مأمور حراست تربیت بدنی قاچاقچی است

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» از ایران انکار از مالزی اصرار:

در پی دستگیری یک مامور حراست سازمان تربیت بدنی و دو ورزشکار والیبالیست و هنرهای رزمی به اتهام قاچاق ماده متامفتامین به مالزی، رییس حراست سازمان تربیت بدنی ارتباط دستگیرشدگان با حراست و سازمان تربیت بدنی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران غلامعلی تاجیک، مدیرکل حراست تربیت بدنی اعلام کرد: “این مساله قطعا به سازمان تربیت بدنی مربوط نیست. ما اصلا اعزامی به مالزی نداشته‌ایم. من چیزی در این خصوص نمی ‌دانم.”

او افزوده است: “پلیس ورزشی هم که در خبرها اعلام شده، به هیچ عنوان از نیروهای حراست سازمان نبوده است.”

این در حالیست که خالد ابوبکر، رییس پلیس ایالت سلانگور ـ مالزی ـ  به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده “این سه نفر صبح روز یکشنبه، هنگام بازرسی چمدان شان توسط ماموران گمرک دستگیر شدند، زیرا حرکات مشکوکی نشان دادند.”

او گفته: “این سه ایرانی، یک پلیس بخش ورزش ایران، یک بازیکن والیبال و یک رزمی کار بوده اند. وقتی پلیس ساک های آنان را بازرسی کرد، بسته های حاوی متاموفیتامین جاسازی شده در دسته فلزی ساک های چرخدار آنان را پیدا کرد.”

خالد ابوبکر به خبرگزاری یادشده گفته است: “ما معتقدیم این سه ایرانی بخشی از یک باند قاچاق هستند که مواد مخدر قاچاق را به همین شکل وارد مالزی می کنند و این یک باند وسیع قاچاقچیان ایرانی است.”

در مقابل، سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با انکار ادعای پلیس مالزی در مورد باند بزرگ قاچاقچیان ایرانی، گفته است که گروههای خلافکار بین المللی از ایرانیان برای قاچاق مواد مخدر به مالزی استفاده می کنند.

به گفته پلیس مالزی در سال 2010، بیش از 15 ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر در فرودگاه بین المللی کوآلالامپور دستگیر و نزدیک به 50 ایرانی به دلیل تخلّفات مربوط به مواد مخدر بازداشت شده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم نوشته است دستگیرشدگان با خط هوایی ایران ایر، روز شنبه وارد کوآلالامپور شده بودند و در صورتی که اتهام قاچاق مواد مخدر توسط این افراد به اثبات برسد، بر اساس قوانین مالزی اعدام خواهند شد.

بر پایه این گزارش، دستگیرشدگان پیش از کشف مواد اعلام کرده اند که قصد سه روز اقامت در مالزی را دارند.

 متامفتامین (Methamphetamine)  ماده‌ای مخدر، شیمیایی و مصنوعی و محرکی قوی و مخرب است. به نوشته ایسنا این ماده که در ایران به “شیشه” شهرت دارد، یک محرک اعتیاد آور بسیار قوی با تاثیر شدید بر روی سیستم عصبی است و به نام‌ “کریستال” نیز شناخته می شود.