عجایب هفتگانه جمهوری اسلامی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در همه دنیا را که بگردید یک چیزهایی پیدا می کنید که معلوم نیست این چیزها چطوری درست شده اند، مثلا اهرام مصر، هر چه آدم فکر می کند که چطوری این سنگ های به این گندگی را بشر روی همدیگر گذاشته نمی فهمد. نه اینکه بگویم خدا هست یا نیست، قطعا خدا هست و هیچ ربطی هم به بلند کردن سنگ ندارد، بلند کردن سنگ بیشتر به حضرت ابوالفضل مربوط است و البته وزنه برداری. یا مثلا باغ های معلق بابل که هفت طبقه روی همدیگر باغ درست کرده بودند که در هر طبقه اش هلو و زردآلو و چیزهای دیگر بود، آن هم توی عراق که همیشه تاریخ توی آنجا سگ می زد و گربه می رقصید و اصولا کسی کاری به باغ نداشت، یا عجایب هفتگانه دیگری که هر کدام شان را نگاه می کنی، با آن یکی تضاد دارد. البته بعضی ها مثل مرحوم اریک فون دانیکن که احتمالا تا حالا مرده است، معتقد بود که این عجایب هفتگانه را موجودات آسمانی در زمانی که کره زمین جاذبه های توریستی داشت، ساخته بودند و امیدوار بودند از این طریق بشریت روی کره زمین پیشرفت می کند، اما بعد از مدتی امیدشان ناامید شد و رفتند که رفتند، بی وفا بی وفا بی وفا رفتی که رفتی!

حالا جمهوری اسلامی خودش به تنهایی عجایب هفتگانه ای دارد که اگر تمام حکومت های روی زمین را زیرورو کنی، نه هفت تا، بلکه دوتای آنها را هم نمی توانی پیدا کنی. حالا اینکه این هفت تا را موجودات آسمانی ساختند، یا موجودات زیرزمینی، یا اینکه چون کسی چیزی نساخته خودش، همینجوری تشکیل شده، بماند. مهم ترین نظریه در جمهوری اسلامی درباره ایجاد هر چیزی این است که آن چیز در اثر تصادف ساخته شده، وگرنه دلیلی وجود ندارد که در جمهوری اسلامی چیزی به وجود بیاید، معمولا همه چیز از بین می رود. این عجایب هفتگانه جمهوری اسلامی شامل این هفت تاست:

یک، حکومت با دولت مخالف است. اپوزیسیون بخشی از حکومت است.

دو، پلیس کشور توسط دزدها انتخاب می شود تا از آنها حمایت کند.

سه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی مهم ترین کارش بیزار کردن مردم از حکومت و ساقط کردن دولت است.

چهار، حکومت جمهوری اسلامی کارش حفظ منافع فلسطین است، ولی رهبران فلسطین علاقمند هستند با عربستان همکاری کنند تا جمهوری اسلامی را از میان ببرند.

پنج، جمهوری اسلامی تعدادی متحد دارد، مثل چین و روسیه، که با آنها تضاد منافع دارد و با تعدادی کشور دشمن است که با آنها منافع مشترک دارد، مثل اسرائیل و آمریکا.

شش، ایرانیان تا وقتی در داخل کشور زندگی می کنند از زندگی در آنجا خوششان می آید، وقتی از آن بیرون می روند، تازه به آن علاقمند می شوند.

هفت: با وجود اینکه حکومت و دولت و مردم همه برای از میان بردن کشور تلاش می کنند، ولی به دلیل عدم حمایت دشمنانی مثل آمریکا و اروپا جمهوری اسلامی تا به حال از بین نرفته است. یعنی مهم ترین معجزه جمهوری اسلامی این است که این کشور چطوری تا به حال باقی مانده است.

البته ۶۳ چیز عجیب دیگر هم درباره جمهوری اسلامی وجود دارد که من حوصله شرح دادنش را برای شما ندارم، خودتان بگردید و پیدایش کنید.

 

لطفا قبل از عمل به کنسرت نروید

بعد از اینکه در اواخر خردادماه کنسرت سامان جلیلی در خرم آباد لغو شد، بخاطر اینکه خواننده گروه مجبور به تصادف شده بود، در حالی که اصلا از خانه اش هم بیرون نیامده بود، کنسرت سالار عقیلی در کرمانشاه به دلیل جراحی خواننده لغو شد. در همین رابطه به کلیه هموطنانی که قصد دارند به کنسرت بروند، پیشنهاد می شود که قبل از خروج از خانه حتما با اداره راه و ترابری هماهنگ کنند که ببینند کنسرت لغو شده یا نه، باجراحان و چشم پزشکان یا سازمان نظام پزشکی هماهنگ کنند که ببینند آیا خواننده یا گروه موسیقی درست نیم ساعت مانده به سفر مجبور به جراحی شصت پای چپ خواننده که به دستور مقامات استان توی چشم راستش رفته و جراحان در حال خروج شصت مذکور از چشم مذکور هستند نشده باشند.

همچنین هماهنگی با مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم قبل از رفتن به کنسرت ضروری است، چون ممکن است در سیرچ کرمان زلزله آمده باشد و فردای همان روز در شهر مشهد کنسرتی لغو شود، یا با وزارت خارجه هماهنگ بشود، چون ممکن است توافق ایران و آمریکا در حال انجام باشد و مثلا خواننده گروه برای ساختن کلیپ هسته ای نیم ساعت قبل از کنسرت روی ناو هواپیمابر وسط تنگه هرمز مشغول ساخت کلیپ باشد.

البته با همین وضعیتی که پیش می رود، شاید هماهنگی با جراحان تغییر جنسیت هم ضروری باشد، یکهو می بینی فلان تکخوان زن برای اینکه کنسرتش مجوز بگیرد رفت و تغییر جنسیت داد و به همین دلیل شما به جای رفتن به کنسرت مهدیه میرزاده ممکن به دیدن کنسرت مهدی میرزاده بروید، این یکی هم که اصلا بعید نیست.