استدلال هائی علیه هاشمی

مجتبی ذوالنور
مجتبی ذوالنور

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروزه 4نفر آمدند و به رهبر ایراد گرفتند که باید کنار برود، مگر ولایت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواهی است که کنار بکشند؟ ولایت که وکالت نیست که کنار بروند. به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنور دوشنبه شب در مراسمی با عنوان نشست بصیرت که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد

ضمن تأکید بر لزوم داشتن بصیرت، اظهار داشت: در بسیاری از موارد خیلی از خواص و دانشمندان به علت نداشتن بصیرت لازم دچار لغزش می‌شوند اما یک روستایی که حتی نمی‌داند اینترنت چیست، بصیرت دارد. 
ذالنور گفت: جریان مخالف گاهی آنچنان تشکیلاتی عمل می‌کند که باید به آن‌ها نمره 20داد، چرا که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده‌ها را کرده‌اند؛ همیشه پشت هم بوده‌اند و برای خود شهید درست کردند. وی با ذکر این نکته که ما در زمینه بصیرت در جامعه خوب عمل نکرده‌ایم، گفت: ما توانستیم که یک فوتبالیست را به مردم خود بشناسانیم اما نتوانسته‌ایم رهبری را آن طور که باید معرفی کنیم؛ هنوز هم بعد از 20سال بعضی سؤال می‌کنند که چگونه شد که رهبر انقلاب که حجت‌الاسلام و المسلمین بود، یک شبه آیت‌الله العظمی شد؟ ما می‌گوییم که آیا تأیید 80 مجتهد خبرگان برای تأیید اجتهاد یک شخص کافی نیست؟ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید دوباره بر اهمیت داشتن بصیرت در جامعه گفت: اگر بصیرت شما نبود، که دیگران در دوران اصلاحات همه چیز را برده بودند. 
در بخش دوم این مراسم که با پرسش و پاسخ همراه بود، ذالنور در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دستگاه قضایی با فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: اگر زور پدر زور باشد، گاهی آقایان زیر بار زور می‌روند و در هر صورت ما امیدواریم که قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کند. وی ادامه داد: ما خوشحال نیستیم فرزندان آقای‌هاشمی محکوم شوند ولی خوشحال می‌شویم که آنها محاکمه شوند تا وضعیت آنها روشن شود. جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر پاک بودن فرزندان ‌هاشمی در دادگاه ثابت شود ما هم دفاع خواهیم کرد، ولی اگر آنها مشکل دارند چرا باید در فضایی قرار بگیرند که مردم روحانیت را زیر سئوال ببرند، ما می‌‌گوییم آقای ‌هاشمی دفاع خود را از فرزندانش بردارد تا ما بگوییم که گناه فرزندان ربطی به پدر ندارد. وی خاطرنشان کرد: اگر به پرونده فرزندان ‌هاشمی رسیدگی شود مردم هم امیدوار خواهند شد و دیگر استخوان لای زخم نخواهند ماند، چرا که امروز آبروی افراد از نظام بالاتر نخواهد بود و البته کسی خوشحال نمی‌شود که فردی محکوم شود ولی وضعیت آنها باید روشن شود. 
وی گفت: ما نه تنها از سقوط آقای هاشمی، بلکه از سقوط موسوی و کروبی هم نگرانیم و معتقدیم که سقوط‌شان به نفع نظام نیست، چرا که یک نفر از انقلاب جدا و به اردوگاه دشمن ملحق می شود و ما همه دعا می کنیم که این‌ها روشن شوند. جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظرش در ارتباط با مواضع دکتر لاریجانی چیست، خاطرنشان کرد: ما از مواضع آقای لاریجانی گله داریم و ناراحت هستیم. وی تصریح کرد: وقتی رهبری می‌‌گوید که خواص مواضع خود را شفاف بگویند یعنی اینکه آقای لاریجانی طوری صحبت کند که کسانی که علیه جمهوری اسلامی شعار می‌‌دهند علیه آقای لاریجانی نیز پر رنگ شعار دهند. ذوالنور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود، تصریح کرد: برخورد با سران فتنه فقط پای قوه قضائیه نیست بلکه شورای امنیت ملی هم می‌‌تواند نقش داشته باشد، این توپ باید از زمین قوه قضائیه خارج شود. 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر ما در آن زمان با این افراد برخورد می‌‌کردیم آتش فتنه حقیقت را می‌‌سوزاند.
ذوالنور گفت: اگر الآن هم این‌ها را زندانی کنیم، بعد از یک هفته حس ترحم در جامعه شروع می شود.وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مگر نمی‌دانید که موسوی و کروبی اکنون در زندان هستند؟، گفت: امروز سران فتنه به مرده‌های سیاسی تبدیل شده‌اند و امروز آنها در زندان هستند، ولی این زندان به وسعت همه ایران است و زندانبانان آنها مردم هستند، امروز آنها هر کجا که می‌‌روند از مردم کتک می‌‌خورند. وی درباره بر موضع‌گیری‌های‌ هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:آقای ‌هاشمی را ما نباید با موسوی و کروبی مقایسه کنیم، همه می‌‌دانند که “اصلاحات” مرهون دولت ‌هاشمی است و “مشارکت” فرزند نامشروع کارگزارانی بود که در دامن دولت‌ هاشمی شکل گرفت، نگرانی ما زمانی است که ‌هاشمی به ستون خیمه ضد انقلاب‌ها تبدیل شود. ذوالنور با اشاره به سخنان آقای‌هاشمی در مشهد گفت: آقای ‌هاشمی گفت که اگر مردم رهبری را نخواهند باید کنار برود، من از آقای‌هاشمی می پرسم که مگر مردم در انتخابات بین شما و آقای احمدی‌نژاد او را انتخاب نکردند، پس چرا شما کنار نرفتید ؟ وی گفت: آنها از این سخن پیامبر(ص) به امام علی(ع) استفاده می‌کنند که اگر مردم تورا نخواستند خود را به مردم تحمیل نکن، اما این سخن برای قبل از قبول ولایت است و زمانی که ولایت را کسی قبول کرد که نباید کنار برود.
وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی  3 روز قبل از انتخابات بر اساس مناظره‌های رئیس جمهور به رهبری نامه نوشت، اظهار داشت: آقای هاشمی، اگر هم احمدی‌نژاد اشتباه کرده چرا از او شکایت نمی کنید؟ شما که نفوذتان در قوه قضاییه کم نیست. ذالنور ادامه داد: آقای هاشمی در موقع رأی دادن از اطرافیان می‌پرسد کد آقای موسوی چند است؟ و آن وقت می‌گوید من در انتخابات دخالت نکردم؛ یا همسر آقای هاشمی به همه می‌گوید که من به موسوی رأی دادم و اگر هرکس غیر از آقای موسوی انتخاب شود تقلب است؛ خبرنگار از ایشان می پرسد که اگر این گونه شود مردم باید چه کنند؟ که ایشان از همان جا فرمان آشوب و حضور مردم در کف خیابان‌ها را می‌دهند.وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با مواضع سید حسن خمینی، خاطرنشان کرد: البته آنگونه که آقایان می‌‌خواستند نشد، آنها می‌‌خواستند که از سید حسن آقا استفاده ابزاری داشته باشند ولی آنگونه که توقع داشتند نشد و سید حسن آقا در دهه فجر با رهبری در مرقد امام (ره) حاضر شدند و همچنین با تماسی که رهبری داشتند رئیس جمهور را نیز همراهی کردند.

 

منبع: آرمان، هفدهم فروردین