول شویی را در قالب یک توافقنامه حل و فصل کنند.این امر باعث تاخیر در رسیدن به یک راه حل می شود و همزمان به مجازات کنونی کامرزبانک صدها میلیون دلار می افزاید.

این بانک از اظهار نظر درباره این موضوع سرباز زده است.

تاکنون چندین بانک به دلیل نقض تحریم ها یا تخلف در مقابله با پول شویی مجازات شده اند. بانک فرانسوی BNP  اوایل امسال در دو اتهام مجرم شناخته شده و موافقت کرد تا حدود ۹ میلیارد دلار پر داخت کند تا به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کوبا با این کشور به توافق برسد.

منبع : رویترز-  27 سپتامبر