حیدر مصلحی شفاف سازی کند

نویسنده

» گزارش نیویورک تایمز از شنود دفتر مطهری

روز یکشنبه بر اساس گزارش خبرگزاری های داخلی نمایندگان پارلمان ایران اعلام کردند که پس از کشف تجهیزات شنود نصب شده در دفتر یکی از نمایندگان تهران وزیر اطلاعات باید برای پاسخ به مجلس بیاید.

علی مطهری روز پنج شنبه در سایت شخصی خود خبر کشف این وسایل شنود را افشا کرد. وب سایت وی پس از اعلام این خبر مسدود شد اما بار دیگر از روز یکشنبه دسترسی به آن ممکن شد. ناظران می گویند آقای مطهری یکی از کاندیداهای اصلی برای وزارت فرهنگ و ارشاد در کابینه حسن روحانی رئیس جمهور منتخب است.

آقای مطهری در توصیف این رخدادها در وب سایتش توضیح داده که رئیس دفتر وی روز پنج شنبه رنگ تازه ای روی دیوار دفتر وی مشاهده کرده است. پس از جستجویی ساده یک دوربین امنیتی و چند میکروفن از پشت دستگاه تهویه هوا کشف شده است. تصاویر ضبط شده نشان می دهد که نه مرد مشغول نصب تجهیزات استراق سمع در اتاق هستند. آقای مطهری همچنین نوشته است که سرپرست ساختمان و یک مغازه دار در آن سوی خیابان مجبور به همکاری با آن ها شده اند.

علی مطهری می نویسد: “وقتی چنین اتفاقی برای یک نماینده مشهور پارلمان می افتد، آدم فقط می تواند تصور کند که مردم عادی چقدر مظلوم واقع می شوند.”

روز یکشنبه چندین نماینده مجلس خواستار سئوال در صحن علنی مجلس از حیدر مصلحی وزیر اطلاعات شدند؛ کسی که به روحانیون تندرو قدرتمند و فرماندهان سپاه پاسداران نزدیک است. پیروزی حسن روحانی در انتخابات ماه گذشته روحانیون محافظه کار و متحدانشان را که در گذشته سعی در ساکت کردن منتقدان داشته اند، شگفت زده کرد.

احمد توکلی یکی از نمایندگان مجلس در سخنانی گفته است: “ما باید به طور جدی از وزیر اطلاعات بخواهیم تا همه چیز را روشن و ثابت کند که جمهوری اسلامی از انتقاد سازنده پشتیبانی می کند.”

این ماجرا نشان می دهد علی رغم پیروزی آقای روحانی در انتخابات و درخواست وی برای آزادی بیشتر و بهبود اقتصاد ، اصطکاک و درگیری های داخلی در سیستم سیاسی ایران کماکان ادامه دارد.

احسان رستگار از همکاران آقای مطهری می گوید: “ما نمی دانیم چرا به طور پنهانی در دفتر آقای روحانی لوازم شنود نصب کرده اند.” او مظنون است که افراط گرایان چه در میان تندروها و چه در میان اصلاح طلبان بخواهند آقای مطهری که محافظه کاری صریح الهجه و حامی آزادی های شخصی است را بی اعتبار کنند.

روز یکشنبه در مجلس ، مهدی کوچک زاده از نمایندگان تندرو رئیس دفتر آقای مطهری را به نصب دستگاه استراق سمع متهم کرد. او گفت که وزارت اطلاعات حرفه ای تر و کارآمد تر از آن است که این عملیات را به مبتدیانه انجام دهد.

منیع : نیویورک تایمز - 14 ژوئیه