ظهور نوارسازان اصولگرا

نویسنده
مهناز ملکوتی

» فایل صوتی نوه هاشمی منتشر شد

12 سال پس از پرونده معروف “نوارسازان” که یکی از اعضای سابق انصار حزب الله به افشاگری درباره حمله به کوی دانشگاه پرداخته بود، اینک اصولگرایان و نهادهای امنیتی وابسته به این جناح سیاسی با انتشار دو فایل صوتی از خانواده هاشمی رفسنجانی، پروژه دیگری از نوارسازی را آغاز کرده اند.

سایت های نزدیک به نهادهای امنیتی یک فایل صوتی از مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده اند که اوبه ارایه تحلیل پیرامون آنچه پس از انتخابات ریاست جمهوی 88 در ایران در حال وقوع است، می پردازد.

مهدی هاشمی در این فایل می گوید: “حرفهایی که ما‌ها می‌زنیم حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای آقایون اصلاح‌طلب تند‌تر بوده است. ما تقسیم کار کرده‌ایم هر کسی کار خودش رو می‌کند. بابا کار خودش رو می‌کند. این‌ها به من گیر داده‌اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی‌ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه‌های خبری را کنترل کنم. من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن را انجام می‌دهم.”

سایت های اصولگرای حامی احمدی نژاد یا رهبر جمهوری اسلامی با استناد به این فایل صوتی آن را سندی برای اثبات جرایم امنیتی مهدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم دانسته اند. انتشار این فایل باعث شد تا بازداشت مهدی هاشمی برای یک ماه دیگر هم تمدید شود.

رجا نیوز از سایت های نزدیک به مصباح یزدی در این مورد نوشته است: “به نظر می‌رسد با توجه به انتشار گسترده این فایل صوتی در فضای وب و آشکار شدن بخشی از پشت پرده فعالیت‌های خیانتکارانه مهدی هاشمی علیه ایران، دستگاه قضایی که تاکنون نیز رویکرد بسیار مناسبی در زمینه پرونده او داشته و اجازه نداده تا تبلیغات رسانه‌ای، تاثیری بر روی این پرونده بگذارد، باید هر چه سریع‌تر به اقدامات مجرمانه مهدی هاشمی رسیدگی کند تا بخش‌های جدیدی از اقدامات مجرمانه او برای مردم نیز مشخص شود.”

محسن هاشمی برادر بزرگ تر مهدی هاشمی پس از انتشار این فایل به یکی از روزنامه های اصلاح طلب گفت: “این نوار از نظر من، مهدی و بقیه اعضای خانواده کذب و ساخته شده است و هدف آن هم بسیار مشهود است. آنها می‌خواهند از این طریق اقداماتی در جامعه و کشور ایجاد کنند و اذهان را مشغول نمایند. اگر چنین چیزی صحت داشت، آنها خیلی پیش از این موارد را رو می‌کردند. این اقدام در این زمان مشکوک بودنش نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد… آنها گفته بودند در صورت اصرار مهدی به پیگیری این پرونده، صداهایی از او منتشر خواهند کرد که به ضررش خواهد بود. پس از پیگیری‌های مجدد درمورد پرونده با انتشار این نوار ساختگی خواستند تا مهدی را وارد ماجرای جدیدی کنند.”

فرزند ارشد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خطاب به رسانه های منتشرکننده این نوار اظهار کرد: “با آنها کاری نداریم اما فکر می‌کنم پخش اظهارات صحیح و واقعی افراد جرم است چه برسد به اینکه اظهاراتی خودساخته را منتشر کرده باشند.”

پس از محسن، این اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تخشیص مصلحت نظام بود که در یک خبر غیر رسمی به نقل از او چنین آمد: “هاشمی رفسنجانی با اظهار ناراحتی نسبت به مضمون سخنان این فایل و مطالب توهین‌آمیزش گفته که بعید است مهدی این حرف‌ها را زده باشد و فکر می‌کنم ‌صدای منتشر شده تقلید صدای فتنه‌انگیزان باشد”.

 

فایل دوم

سایت رجانیوز که به همراه سایر سایت های نزدیک به نهادهای امنیتی پس از انتشار فایل صوتی مهدی هاشمی حملات خود علیه خانواده هاشمی رفسنجانی را شدت بخشیده، دیروز هم دست به انتشار مکالمه ای میان نوه هاشمی رفسنجانی با فرد دیگری زده است؛ کاری که نشان از همکاری این سایت با نهادهای امنیتی فعال در جمهوری اسلامی دارد.

رجانیوز نوشته که عماد هاشمی فرزند محسن “در جایی بیان کرده است که در حال طراحی مجموعه اقداماتی هستند تا فایل صوتی منتشر شده را ساختگی، تقطیع شده و تقلید صدا جا بزنند.”

این سایت اصولگرا در ادامه افشای شنودی که صحت آن هنوز از سوی خانواده هاشمی تایید نشده به نقل از عماد هاشمی نوشته: “مطلع شدیم که فایل‌های صوتی دیگری در اختیار شاکی عمویم هست که در آن‌ها، ادعاهایی در مورد مباحث مالی، اقتصادی و بده بستان‌های عمو بیان شده است که انتشار آن فایل‌ها ممکن است دردسرهای بیشتری ایجاد کند، به همین جهت تصمیم گرفتیم در ظرف روزهای آینده، یکی دیگر از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی را به ملاقات شاکی بفرستیم تا بنحوی، او را به کوتاه آمدن از انتشار این فایل‌ها وادار کند.”

بازگشت مهدی هاشمی به ایران چنان برای اصولگرایان اهمیت داشت که برخی از آنها او را جعبه سیاه فتنه 88، گنج نظام و شاه کلید فتنه نامیدند. حسین جلالی رییس دفتر مصباح یزدی درباره او گفته است: “مهدی هاشمی فردی است که شاه کلید و شاه بیت جریانات مخالف و معاند نظام در داخل و خارج از کشور است و به تعبیری حلقه وصل گروه های برانداز است. حالا این حلقه وصل، شاه بیت و این شاه کلید در دست مسئولین قضائی و امنیتی ماست که اگر بتوانیم همه فتنه گرانی که با ایشان در ارتباط بوده اند را بصورت دقیق و کارشناسانه بررسی کنیم آنگاه انقلاب ما تا سالیان متمادی در مقابل فتنه ها واکسینه می شود.”

مهدی هاشمی که 45 روز پس از بازداشت به دلیل عارضه قلبی و مشکلات تنفسی در بیمارستان دی تهران بستری شده بود، به نزدیکان خود گفته است که “بازجویی ها کوتاه مدت هستند و چند روز یک بار انجام می شود و آنچه می پرسند همان هایی است که در سایت های اصولگرا علیه من نوشته شده است.”