فلسطین هم با تیم ملی ایران تمرین نکرد

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» تنها مانده در زمین

در آستانه سفر تیم ملی فوتبال به استرالیا برای حضور در پیکارهای جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا، تنها حریف آماده سازی تیم ملی ایران همتای فلسطینی اش بود که این تیم هم بسان تیم های ملی آفریقایی از بازی با ایران سر باز زد.

ایران با پیشینه سه بار قهرمانی در دوره های گذشته پیش از انقلاب اسلامی این جام، در مرحله نخست و گروهی با تیم های ملی بحرین، قطر و امارات رو در رو می شود که به مانند مدعیانی چون عربستان سعودی، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی با تیم های ملی پرشمار و صاحب نام بازیهای تدارکاتی داشته اند.

درخواست مالی تیم های آفریقایی و آسیایی و مشکلات بجا مانده از تحریم باعث لغو پیاپی مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با حریفانی چون موزامبیک، آفریقای جنوبی، ازبکستان، عمان و… شد.

تیم ملی فلسطین قرار بود یکشنبه هفتم دی در ورزشگاه آزادی رو در روی ایران قرار گیرد. آخرین باری که فلسطین با تیم ملی مسابقه داد به شکست سنگین هشت بر صفر تن داد و حسین شریعتمداری، نماینده تندروی خامنه ای در روزنامه کیهان، بازی جدی ملی پوشان را مورد انتقاد قرار داد و به عنوان تئوریسین رژیم اسلامی یادآور شد که به دلیل مظلومیت حریف و روابط با رژیم، بازی باید مساوی می شد.

حالا هم خبرگزاری فارس با عنوان “فلسطین نمی‌ خواهد مصدوم بدهد” خبر لغو این مسابقه را منتشر کرده است. فلسطین به عنوان قهرمان “چلنج کاپ” - که میان تیم های ضعیف آسیایی برگزار می شود، قرار بود قبل از سفر تیم ملی ایران به استرالیا در تهران مسابقه ای دوستانه انجام دهد.

برپایه گزارش رسانه ها، مسوولان فدراسیون فلسطین اعلام کرده اند در این مدت بازی های دوستانه زیادی برگزار کرده اند و نمی خواهند با بازی مقابل ایران دچار مصدومیت شوند و به همین دلیل با ذکر این نکته که مسائل فنی مانع از حضورشان در تهران شده، تاکید کرده اند که به تهران سفر نمی کنند.

ترس از مصدومیت یا دلایل فنی و یا…

اما دیری نپایید که سایت فدراسیون فوتبال ایران با عنوان “عذرخواهی دبیرکل فدراسیون فوتبال فلسطین” از نامه ای خبر داد که عبدالمجید هیجی، دبیرکل فدراسیون فلسطین به همتای ایرانی اش نوشته: “می خواهم از این فرصت ارزشمند استفاده کنم تا از برنامه ریزی هایی که برای برگزاری این دیدار صورت پذیرفته تشکر کنم. اما با کمال تاسف، باید به اطلاع شما برسانم تیم ملی فلسطین بنا بر دلایل فنی پس از بازگشت از اردوی چین و آماده سازی تیم برای حضور در جم ملتهای آُسیا سترالیا قادر به برگزاری این دیدار نیست.”

پس از جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی ایران تنها یک دیدار دوستانه با تیم ملی کره جنوبی در تهران داشته و بقیه مسابقه های آماده سازی لغو شده است. به گزارش خبرگزاری فارس “رئیس فدراسیون فوتبال کره ‌جنوبی قصد دارد در انتخابات هیأت اجرایی فیفا که خرداد ماه سال آینده در زوریخ برگزار می‌ شود، نامزد شود و هدف از سفر کره‌جنوبی به ایران و اردن نیز به همین امر ارتباط داشت. در سفر قبلی رئیس فدراسیون کره‌جنوبی به ایران، این قول از مسئولان فدراسیون گرفته شد که در ازای حمایت فدراسیون ایران از رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در انتخابات فیفا، تیم ملی کره‌جنوبی به ایران سفر کرده تا در دیداری تدارکاتی به مصاف شاگردان کی‌روش برود”.