توقیف حسین، اکران محمد

نویسنده

بعد از توقیف فیلم رستاخیز ساخته احمد رضا درویش، فیلم محمد به کارگردانی مجید مجیدی از سوم شهریور و با در اختیار گرفتن دو گروه سینمایی در ۱۴۳ سینمای کشور اکران خواهد شد.

مجید مجیدی که همراه ابراهیم حاتمی کیا یکی از دو کارگردان محبوب  آیت اله خامنه ایست ،امروز در یک کنفرانس خبری که در لوکیشن جدیدترین ساخته‌اش، محمد، در حاشیه‌ی شهر قم برگزار شد، گفت “هرچند فروش فیلم برای ما مهم است اما بیشتر دوست داریم مخاطبین و تماشاگران بیشتری به دیدن فیلم بیایند تا چهره رحمانی پیامبر را ببینند.” فیلم محمد برای اولین بار با در اختیار داشتن دو گروه سینمایی- گروه سینمای آزادی و ماندانا- و با نسخه‌ای سه ساعته قرار است در ۱۴۳ سینما کشور اکران بشود. از این فیلم به عنوان پرخرج‌ترین اثر سینمایی ساخته شده در ایران نام برده می‌شود که به گفته‌ی کارگردان‌اش بسیاری از کشورهای خارجی و بازار فیلم‌های سینمایی مشتاق اکران و نمایش‌اش هستند. فیلم محمد با این‌که بنا بر ادعای مجید مجیدی برای ایجاد وفاق در دنیای اسلام ساخته شده اما بسیاری از مسلمانان خارج از ایران خواستار عدم نمایش این فیلم به دلیل بدعت در نمایش چهره‌ی معصومین و تغییر واقعیت‌های تاریخی شده‌اند.

تهیه‌‌کننده‌ی این فیلم شرکت”نور تابان” است که چهار سال پیش به ثبت رسیده و برای آغاز فعالیت‌اش این پروژه‌ی پرخرج را در نظر گرفته. یکی از سهام‌داران این شرکت تولیدی فیلم بنیاد انقلاب اسلامی مستضعفان است.