موضوع اصلی: حمله به تاسیسات تهران

نویسنده

» گزارش لوموند از حضور رییس موساد در واشنگتن

تامیر پاردو، رییس موساد، روز یکشنبه به واشنگتن سفر کرد تا در مورد حمله احتمالی اسراییل به تأسیسات اتمی ایران مذاکره کند.

به نقل از دومین شبکه تلویزیونی خصوصی اسراییل، معمولاً این نوع بازدیدهای رییس موساد بسیار مخفی نگاه داشته می شود. ولی این خبر “به صورت اتفاقی” توسط دایان فاین اشتاین، رییس دموکرات کمیسیون اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا، در یکی از نشست های این کمیسیون بیان شد. به نقل از یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکایی، او در این نشست از مذاکره با آقای پاردو و دیدار با دیوید پتراوس، رییس سیا، خبر داد.

پتراوس در این نشست گفت: “من هم مانند شما رییس موساد را زمانی که در واشنگتن حضور داشت ملاقات کردم. این مذاکرات در راستای مذاکراتی انجام شد که با آقایان نتانیاهو [نخست وزیر اسراییل] و باراک [وزیر دفاع اسراییل] داشتم.” او همچنین گفت که از زمانی که به صدارت سازمان سیا منصوب شده هر ماه با وزیر دفاع اسراییل به مذاکره می نشیند.

تلویزیون اسراییل خاطرنشان ساخته که رییس موساد از امکان حمله یک جانبه اسراییل علیه ایران خبر داده، درحالی که سران اسراییلی هر بار نظر خود را تغییر می دهند.

 

هیچ گزینه ای مردود نیست

شیمون پرز، رییس جمهور اسراییل، روز سه شنبه اظهار داشت که “در برابر برنامه هسته ای ایران که به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است، نمی توان هیچ گزینه ای را مردود دانست”. پرز در یک کنفرانس بین المللی در هرزلیا در شمال تل آویو گفت: “حکومت آیت الله ها ازنظر اخلاقی فاسدترین حکومت جهان است.”

در ماه اکتبر رسانه های اسراییلی اطمینان دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، و وزیر دفاع اش ایهود باراک، موافقت خود را با حمله علیه ایران اعلام کرده اند، ولی ارتش و دستگاه های اطلاعاتی، ازجمله موساد، با این اقدام مخالفت کرده اند.

منبع: لوموند، ۳۱ ژانویه