جابجایی دانشجو بین علامه و آلیکانته

نویسنده
لا برداد

» گزارش لا برداد از همکاری با دانشگاه اسپانیولی

دو دانشگاه آلیکانته و علامه طباطبایی درخصوص تبادل دانشجو برای شش ماه تا یک سال به توافق رسیدند.

براساس بیانیه تنظیم شده توسط دانشگاه آلیکانته، مانوئل پالومار، مدیر این دانشگاه، و حسین سلیمی، همتای ایرانی وی در دانشگاه علامه طباطبایی، توافق نامه ای را برای تبادل دانشجویان در مقطع کارشناسی به امضاء رساندند. ممکن است این توافق نامه به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز بسط یابد.

براساس این توافق نامه، حداقل اقامت در دانشگاه شش ماه و حداکثر اقامت یک سال تحصیلی خواهد بود.

این توافق ماحصل زحمات پروفسور فرانسیسکو کوتیاس از سال ۲۰۰۲ است که مسؤولیت بخش مطالعات ایران در حوزه مطالعات جهان عرب و اسلام دانشگاه آلیکانته را برعهده دارد.

رییس دانشگاه آلیکانته اعلام کرد که “آلیکانته شهری است که رو به سوی مدیترانه دارد و خواستار روابط استراتژیک با کشورهای این منطقه است”. همتای ایرانی وی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که “این توافق برای دانشگاه علامه طباطبایی بسیار حائزاهمیت است، زیرا می تواند دریچه ای باشد به سوی دیگر کشورهای اروپایی”.

سلیمی با اشاره به روابط نزدیک میان ایران و اسپانیا گفت که “ما به لحاظ فرهنگی به یکدیگر بسیار نزدیک هستیم”. او به اهمیت این موضوع نیز اشاره کرد که “در فرهنگ ایرانی به همیاری و فشردن دست یکدیگر توصیه شده، زیرا این به معنی دوستی پایدار خواهد بود”. او در ادامه افزود: “به همین دلیل است که دانشگاه آلیکانته دارای یک دفتر در ایران است.”

مدیران دو دانشگاه آلیکانته و علامه طباطبایی پذیرفتند که کتاب های مربوط به دو کشور را، که بیانگر فرهنگ و زبان های فارسی و اسپانیایی است، با یکدیگر مبادله کنند تا بدین ترتیب امکان مشاوره و مطالعه برای دانشجویان هر دو دانشگاه ایجاد شود.

منبع: لا برداد، ۱۷ اکتبر