اصولگرایی محبوب کرتاهه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یحیی آل‌اسحاق، کاندیدای اختصاصی حزب مؤتلفه اسلامی،(یعنی کاندیدایی که فقط حزب موتلفه اسلامی حق دارد اختصاصا مورد استفاده قرارش بدهد، برای بقیه فقط حق سوء استفاده از ایشان وجود دارد، وگرنه استفاده اختصاصی برای دیگران ممنوع است) گفته است: “محبوبیت اصولگرایان الان هم بیش از دیگران است و مردم چشم دین‌ستیزان را درمی‌آورند”

البته بخش اول حرف های این کاندیدای اختصاصی که اظهر من الشمس الواعظین است، محبوبیت اصولگرایان نیاز به تعریف و تشریح ندارد، به هر اصولگرایی که نگاه کنید، همینطوری محبوبیت به صورت خودجوش از سر و رویش شره می کند و می پاشد توی صورت طرف مقابل، اصلا نمونه اش آقای اصولگرایان یعنی همین مقام معظم رهبری. دهانش را که باز می کند مصرف برق تهران جیک ثانیه کم می شود، دو دقیقه که توی تلویزیون نشانش می دهند، نصف مملکت تلویزیونشان را خاموش می کنند، آن نصف دیگر مملکت هم که کنترل شان را گم کرده اند، در به در دنبال ریموت کنترل می گردند، ولی ون یافت می نشود، نمی توانند تلویزیونشان را خاموش کنند، بلند می شوند از خانه می روند بیرون. هی مصرف بنزین می رود بالا. چرا؟ چون طاقت دیدن این همه محبوبیت را یک جا ندارند. البته مملکت فقط همین دو تا نصفی که ما گفتیم نیستند. بقول برادرمان علی پروین چند تا نصفه دیگر هم وجود دارد که اصولا یا تلویزیون ندارند، یا تلویزیون دارند، ولی جزو من و تو هستند و به صدا و سیمای ایران نگاه نمی کنند، یا در آن زمان بخصوص دارند یک کار دیگری می کنند، و چشمشان به تلویزیون نیست…

اما این کاندیدای اختصاصی متاسفانه در مورد اینکه مردم بعد از اینکه چشم دین ستیزان را در آوردند می خواهند چه کارش بکنند توضیحی نداده. من خواهش می کنم کاندیداهای محترم اختصاصی از این به بعد وقتی می خواهند اظهار نظر بکنند و حرف بزنند، اولا سعی خودشان را بکنند واقعا حرف بزنند، یک کار دیگری نکنند. به خدا راه دوری نمی رود. دوما حرفشان را کامل بزنند. خب الان یعنی چی؟ بالاخره تکلیف این همه چشم های دین ستیزان که روی دست مردم مانده چه می شود؟ باید چه کارش بکنند؟ نمی شود که همینطوری مردم چشم دین ستیزان را در بیاورند بگیرند دستشان. یا چشم در جیب راه بروند. بالاخره باید بقول رئیس جمهور گم شده عملیاتی اش کنند. باید یک جوری مورد استفاده قرارش بدهند. من از این کاندیدای اختصاصی درخواست می کنم در اظهار نظر بعدی اش حتما این نکات را مورد توجه قرار بدهد. بالاخره مردم معطل اند، با این چشم ها چه کار باید بکنند؟

از طرف دیگر سجاد موسویون، امام جمعه عبور موقت زنجان اعلام کرده “تخریب کاندیداها توسط همدیگر از نظر اسلام پسندیده نیست” راست هم می گوید. ما خودمان هم سوال کردیم، فرمودند پسندیده نیست. اتفاقا خیلی هم ناپسندیده است. اصلا چه معنی دارد کاندیداها بدون اجازه هی خودشان شخصا وارد عمل بشوند و همدیگر را تخریب کنند؟ مگر سپاه و بسیج و رسانه ملی و موسسه کیهان و خبرگزاری فارس و همین آقای موسویون و سایر امام جمعه های سطح کشور، برگ چغندرند؟ خب یکباره بگویید این نیروهای کار عظیم به هیچ دردی نمی خورند. خلاص.

من نمی دانم این مملکت و کاندیداهایش کی می خواهند درست بشوند و یاد بگیرند که هر کسی باید کار خودش را بکند و هی توی کار برادران ارزشی دخالت نکند؟عزیز من! برادر من! کاندیدای محترم! کار کاندیدا فقط این است که بیاید خودش را مثل بچه آدم معرفی کند، برود خانه. همین! باقی کارهای انتخاباتی را بگذارید به عهده همین برادران مذکور. خودشان بلندند چه کار کنند. اصلا تخریب نامزدهای انتخاباتی کار تخصصی است و اصولا نهادهای خودش را دارد. هر کسی که متخصص نیست تخریب نکند. بقول امام راحل “ لکن هر کس این امر در او تخریب نشده اینطور نباشد.” بالاخره سه حالت که بیشتر ندارد:

اگر کاندیدای مورد نظر، نظرش به نظر آقا نزدیک تر بود، که دیگر کاندیدا نیست، به سلامتی رئیس جمهور است، فقط فعلا باید برود دنبال کارش تا انتخابات را برگزار کنند، بعد خودشان برای مراسم دست بوسی خبرش می کنند با خانواده تشریف بیاورد، یا بعد از سفر نیویورک یا قبل از آن.

اگر هم کاندیدای مورد نظر، نظرش به نظر آقا نزدیک تر نبود، یک کمی دور تر بود، که کلیه مراحل تخریب، توسط همین نهادهای ذی ربط و بی ربط و با ربط به صورت اتوماتیک، در کمترین زمان با بیشترین کارایی، جادار مقاوم پردوام، سه سوت عملیاتی می شود، دوشواری هم ندارد. اگر هم نظر کاندیدای مورد نظر کلا با نظر رهبری هیچ ربطی نداشت، که اصلا بیخود کرده، چه غلطهااااا… کاندیدایی که نظرش به نظر رهبری ربطی نداشته باشد که دیگر کاندیدا نیست، دشمن خداست. جایش هم ته جهنم طبقه ششم سمت راست، بغل سیستم فاضلاب، پشت آتشخانه، بغل دست خود شیطان رجیم است.

البته ممکن است چون فعلا امکانات صدورش به ته جهنم موجود نیست، مورد رافت اسلامی قرار بگیرد همان گوشه خانه خودش زندانی بشود، یا کلیدش گم شود، یا کلا ساعتش را برای همیشه از او بگیرند که هی رای از دست بدهد، ولی این دلیل نمی شود که شما فکر کنید برادران ارزشی کارشان را درست انجام نداده اند، مشکل اغلب اوقات کمبود امکانات است.

تازه این نهادهای مخلص و خدمتگزار اینقدر خلوص نیت و احساس مسئولیت و غلظت ولایتمداریشان بالاست که حتی کاندیداهایی که خودشان را معرفی نکرده اند را هم، جیک ثانیه تخریب می کنند مثل بنز. شما نگران چی هستید؟ چرا به خودتان زحمت می دهید و همدیگر را تخریب می کنید؟ کار را بدهید دست کاردان، خیالتان راحت باشد. چنان تخریبی می کند که مادر بچه اش را نشناسد. یک همچین سیستم تخریب پیشرفته و هماهنگی داریم. اسلام هم پسندیده، مشکلی ندارد. بقول آقای بهزاد طوری نیست.

اما از آن یکی طرف مجتبی ذوالنور٬ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم گفته: “محمود احمدی‌نژاد «زوری» ندارد که مشکل ایجاد کند” خب خدا را شکر خیالمان راحت شد. ما همش نگران بودیم اگر خدای نکرده این سه چهار ماه آخر هم این احمدی نژاد یک کمی زور برایش مانده باشد، کلا اثری از مملکت باقی نگذارد، همه را با خاک یکسان کند. ولی گویا آقا مجتبی خودش شخصا رفته آزمایش کرده، دیده احمدی نژاد دیگر زوری ندارد. بالاخره آقا مجتبی که الکی مزخرف نمی گوید، حتما دلیل مشخصی دارد که مزخرف می گوید. البته شما خیلی به اینکه این بنده خدا منظورش از زور چه نوع زوری هست و اصلا زور چه ارتباطی با ایجاد مشکل دارد و چطوری و از کجا زور احمدی نژاد را اندازه گرفته، کاری نداشته باشید. بالاخره در مسائل خصوصی دیگران دخالت نکنیم این هم در جایی به آن تاریکی و تنگنایی به این سختی و در حال خاکبازی و غیره، فعلا مطلب را دو دستی بگیرید، ول نکنید. بالاخره همین که سی درصد ارزش پول ملی باقی بماند و سی چهل تا کارخانه در کل مملکت به کارشان ادامه بدهند و بتوانند حداقل با شش ماه تاخیر حقوق کارگران اخراج نشده شان را بدهند و… جای شکرگزاری به درگاه ایزد منان دارد…زیاااااااد