رئیس جمهور: “ چرا ما نمی توانیم مانند سینمای هالیوود که می توانند مفهوم مورد نظر خود را در یک قالب تاثیر گذار جای دهند، عمل نمائیم؟”
فرضیه: در اثر موفقیت های روزافزون سیاست های رئیس جمهور محبوب کشور، ایران در سراسر جهان موفقیت بسیاری یافته و در همین انتخابات سه هفته بعد آقای هوشنگ امیراحمدی به نمایندگی از رئیس جمهورمان نامزد انتخابات کشور آمریکا شده و علاوه بر کوبیدن مشت محکمی به دهان مک کین نئوکان جنگ طلب، یک لگد محکم هم به آنجای باراک اوبامای صهیونیست دموکرات زده، به فضل الهی دولت آمریکا به دست رزمندگان اسلام افتاده و علاوه بر غلبه برادران حزب الله بر نیویورک و واشنگتن، این برادران بسرعت لس آنجلس را به عنوان ام القرای دوم اسلام ایرانی فتح کرده و هالیوود نیز به تسخیر وزارت ارشاد اسلامی درمی آید. در همین راستا، پیش بینی می شود، در اولین گام هیات بازبینی و نظارت بر نمایش فیلمها، به بررسی فیلمهای هالیوود در طول تاریخ پرداخته و مجوز مجدد برای نمایش این فیلمها صادر کنند تا هالیوود هم دیگر نتواند دست به شبیخون فرهنگی علیه مسلمین زده و اصلاح شود. در اولین گام هیات نظارت وزارت ارشاد بر هالیوود احتمالا دستور توقیف فیلمهای زیر را به دلایل زیرتر داده و موارد اصلاح آن را نیز اعلام خواهد کرد تا معلوم شود چرا هالیوود می تواند مفهوم مورد نظرش را در قالب تاثیرگذار بیان کند، اما ما نمی توانیم.
برباد داده یا برباد رفته
فیلم “ برباد رفته” به کارگردانی عنصر مساله دار “ ویکتور فلمینگ” و با بازیگری عناصر معلوم الحالی مانند کلارک گیبل( با نام مستعار رت باتلر)، ویویان لی( با نام مستعار اسکارلت) و برخی اشخاص دیگر مساله دار، به دلایل زیر تا اطلاع ثانوی توقیف می گردد، این فیلم به نمایش عیاشی ها و صحنه های مستهجن و روابط نامشروع میان اسکارلت و رت باتلر پرداخته و کانون خانواده را مورد تمسخر قرار داده است. کارگردان با برجسته کردن چهره مشوه و مستهجن و فریبکار اسکارلت، نسبت به خواهر محترمه اش ملانی همیلتون( که علیرغم عدم رعایت حجاب کامل) حجاب باطن خود را حفظ و در مقابل وسوسه های خناسان جلوی دیو شهوت خود را گرفته بود، خباثت خود را نشان داد و همچنین فیلم برباد رفته، با طرح مسائل وسوسه انگیز و موهن ضد اخلاقی در شرایط جنگی، تلاش کرد تا به اهانت به رزمندگان پرداخته و پشت جبهه را به نفع دشمنان ضعیف کند. از سوی دیگر کارگردان معلوم الحال با برجسته کردن شخصیت اشلی( همسر ملانی) مصداق بارزی از بی غیرتی و تذبذبات غیراخلاقی را نمایش و الگوی فاسدی برای جوانان ایجاد نمود. به دلایل فوق اداره نظارت بر نمایش ارشاد اسلامی هالیوود اصلاحات زیر را برای دریافت مجوز نمایش فیلم لازم می داند:
اصلاحیه اول: صحنه های قبل از ازدواج اسکارلت و رت باتلر بکلی حذف شود و بطور خلاصه جریان آشنایی آنها توسط رت باتلر در زندان مطرح شود.
اصلاحیه دوم: ماجرای آشنایی و ازدواج ملانی و اشلی در فیلم عمده شود و به اشلی تذکر داده شود که پس از ازدواج دست از روابط غیر اخلاقی برداشته به همسر و خانواده وفادار بماند.
اصلاحیه سوم: ملانی و اسکارلت در نسخه اصلاح شده دو خواهر باشند که یکی از آنان راه صحیح زندگی در پیش گرفته، دومی پس از برخورد با مشکلات به عواقب زشت هوس های خود پی ببرد.
اصلاحیه چهارم: شغل رت باتلر کلاهبردار باشد و پس از رفتارهای غلط دستگیر شده و در زندان با حقایق آشنا شده و بسوی خانواده بازگردد.
پدرخوانده و کارگزاران
فیلم “ پدر خوانده” به کارگردانی عنصر معلوم الحال فرانسیس فورد کاپولا توسط هیات نظارت بازبینی شده و به دلیل انحرافات، اشاعه اکاذیب، ترویج الگوهای غلط برای جوانان، بازکردن معبر شبیخون دشمن، دفاع تلویحی از مفسدین بیت المال و کارگزاران، همراهی جریان اصلاح طلب با قاچاقچیان و تروریست های سیسیل، صحنه های مستهجن و طرح روابط نامشروع، هجمه به رهبری از طریق طرح نقاط قدرت بیت دون کورلئونه در مقابل مسوولان سیاسی کشور و نظام توقیف گردید و باید در موارد زیر اصلاح شود.
اصلاحیه اول: خانواده های موجود در فیلم و نظام( اعم در دون کورلئونه و تاتارگیا و غیره) می بایست به خانواده های خودی و غیر خودی تقسیم و از خلط شدن مرزهای سیاسی و اخلاقی جبهه انقلاب و ضد انقلاب ممانعت شود.
اصلاحیه دوم: با توجه به شخصیت جذاب و موجه و خانواده دوست دون کورلئونه، وی باید به مسیر درست هدایت و به صورت یکی از تجار مسلمان( حاج آقا دون کورلئونه) دربیاید و با توجه به جذابیت اسلام در اروپا، از این حربه برای جذب این گروهها استفاده شود.
اصلاحیه دوم: مایکل( فرزند کوچک حاج آقا دون کورلئونه) که به عنوان نسل دومی می تواند جانشین خوبی برای نسل قبلی بوده، نباید به اعمالی مانند قاچاق روآورده و این موارد صرفا توسط سانی( پسر بزرگتر) انجام شده و سانی در جریان فیلم به سزای اعمال خود برسد.
اصلاحیه سوم: با توجه به نقش و اهمیت خانواده، اگر فرزندانی به سوی اراذل و اوباش منحرف و یا در مشاغل مفسده انگیز و مواد مخدر و قاچاق و قمار فعالیت می کنند، خانواده باید آنها را طرد و نقش پلیس 110 و نیروی انتظامی باید پررنگ شده و صحنه های درگیری جذاب باشد.
پاپیون و لاشخور
فیلم موسوم به “ پاپیون” به بازیگری چهره معلوم الحال “ استیو مک کوئین” به دلیل دفاع از اراذل و اوباش زندانی تحت عنوان حقوق بشر، سیاه نمایی علیه نظام قضایی، توهین به نیروهای انتظامی و مسوولان زندان، توهین به مسوولان قضایی کشور، اهانت به مسوولان اقتصادی از طریق سیاه نمایی، فریب افکار عمومی از طریق ایجاد جذابیت برای شخصیت های منفی فیلم، نمایش تلویحی روابط نامشروع لواط و دفاع از این عمل شنیع در تاریکی، فرار از زندان بدون هماهنگی قبلی با مسوولان قضایی توقیف گردیده و تنها با اصلاح موارد زیر قابل نمایش می باشد.
اصلاحیه اول: جرم قهرمان اصلی فیلم( شخص موسوم به باصطلاح هنری) باید روشن شده و بهتر است از موارد روشنی مانند قاچاق مواد مخدر و یا سرقت مسلحانه باشد، شبهه سیاسی بودن نباید داشته باشد.
اصلاحیه دوم: نام مستعار قهرمان اصلی باید از پاپیون( پروانه) که دارای وجهه مثبت است، تغییر کرده و به “لاشخور” تغییر یابد.
اصلاحیه سوم: پیگیری پرونده می بایست به دست یکی از مسوولان قضایی دلسوز بوده و او با برخورد مثبت هنری را بسوی اشتباهات خود راهنمایی کند و بازیگر نقش مسوول قضایی یک بازیگر خوش قیافه و نجیب و بازیگر نقش زندانی یک مرد بد قیافه باشد.
اتوبوسی به نام هوس یا مینی بوسی به سوی قدس؟
فیلم موسوم به “ اتوبوسی به نام هوس” به کارگردانی کارگردان خودفروخته و غربزده الیاکازان( با خانواده تربیت شده در محافل لائیک ترکیه و غرق شده در فرهنگ آمریکایی) و با بازیگری چهره صهیونیست ویویان لی!!!! و مارلون براندو( که بارها در چهره های مختلف به ترویج مفاسد فرهنگی غرب پرداخته بود) و یکی دیگر از عناصر ناشناخته و نامعلوم الحال( در نقش استلا خواهر بلانش) به دلیل نمایش وقاحت آمیز روابط نامشروع غربی، توهین به کانون خانواده، نمایش صحنه های مستهجن و آرایش غلیظ زن غربزده، مصرف مشروبات الکلی، اهانت به شهرداری ها و سازمان اتوبوسرانی کشور، استفاده از الفاظ رکیک در عنوان فیلم، توقیف شده و با رعایت اصلاحات زیر قابل نمایش است.
اصلاحیه اول: قهرمان اصلی فیلم( مارلون براندو) نباید کارگر و فقیر باشد و از این طریق ضمن ایجاد تبلیغ علیه نظام به اشاعه افکار انحرافی با چهره جذاب بپردازد، بلکه باید پولدار باشد.
اصلاحیه دوم: خواهر زن مارلون براندو( باصطلاح ویویان لی در نقش استلا) علیرغم اینکه بظاهر برای صله رحم به خانه خواهرش آمده، ولی به دلیل قرار گرفتن در موضع تهمت و به حکم “ اجتنبوا من مواضع التهم” حق ندارد بیش از دو یا سه روز در خانه خواهرش بماند و از این طریق دیو شهوت را در شوهر خواهرش بیدار کند.
اصلاحیه سوم: زن مارلون براندو که در موضع مادری و زنی پاک نهاد است، نباید به پوشیدن لباس های تحریک کننده در صحنه های فیلم پرداخته و باید ظاهر خود را مانند باطن خود نمایش دهد تا شبهه برای تماشاگران ایجاد نشود.
اصلاحیه چهارم: مارلون براندو حق ندارد مردان همسایه را برای دائر کردن بساط فساد به خانه بیاورد، بلکه می بایست با آنان به یکی از خانه های فساد برود تا هم مزاحم خانواده نشود و هم در صورت مراجعه نیروهای انتظامی دستگیر شود.
اصلاحیه پنجم: مارلون براندو پس از به دنیا آمدن فرزندش باید دست از رفتارهای زشت و مخالف حرمت خانواده بردارد.
دیکتاتور بزرگ نباشد
فیلم “ دیکتاتور بزرگ” به کارگردانی چارلی چاپلین( این فیلم در دوره جوانی چارلی پاپلین که وی تحت تاثیر اندیشه های صهیونیستی و استکباری غربی قرار داشت ساخته شده است) و با بازیگری مشارالیه به دلیل اهانت به رهبری، توهین ظاهری به هیتلر برای اهانت به مسوولان عالیرتبه نظام، دفاع از صهیونیسم و در نتیجه اهانت به بیت رهبری، اقدام علیه امنیت ملی از طریق شبهه علیه رهبری، مخالفت با جنگ و در نتیجه همکاری با دشمنان اسلام، دفاع تلویحی از هولوکاست و جریان صهیونیستی و در نتیجه دشمنی با فلسطین و انکار حق مسلم مردم آواره فلسطین بر سرزمین های اشغالی و همدستی با دشمن و در نتیجه اهانت به رهبری، اهانت غیر مستقیم به جریان حق طلبی علیه استکبار در قالب ظاهرا تمسخر فاشیسم، توقیف شده و در صورت اصلاحات زیر قابل نمایش است.
اصلاحیه اول: نام فیلم باید تغییر یافته و از اصطلاحات شبهه برانگیزی مانند “ دیکتاتور” و “ بزرگ” در آن استفاده نشود و اگر قرار است در مورد رهبران آلمان باشد، از واژه شاه خائن یا قیصر که برای رهبران آلمان استفاده شده است، بهره برداری گردد.
اصلاحیه دوم: قهرمان فیلم نباید در قالب رهبر کشور باشد تا ایجاد شبهه علیه نظام کند، بلکه باید قهرمانی باشد که برای دفاع از ناموس علیه دشمنان بجنگد. حتی الامکان از نام قیصر برای قهرمان فیلم که برای دفاع از ناموس و کیان خانواده علیه دشمنان و بخصوص اراذل و اوباش می جنگند می توان استفاده کرد.
اصلاحیه سوم: با توجه به ضرورت تنبه و عبرت برای مخاطبان باید قیصر( با بازی چارلی چاپلین) که در فیلم علیه اراذل و اوباش که به ناموس او تلویحا تجاوز نموده اند، جنگیده و در نتیجه آنان را بسزای اعمال خود رسانده و در پایان برای جلوگیری از رواج ناامنی نیروی انتظامی وی را دستگیر کند.
دیوانه در قفس بماند
فیلم “ دیوانه از قفس پرید” به کارگردانی عنصر معلوم الحال و مشکوک به صهیونیسم با نام باصطلاح میلوش فورمن و بازیگری عنصر فاسد جک نیکلسون که بارها خوشرقصی خود را به استکبار در فیلمهای مختلف نمایش داده است، به دلیل تشبیه کشور به تیمارستان و در نتیجه اهانت به اصل نظام، انتقاد از مسوولان تیمارستان و در نتیجه اهانت به شورای نگهبان و مسوولان عالیرتبه کشور، توهین به قوه قضائیه، تشبیه مسوولان کشور به مسوولان تیمارستان و در نتیجه توهین به مجلس، شمنی آشکار با اسلام از طریق ایجاد تصویری موهن از خانم راچت( دلایل این امر بعدا به اطلاع می رسد) و دفاع از مفاسد و اشاعه صحنه های مستهجن و نمایش صحنه فرار از کشور برای ترویج جریان خروج از کشور و نگاه به غرب، توقیف شده و تنها با اصلاحات زیر قابل نمایش می باشد.
اصلاحیه اول: چون تمثیل تیمارستان ایجاد شبهه علیه نظام می کند، بهتر است به جای استفاده از اشخاصی مانند مک مورفی( قهرمان فیلم مذکور) به نمایش زندگی چهره های مبارزی مانند میرزا کوچک خان جنگلی پرداخته شود تا مقاطع مختلف تاریخی ایران نیز در سطح جهان مطرح شود.
اصلاحیه دوم: با توجه به اینکه شبهاتی در مورد شخصیت و مسائل میرزا کوچک خان و بخصوص اطرافیان وی وجود دارد، بهتر است محور فیلم به جای میرزا کوچک خان، شخصی مانند مرحوم مدرس باشد که تاکنون مغفول مانده و به تصویر نیامده است.
اصلاحیه سوم: قطعا مصلحت بر این است که اگر قرار است تصویری از روحانیون ساخته شود، بهتر است به ساخت فیلم در مورد تاریخ اسلام که می تواند میلیاردها مخاطب را جلب کند پرداخته شود و تصویر پیامبر و ائمه نیز پخش نشود، اما از شخصیت های محبوبی مانند آنتونی کوئین برای شخصیت هایی مانند حمزه استفاده شود.
اصلاحیه چهارم: اصولا به جای ساخت فیلمهای مزخرفی مانند “ دیوانه از قفس پرید” بهتر است فیلم محمد رسول الله مجددا پخش شود.