شجونی: زنان بدحجاب را شلاق بزنید

نویسنده
فیروزه متین

» پوشیدن لباس تنگ لجبازی با نظام است

شیخ جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ در اظهاراتی که رسانه های داخلی آن را عجیب توصیف کرده اند، خواستار شلاق زدن زنان و دختران شد؛ اظهاراتی که موجب شده تا اظهارات این شیخ تندرو همسنگ با مواضع داعشیان ارزیابی شود.

به نوشته سایت فرارو، جعفر شجونی به مجله تماشاگران گفته است: “نباید خیابان‌های ما محل جولان بی‌حجاب‌ها و آرایش‌کرده‌ها باشد. آنها عمدا دست به چنین کاری می‌زنند تا امنیت را در جامعه کم کنند. به نظر من پوشیدن لباس‌های تنگ و کوتاه و آرایش‌های آنچنانی نوعی لجبازی با نظام است. دقیقا به همین دلیل باید بگیرند‌شان و با شدیدترین مجازات ادبشان کنند”.

وی راهکار مقابله با بدحجابی را نیز چنین معرفی کرده: “باید با شدیدترین مجازات ادبشان کنند. شلاق. اگر بی‌حجاب‌ها بدانند که شلاق در انتظارشان است، خودشان را اصلاح می‌کنند. بله، شلاق. وقتی از عمد بی‌بندوباری به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند پسرهای مردم منحرف شوند، نباید شلاق بخورند؟ من یک سی‌دی دارم که پسری می‌گوید با ۲ میلیون تومان پیکان خریدم تا با سوار کردن دخترهای بی‌حجاب از آنها سوءاستفاده کنم. خب! باز هم می‌گویید شلاق بد است؟ نمی‌فهم دلیل اصرار برای مخالفت با شلاق چیست؟ واقعا چطور می‌توانیم نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشیم که دختران بی‌حجاب پسران را منحرف می کنند؟ وقتی دختری خودش را با رنگ و لعاب آنچنانی آرایش می‌کند، طبیعی است که مخالفان جنسی خود را وادار به انحراف می‌کند. به هر حال مردی که پول ندارد ازدواج کند، با دیدن چهره‌های آرایش‌کرده تحریک به خطا می‌شود. حتی پیرمردها هم نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، چه برسد به جوانان. در واقع باید گفت آنها تقوا ندارند و در خانواده‌ای سست بزرگ شده‌اند. پایه‌های مذهبی سستی دارند و در خیابان‌ جوانان را تحریک می‌کنند و به همین دلیل آنها را باید ادب کرد و تربیت. چطور می‌توانیم در قبال آدم‌هایی که هیچ‌چیزی را رعایت نمی‌کنند، سکوت کنیم و کاری انجام ندهیم؟”

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزوده است: “مشکل آنهایی هستند که از عمد خودشان را خوشگل می‌کنند و لباس‌های کوتاه و نازک می‌پوشند تا جذاب شوند تا شاید کسی به آنها پیشنهاد ازدواج بدهد. این در حالی است که باوقار و متین بودن بهتر و مهم‌تر است. ای کاش ازدواج در ایران سخت نبود تا جوانان در بیست‌ و چند سالگی متاهل می‌شدند، آن وقت بود که خیلی از مشکلات کم می‌شد. جنس مخالف در خیابان به قدری زیاد شده که هر کس می‌تواند با ۵۰ هزار تومان مشکلش را حل کند. ازدواج الان طوری است که انگار کسی بخواهد برای یک لیوان شیر، گاو بخرد. وقتی پسر و دختر می‌توانند به راحتی با هم باشند و هر کاری را انجام بدهند، چرا باید به فکر ازدواج باشند؟… بعضی‌ها اینطوری فکر می‌کنند و عمل می‌کنند”.

وی همچنین تاکید کرده: “من می‌گویم با بی‌حجاب‌ها باید شدیدترین برخورد را داشت تا دیگران هم عبرت بگیرند. البته اول باید آنها را نصحیت کرد و اگر گوش نکردند، شلاق زد. چرا فکر می‌کنید شلاق زدن کار بدی است؟ مگر نمی‌دانید در قانون آمده است که بی‌حجابان و شراب‌خواران را باید شلاق بزنند؟ متاسفانه دولت آقای احمدی‌نژاد نه تنها به قانون عمل نکرد، بلکه با گفتن اینکه «فرهنگ‌سازی لازم است» به بیراهه رفت”.

گفتنی ست، مشابه منطق شیخ شجونی را چند ماه قبل خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نیروهای نظامی ـ امنیتی، در مطلبی با عنوان “حق لذت بردن مرد از زن بدحجاب” به کار برد و رسما از تجاوز به زنانی که به زعم این خبرگزاری “بدحجاب” اند، دفاع کرد.

تسنیم نوشته بود: “اگر مردی با عریانی‌های زنی بی​حجاب تحریک شود دلیلی ندارد برای رفع میل جنسی خویش از وی اجازه بگیرد!! اگر زن از لحاظ خلقت و فطرت علاقمند به نمایش زیبایی‌های خود است و حق دارد هر آن‌گونه که بخواهد در جامعه ظاهر شود و زیبایی‌های خود را برای مردان آشکار کند، باید طبق منطق سست غربی متقابلا حق لذت بردن مرد را هم در نظر بگیریم”.

همزمان با انتشار مطلب خبرگزاری تسنیم، شایعه قتل ۹۰ زن در استان های فارس، مازندران و خراسان و تجاوز به آنها قبل از قتل به دلیل بدحجابی در فضای مجازی منتشر شد که بسیاری، رواج این شایعه را از سوی عوامل “سپاه سایبری” وابسته به سپاه پاسداران می دانند.
پلیس فتا، هفته ها پس از رواج این شایعه که منجر به ایجاد رعب و وحشت در فضای عمومی شده بود، این شایعه را تکذیب کرد و از بازداشت ۵ تن در این ارتباط خبر داد.

محمد تقی مصباح یزدی، پدر معنوی جبهه پایداری هم دیروز درباره ماجرای حجاب موضع گیری کرد و آنطور که رجانیوز ارگان این جبهه گزارش داده، گفت: “هیچ زمانی از روز خلقت حضرت آدم تابه‌حال، دین مردم به‌اندازه امروز در خطر نبوده است. روزگاری بود که اگر می‌خواستند کسی را گمراه کنند، باید در یک جلسه به‌صورت چهره به چهره با او صحبت می کردند، اما امروز یک برنامه گمراه‌کننده همچون پخش یک فیلم، آثار هنری و نوشتن کتاب، صدها میلیون انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد”.

او افزود: “با توجه به این‌که نیروی ما محدود است و عرصه‌های حضور دشمن وسیع، باید اولویت‌ها را در نظر گرفت که این نیروی محدود ما در موقعیت مناسب به کار گرفته شود. در میان تمام مشکلات، مشکلات فرهنگی داریم که بخشی از آن‌ها مربوط به شبهات و مشکلات اعتقادی است اما امروز فرهنگ را به گویش‌ها و رقص‌های محلی محدود کرده‌اند و برای آن بودجه‌های گزاف هزینه می‌کنند که در این شرایط، دین در حاشیه قرار می‌گیرند اما اصل مسائل فرهنگی، باورها و ارزش‌های دینی است؛ این خطری است که در تمام دنیا احساس می‌شود”.

گفتنی ست از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، گروه های سیاسی تندرو، سخت گیری بر جوانان از طریق اصرار بر افزایش حجاب و ابراز نگرانی از رواج بی حجابی را در صدر برنامه های خود قرار داده اند.کار تا جایی پیش رفت که عکس های زنان و دختران در مجلس توسط علی مطهری که دیدگاه های بسته ای درباره حجاب دارد به نمایش درآمد که حتی با اعتراض علی لاریجانی مواجه شد.