ترس از رای نیاوردن آوردن مثلث جیم

نویسنده

خبرگزاری امنیتی تسنیم اولین واکنش در باره  پروژه رای ندادن به مصباح،یزدی و جنتی که به “مثلث جیم” معروف شده اند را بصورت مصاحبه ای با آیت الهی بنام روح اله قرهی، منتشر کرد.

به نوشته تسنیم:“آیت‌الله قرهی از توطئه انتخاباتی دشمنان خارجی و منافقان داخلی علیه آیات جنتی، یزدی و مصباح خبر داد و خواستار هوشیاری و تدبیر مردم و مؤمنان در مقابل توطئه‌ و مهندسی انتخاباتی دشمن در انتخابات خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله روح‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس خبرگان، برخی که دلشان با انقلاب و رهبری نیست اقداماتی را علیه آیت یزدی، جنتی و مصباح مهندسی کرده‌اند، گفت: قبل از اینکه من راجع به این بزرگانمان، حضرات آقا عظیم‌الشان آیت‌الله جنتی بصیر با عظمت و آیت‌الله مصباح‌یزدی که بحمدالله منه در علم و عمل و تقوا و مباحث فلسفی فیلسوف عظیم‌الشان و بزرگواری هستند و همچنین آیت‌الله یزدی که بحمدالله و منه هم در باب عمومی و هم در باب اطاعت‌پذیری به عنوان الگوهای عملی برای همه هستند مطالبی را بیان بکنم به این نکته اشاره می‌کنم که یک خصوصیتی هر سه این بزرگواران دارند که دشمن از این خصوصیت مهم می‌ترسد.

 

شخصیت کم نظیر علی جنتی

 

آیت‌الله قرهی درباره شخصیت آیت‌الله جنتی گفت: بصیر مجاهد، عالم عامل حضرت آیت‌الله جنتی که واقعاً شخصیتی کم‌نظیر و در بعضی موارد بی‌نظیر است. من به این نکته خیلی دوست دارم توجه شود که خود حضرت امام خمینی مدظله‌العالی به آقای جنتی وزیر ارشاد بیان کرده که شما قدر پدرتان را بدانید. ایشان ویژگی‌های دارد که خیلی از مسئولین ما از آن ویژگی‌ها بهره‌مند نیستند. گفت تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. تعریفی که حضرت امام بیان می‌کردند، خود دلالت بر این است که ایشان ویژگی‌هایی دارد که شاید دیگران به آن نرسیده‌اند.

“یکی از این ویژگی‌ها بصیر بودن ایشان است، ایشان بسیار بصیر هستند، ضمن اینکه ایشان عالم هستند، عالمی که فقیه است و جزو فقهای شورای نگهبان، است. هم‌دوره‌ای‌های ایشان که در فقهای شورای نگهبان بودند یکی آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی است. یعنی اگر ایشان مانند آیت‌الله صافی‌گلپایگانی می‌خواست در قم بمانند و مباحث درسی‌شان را دنبال کنند از مراجع تقلید بودند کما اینکه می‌دانید با آیت‌الله خزعلی مدرسه  “شهیدیّن” را تاسیس کردند و مطالب علمی ایشان هم بحمدالله مطالب قوی‌ای بود. اما از این عنوان دست کشیدند و مدافع سرسخت این نظام مقدس شدند. یعنی ایشان از خودگذشتگی بسیار بسیار والایی دارند و این هم دلالت بر بصیر بودن ایشان است.

آیت‌الله قرهی افزود: فضایی که در فتنه‌ها به وجود می‌آید غبارآلود می‌شود، فضای فتنه فضای غبارآلودی است. می‌بینیم بعضی‌ها در آن فضا راه را گم می‌کنند یا حداقل برای اینکه بخواهند راه را متوجه شوند مدت مدیدی ساکت می‌شوند و «ساکتین» می‌شوند در قضایای فتنه. اما ما می‌بینیم ایشان از قبل فتنه را متوجه می‌شوند، شامه بسیار قوی دارند در این زمینه و هوش و استعداد بسیار قوی دارند و حتی در بین دوستان گاهی بیان فرمودند مثلاً ما متوجه می‌شویم دارد فتنه به وجود می‌آید. آیت‌الله جنتی جداً شخصیتی است که با یکی دو تا کلمه و جمله که بخواهیم بیان بکنیم، حقش ادا نمی‌شود. هم فقیه هستند، هم مجاهد. هم بصیر هستند، هم خودگذشته.