پشت ویترین

نویسنده

معرفی تازه ترین آثار منتشر شده در ایران

پی یر و ژان در طرحی برای انقلاب در نیویورک

پی یر و ژان
نویسنده: گی دو موپاسان
مترجم: لادن میر محمد صادقی
ناشر: مس
تعداد صفحه: ۲۰۸
سال انتشار: ۱۳۹۱ - دوره چاپ: ۲
زمانی که جنگ در می‌‌گیرد گی دو موپسان که مشغول تحصیل در رشته حقوق است راهی جنگ می‌شود. وی مردی است که از جنگ وحشت دارد و تیرانداز بی‌دست و پایی از آب در می‌آید. تمام تجربیات زندگیش در حافظه‌اش ثبت می‌شود تا بعدها به شکل کتاب‌هایش به رشته تحریر درآیند.
توپولی، مادموازل فی‌فی، مادر وحشی، پدر میلون و غیره. دیگر زمینی در زیر پای انسان وجود ندارد، تنها آب سیال است، غران و فرو برنده، دیگر فضایی برای قدم زدن، دویدن و گم شدن وجود نخواهد داشت. تنها چند متر تخته چوبی برای گام برداشتن.
چون محکومی در میان سایر زندانیان درخت و باغ و خیابان و خانه‌ای وجود نخواهد داشت مگر آب و ابر.



تصویر دوریان گری
نویسنده: اسکار وایلد
مترجم: ابوالحسن تهامی
ناشر: نگاه
تعداد صفحه: ۳۱۲
سال انتشار: ۱۳۹۲ - دوره چاپ: ۱ 
دوریان گری، یکی از جوان ترین و جذاب ترین اشراف لندن تصمیم می گیرد که یک پرتره از چهره خود داشته باشد تا در روز های پیری به یاد آورد که چه جمال و شکوهی داشته. به همین دلیل روی به نقاشی معروف به نام باسیل هاوارد می آورد تا چهره اش را نقاشی کند. تا زمانی که لرد هنری، مردی با قدرت سخنوری جادویی و دانشی ژرف به او برنخورده، همه چیز به خوبی پیش می رود ولی هنگامی که برای اولین بار لرد هنری را می بیند و از توصیفات او راجع به جوانی می شنود، از نقاشی متنفر می شود. نه این که هرگز نخواهد جوانی را به یاد آورد، بلکه نمی خواهد آن را از دست دهد. جلوی تابلوی نقاشی می ایستد و با تمامی وجود آرزو می کنم که خود برای همیشه جوان مانده و نقاشی به جای او پیر شود……
در واقع این کتاب را می توان یک اثر روان شناسی نیز معرفی کرد زیرا عمدتا به روح و تفکر خراب اشاره دارد و تاثیر آن بر جسم و چهره. می خواهد به ما بگوید شخصیت است که زیبایی به ارمغان می آورد. حال اگر قرار باشد زیبایی پا برجا باشد، چه دلیلی برای خوب بودن وجود دارد؟
اسکار وایلد بدون شک یکی از بهترین شاعران و نویسندگانی است که تا کنون زیسته. اثر هایی که خود من از او خوانده ام در سه بخش شعر، داستان کوتاه و رمان قسمت بندی می شود. وایلد علاوه بر این سه نوع اثر هنری، نمایشنامه هم نوشته است



کبوتر انگلیسی
نویسنده: استیون کلمان
مترجم: محمد جوادی
ناشر: افق
تعداد صفحه: ۲۸۰
سال انتشار: ۱۳۹۲ - دوره چاپ: ۱ 
داستان برگفته از ماجرای واقعی شخصی به نام دامیلولا تیلور نیجریایی ، مهاجر ۱۰ ساله‌ای است که رمان نیز از دید او روایت می‌شود


طرحی برای انقلاب در نیویورک
نویسنده: آلن رب گری یه
مترجم: پرویز شهدی
ناشر: افکار
تعداد صفحه: ۱۹۶
سال انتشار: ۱۳۹۱ - دوره چاپ: ۱ 
الن رب گری یه پدر مکتب رمان نو بعد از نیم قرن نوشتن برای ادبیات و سینما سرانجام قلم را بر زمین گذاشت. رمان نویس و فیلمساز موج نوی سینمای فرانسه را پاپ مکتبی که نامش با زندگی او پیوند خورد نیز می خواندند.
رب گری یه در رمان های ده سال اخیرش، به گفته بعضی از منتقدان، تا حدودی به شیوه های کلاسیک رمان رو آورده بود، شیوه هایی که او و یارانش بخصوص در اوج شهرت و محبوبیت آثارشان در دهه های پنجاه و شصت آن ها را منسوخ می شمردند، هرچند که نویسندگان پیشرو دیگری در همان زمان در اروپا و امریکا با همین شیوه ها آثاری نو می آفریدند.
آنچه در این کتاب مورد نظر آلن رب گری‌یه است،دنیای پر خشونت و ددمنشانه‌ای است که آدم‌های قرن ۲۱ به دست خودشان دارند زیستگاه خودشان را نابود می‌کنند…



حومه
نویسنده: ویلیام فاکنر
مترجم: عبدالله قره باغی
ناشر: به نگار
تعداد صفحه: ۱۴۷
سال انتشار: ۱۳۹۲ - دوره چاپ: ۱ 
این مجموعه در سال ۱۹۵۰ منتشر شد ؛فاکنر این مجموعه را به شش فصل تقسیم کرد: حومه، دهکده، سرزمین رام‌نشده، سرزمین بایر، سرزمین میانی و فراسو.
مجموعه‌ داستان “حومه” شامل شش داستان با عنوان‌های انبارسوزی، سقفی برای خدا، مردان سربلند، شکار خرس، دورزمنده و آنان نمرده‌اند، است. همچنین متن خطابه‌ فاکنر هنگام دریافت جایزه‌ نوبل ادبی نیز در مقدمه این اثر گنجانده شده است.



مجموعه داستان‎های کوتاه فلانری اوکانر
نویسنده: فلانری اوکانر
مترجم: آذر عالی پور
ناشر: آموت
تعداد صفحه: ۷۰۰
سال انتشار: ۱۳۹۲ - دوره چاپ: ۱ 
داستان‌های این مجموعه در حقیقت طنز بی‌رحمانه و تلخی دارد که بیش‌تر به فرهنگ سکولار و تجاری دهه‌ی ۵۰ - ۶۰ آمریکا می‌پردازد.
اوکانر از آثار نویسندگان جنوبی، کارهای فاکنر و کالدول و نیز ادورا ولتی، کارولین گوردون و کاترین اَن پورتر را به خوبی خوانده بود و بیش‌ترین تأثیر را فاکنر و پورتر بر او گذاشته بودند.
او نویسنده‌ای دقیق و منضبط بود و در طول حیات ادبی کوتاهش خود را مجبور می‌کرد از صبح تا ظهر بدون وقفه بنویسد، شاید به این دلیل که از پیشرفت بیماری خود و مجال اندکی که برایش مانده بود، باخبر بود…
تقریبا خط فکری اوکانر، در تمام داستان‌هایش یکی است و معمولا شخصیت‌هایی خلق می‌کند که درگیر تضادهای درونی با خود و مذهب، وجدان و اعتقادات فرهنگی هستند. داستان‌های اوکانر فضایی تلخ دارند و معمولا آدمهای قصه‌هایش عاقبت‌بخیر نمی‌شوند.

 

داستان هایی برای شب و چندتایی هم برای روز
نویسنده: بن لوری
مترجم: اسدالله امرایی
ناشر: افق
تعداد صفحه: ۱۸۴
سال انتشار: ۱۳۹۲ - دوره چاپ: ۱ 
“داستان‌هایی برای شب و چندتایی هم برای روز” پُر از شوخ‌طبعی، طنز و داستان‌هایی ساده، امّا حیرت‌انگیز است که خواندنِ آن‌ها برای علاقمندانِ به داستان کوتاه تجربه‌ای لذّت‌بخش خواهد بود.
این مجموعه نخستین کتاب لوری است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. این کتاب به زبان‌های عربی و روسی هم ترجمه شده و شامل ۴۶ داستان از این نویسنده جوان آمریکایی است.