دخالت دولت در اداره تامین اجتماعی

نویسنده

پروین محمدی٬ فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با اشاره به عدم رسیدگی قوه قضاییه به شکایت کارگران از مدیران ارشد تامین اجتماعی٬ دولت را متهم به دخالت در اداره این سازمان کرد. طبق اظهارات وی کارگران نقشی در انتصاب مدیران این سازمان ندارند در حالی‌که منابع مالی تامین اجتماعی از مزد کارگران تامین می‌شود.

محمدی در این باره گفت: «هنوز هیچ محکومیتی علیه مدیران متهم صادر نشده که این موضوع می تواند باقی ماندن مدیران متهم در سمتهای خود را توجیه کند. هرچند عملکرد دولت و تامین اجتماعی در سالهای گذشته نشان می‌دهد با جابجایی افراد نیز تغییر چندانی در رویه تامین اجتماعی رخ نخواهد داد».

این فعال کارگری ضمن اشاره به بدهی ۹۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی٬ تصریح کرد: «بدهی ۹۰هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی نشانگر آن است که دولت‌ها همواره به این سازمان به چشم منبعی برای جبران کسری بودجه خود نگاه کرده‌اند. منابع مالی این سازمان هیچگاه به دست کارگران مدیریت نشده و علت اصلی فساد مالی در تامین اجتماعی همین مساله است. دغدغه کارگران تنها فساد مالی در زمان مرتضوی نیست بلکه سیستمی است که به مدیران و دولت‌ها اجازه دستبرد به صندوق تامین اجتماعی را می‌دهد».