مردی که می خواست مودب باشد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یعنی من بودم که گفتم “آن ممه را لولو لرد” یعنی من بودم که گفتم: “آب بریز اونجات خنک شه” یعنی من بودم که به مخالفان دولت گفتم “بزغاله” و “گوساله”، یعنی من بودم که به نمایندگان مجلس گفتم: “بی معرفت و نامرد”، یعنی من بودم که گفتم “آمریکا مثل الاغ توی گل گیر کرده و ربگان و وزیر خارجه آمریکا بی شعورهای عالمند.” یعنی من بودم که به اوباما گفتم: “گنده تر از تو نتوانست هیچ غلطی بکند.” پس بیخودی نیست که احمدی نژاد دیروز گفته: “اهل دعوا و فحاشی نیستم. این اعمال متعلق به عقب مانده های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی کنیم.”

یعنی واقعا چرا، واقعا چرا جایزه نوبل صلح را نمی توانید به احمدی نژاد بدهید، حداقل نوبل ادبیات را بدهید، که پولش را بزند به یک زخمی. البته احمدی نژاد گفته: “ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صددرصد توانستیم آرمانها را حفظ کنیم، اما برگ سبزی بود تحفه درویش و با همه توانهایمان روی آرمانها ایستاده ایم.” الهی بمیرم! چرا اینطوری؟ من مطمئنم کابینه احمدی نژاد ۱۲۰ درصد هم اگر نبود، حداقل صددرصد کامل بود، البته الآن سی چهل درصدش بخاطر اختلاس زندانی است، بیست سی درصدش هم تحت تعقیب است، ده درصدش هم که حزب غیرقانونی و دانشگاه غیرقانونی دارد. یعنی ما آلزایمر داریم، یا آن احمدی نژاد که مملکت را به فاک فنا داد و بعد رفت ددر دودور، یک احمدی نژاد دیگر بود؟

 

اختلالات روانپزشکی

یکی از اختلالات مهم روانپزشکی پارانویاست، در این اختلال بیمار فکر می کند مهم ترین موجود دنیاست، و گمان می کند همه مردم دنیا دشمن او هستند و قصد نابود کردنش را دارند. برای فهمیدن دقیق این بیماری کافی است متن سخنرانی های رهبر، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه را بخوانید. اگر کسی دچار این اختلال نباشد، مطمئنا نمی تواند نماینده مجلس یا امام جمعه یا رهبر یا نماینده رهبری شود. یکی دیگر از اختلالات روانی مهم شیزوفرنی یا همان اسکیزوفرنی است، علائم این بیماری توهم، اختلال گفتاری و اختلال شنیداری، خیالات و چندگانگی شخصیتی است. تقریبا هیچ قاضی و نماینده مجلسی را پیدا نمی کنید که هنوز برکنار نشده باشد و دچار این اختلال نباشد. آدمهایی که دچار شیزوفرنی هستند، تصور می کنند در هاله نور قرار دارند، به آنها الهاماتی می شود. در همه جای دنیا چنین آدمهایی هستند، منتهی کمتر اتفاق می افتد که این بیمار رئیس جمهور بشود.

یک اختلال دیگر مهم پرخاشگری است، بیمار پرخاشگر معمولا به آزار دیگران می پردازد و بدون دلیل به دیگران حمله می کند. کافی است که سه دقیقه به رفتارهای هر کدام از قضات کشور نگاه کنید تا علائم پرخاشگری را در این افراد بخوبی ببینید. افسردگی هم که یک اختلال بسیار مهم روانپزشکی است، ما به افسردگی عادی که تقریبا در همه مردم ایران کمابیش وجود دارد، کار نداریم، ولی احتلال افسردگی اساسی با علائمی مانند احساس غمگین بودن، اعتماد به نفس پائین، بی علاقگی به هر نوع فعالیت است. تقریبا همه رهبران سیاسی کشور، هنرمندان، متفکران، صاحب نظران، رهبران دینی ما به نوعی دچار اختلال افسردگی هستند، نباشند هم با دو ساعت دیدن برنامه های صدا و سیما، گوش دادن به مجلس، یا نماز جمعه دچار افسردگی می شوند.

البته این خیلی بد است که من یا هر کسی هی گیر بدهد به ملت و بگوید که فقط ما مردم ایران دچار اختلالات روانپزشکی هستیم، تقریبا در همه جای دنیا تعداد افرادی که دچار اختلالات روانپزشکی هستند، معمولا بیش از سی درصد مردم کشور هستند. بعضی ها هم فکر می کنند این افسردگی و اختلالات روانی به زندگی در ایران مربوط است. ولی از این خبرها نیست، نگاهی به برنامه های تلویزیون های لس آنجلسی بکنید، از هر ده تا مجری پنج نفرشان روانکاو هستند، از آن پنج تای دیگر هم سه نفرشان در هفته باید بروند پیش آن پنج نفر که درمان بشوند. البته باز ما خیلی خوش شانس هستیم که معاون وزارت بهداشت کشور گفته: “۲۲ درصد مردم کشور دارای اختلالات روانپزشکی هستند.” تا اینجای کار مشکلی نیست، بالاخره در همه جای دنیا اختلالات روانی وجود دارد. منتهی مشکل بزرگ ما این است که چرا این ۲۲ درصد همه شان رئیس و روسای مملکت هستند. یعنی شما فرض کنید کسی پرخاشگر نباشد، توهم دشمن نداشته باشد، هجمه نکند، روزنامه نگار را گاز نگیرد، این آدم بخواهد نماینده مجلس بشود بخاطر عدم اعتقاد به ارزشهای نظام صلاحیتش رد می شود. مشکل یکی دو تا که نیست.

 

اپوزدر اپوز

بیخودی نیست که فلان مسئول امور مهاجرین ایرانی اعلام کرده فقط یک درصد از ایرانیان خارج از کشور برای نظام خطرناک هستند، کلا من فکر کنم مردم ایران دو دسته اند، هفتاد درصد شان طرفدار دولت و مخالف حکومت هستند، بیست درصدشان هم طرفدار حکومت و مخالف دولت هستند. این از ملت، در خود حکومت هم پنجاه درصدشان مخالف دولت هستند، صدا و سیما هر روز هفت برابر بی بی سی و سی ان ان و فاکس نیوز علیه دولت برنامه می سازد، هشت برابر شبکه های دنیای سرمایه داری آگهی پخش می کند و دو برابر همه شبکه های ضد انقلاب علیه دولت برنامه می سازد و همین صدا و سیما دولت را تهدید کرده که اگر بودجه ما را ندهید، ما هم حق پخش به فدراسیون فوتبال نمی دهیم.

وزارت خارجه هم که میهمانان خارجی را به تهران دعوت می کند، شهرداری تهران علیه همان میهمانان خارجی بیلبورد درست می کند و پرچم آتش می زند، تعدادی هم گروه فشار داریم که از سپاه حقوق می گیرند و نماینده مجلس را کتک می زنند، تعدادی نماینده مجلس هم داریم که از دولت بودجه می گیرند تا جلوی کار وزیر را بگیرند، تعدادی قاضی هم داریم که یا مشغول محاکمه وزرای پیشین هستند یا مشغول پرونده سازی برای وزرای پسین، آقای احمدی نژاد هم یک جبهه یکتا تشکیل داده تا با همکاری میان همه دوستانش که هنوز به اتهام اختلاس زندانی نشده اند، با استفاده از پول هایی که برادران قاچاقچی کف رفته اند و با کمک سپاه و حمایت نمایندگان رهبری، زیرآب دولت را بزند.

وزارت کشور هم فعالیت جبهه یکتای مربوط به احمدی نژاد را دیروز غیرقانونی اعلام کرده. شورای امنیت ملی هم شروع به بررسی توافقنامه وین کرده. مجلس هم که مشغول بررسی توافق وین است. یعنی آدم نمی فهمد، وقتی همه مسئولان کشور در حال بررسی توافق وین هستند، اصلا اینهایی که رفتند توافق وین را امضا کردند نماینده کی بودند که حالا باید همه شان را بررسی کنند. یعنی با این شیرتوشیر عظما من به نظرم کشور ما به چیزی که نیاز ندارد، اپوزیسیون است، الحمدالله همه نهادهای کشور خودشان اپوزیسیونی هستند که به تنهایی برای تغییر بیست تا حکومت انرژی و انگیزه و امکانات دارند.

 

سرطان چینی، ایدز فرانسوی

دقت فرمودید که مسئول ریزگردهای ایران که موجب انواع بیماری می شود، همان دولت عراق است که ریزگردهای بغداد را به تهران صادر می کند؟ و دقت کردید که ۹۷ درصد مشکل مواد مخدر کشور ما همان گروههای تروریستی پاکستان هستند، و دقت کردید که اصولا مشکل کار در کشور ایران به دلیل وجود مردم افغانستان در ایران است؟ و دقت کردید که عامل اصلی سقوط همه هواپیماهای ایرانی یا هوایپماهای قدیمی آمریکایی است یا هواپیماهای جدید روسی، و اصولا دقت کردید که به گفته مسئولان بهداشت کشور علت اصلی سرطان در ایران واردات کالای چینی است؟

دقت کردید که مسئول ایدز در ایران تماما دولت کثیف فرانسه است؟ و دقت کردید که عامل به فساد کشیدن دختران ایرانی شیوخ عرب هستند؟ و دقت کردید که همه مشکلات دانشگاههای ما از علوم انسانی اروپای غربی است و علت فحشا ماهواره های فساد انگیز ترکیه و اروپا و آمریکاست و علت طلاق زنان ماهواره های هنگ کنگی و کره جنوبی و ترکیه است؟ و دقت کردید که تمام مشکل از بین رفتن ذخیره گاز ایران کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر است؟

حالا بگذریم که علت کشتار ۹ میلیون نفر از مردم ایران قبل از جنگ جهانی اول انگلیس بوده که خشکسالی و قحطی را ایجاد کرده و دقت کردید که کلا کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد عامل همه بدبختی های ما و برکناری مرحوم مصدق بوده و اگر آمریکایی ها نبودند، خودمان مصدق را تکه تکه می کردیم و خیال مان راحت می شد. حالا بگذریم از اینکه کلا مشکل اصلی تاریخ ما این عربها بودند که حمله کردند به ایران و بزرگترین دموکراسی بشری را در عرض یک هفته تبدیل به شوره زار کردند. یعنی احمد شاه را که انگلیسی ها بردند و رضاشاه را آوردند، بعد هم مصدق را آمریکایی ها سرنگون کردند، بعدش هم در گوادالوپ همه شان با هم توافق کردند و ایران را ایرانستان کردند. یعنی واقعا اگر عامل همه بدبختی های ما این خارجی ها هستند، پس خودما شاخ فندقیم؟ یعنی چی؟ یعنی کلا ما بوقیم؟