تلفن های مشکوک به خانواده های زندانیان

نویسنده

baharehhedayat.jpg

سارا مقدم

وکیل بهاره هدایت [دانشجوی عضو نحکیم وحدت] و محمد صدیق کبودوند، از عدم پاسخگویی نسبت به وضعیت موکلانش توسط نیروهای ذی ربط و تماسهای تلفنی و مراجعات مشکوکی که با خانواده های آنها می شود، ابراز نگرانی کرد.

نسرین ستوده ضمن بیان این خبر به سایت روز، درباره وضعیت موکلش بهاره هدایت، فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت،‌که یک هفته از دستگیری اش می گذرد، گفت: ایشان دو ، سه روز قبل توانست با خانواده اش تماس تلفنی بگیرد و در همان تماس کوتاه عنوان کرد که تا یکی - دوماه آینده منتظرم نباشید.

ستوده با اشاره به اینکه به وکلای زندانیان و به خانواده ایشان نه قرار ملاقات با زندانیان داده می شود و نه پاسخی روشن، می گوید: در چند روز اخیر به هر دو خانواده تلفن های مشکوکی شده است. همسر کبودوند اظهار می دارد که کسی در تماس با او خود را کارمند وزارت اطلاعات معرفی کرده و اطلاعاتی گرفته است. بعد از آن کسی دیگری که خود را نماینده نیروی انتظامی معرفی کرده، از آنها پرسیده است که آیا شما مطمئنید که تماس قبلی از سوی وزارت اطلاعات بوده است؟

وی همچنین ادامه می دهد که کسانی نیز چند روز قبل در مراجعه به خانواده بهاره هدایت خود را نماینده یک ان.جی.او معرفی کرده و پس از وارد شدن به منزل حکم بازرسی منزل را نشان داده و تفتیش کرده اند.

نسرین ستوده معتقد است که این مراجعات مشکوک، وضعیت خطرناکی را برای زندانیان ایجاد می کند.

وی هفته گذشته در مراجعه به اوین پاسخی برای ملاقات با موکلش محمدصدیق کبودوند نگرفته است. دو روز پیش بعد از مراجعه به بازپرسی شعبه دوم امنیت نیزبه وی اعلام شد که نه وکالت نامه اش را می پذیرند، نه اتهام را اعلام می کنند و نه اجازه ملاقات می دهند.

بهاره هدایت فهال دانشجویی، روز 18 تیر به همراه 15 تن دیگر از فعالان دانشجویی دفتر تحکیم وحدت و چند تن از اعضای ادوار تحکیم، بازداشت شد.

محمدصدیق کبودوند نیز مدیرمسوول و صاحب امتیاز نشریه “پیام مردم” است؛ نشریه ای که سه سال پیش، به حکم دادگاه تجدید نظر استان کردستان، لغو امتیاز شد. این حکم،‌ با اعتراض وکلای کبودون، ستوده و سیف زاده، ‌در هیات تشخیص دیوان عالی کشور،‌به سه سال محرومیت از انتشار تخفیف یافت.

10 تیرماه 86، آخرین روز این محرومیت بود. در همین روز محمد صدیق کبودوند را در دفتر کارش بازداشت کردند و وی تا امروز همچنان در بازداشت به سر می برد.

نسرین ستوده تاکید می کند که بلاتکلیفی موکلانش و نیز تماسها و مراجعات مشکوکی که با خانواده این زندانیان می شود،‌ به شدت نگران کننده است.