یک زن ایرانی در تیم ملی قایقرانی آمریکا

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» بی مهری به آرزو معتمدی و مهاجرت وی

بی مهری به بانوان باارزش ورزش ایران و ناامید کردن آنان از ادامه فعالیت ورزشی در وطنشان، یا آنان را از صحنه ورزش گریزان می سازد و یا اگر توانایی مالی شان اجازه دهد، در کشور دیگری ظاهر می شوند.– حتی در تیم ملی کشور صاحب رکوردی چون آمریکا.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران آرزو معتمدی، عضو پیشین تیم ملی قایقرانی ایران در پیکارهای جهانی دویسبورگ آلمان با تیم ملی آمریکا موفق به افتخار آفرینی شد.

برپایه این گزارش خانم معتمدی در دو بخش کایاک۱۰۰۰ متر و کایاک ۵۰۰ متر قایقرانی پارو زد. در بخش ۱۰۰۰ متر کایاک در فینال b ششم شد و در ۵۰۰ متر نیز از دور رقابتها کنار رفت. او در سال ۲۰۱۱ نخستین بانوی ایرانی بود که  سهمیه المپیک گرفت اما سهمیه انفرادی او از قایقرانی حذف و از رفتن به بزرگترین جشنواره ورزشی جهانی (المپیک ۲۰۱۲) محروم شد.

او پس از کسب سهمیه المپیک در نخستین مسابقه انتخابی المپیک در ایران هم قهرمان شد، اما آگاهی او از تصمیم مقامات ورزشی و فدراسیون غیرقانونی قایقرانی (به دلیل برکناری رییس فدراسیون توسط وزیر ورزش) چنان در روحیه او موثر واقع شد که در دومین مسابقه تحمیلی انتخابی، او با روحیه درهم شکسته سوم شد تا از رفتن به المپیک محروم شود.

آرزو معتمدی از نخبگان با ارزشی بود که با وجود مشکلات حاکم بر ورزش بانوان ایران، توانست سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را بدست آورد. اما پس از قهرمانی در اولین مسابقه داخلی، کافی بود تا در دومین مسابقه پرحاشیه داخلی به مقام سوم برسد تا از فهرست کاروان المپیک و سهمیه بدست آمده توسط خودش خط بخورد و هیچ بختی برای بازگشت به آمادگی همیشگی نداشته باشد. با کنار گذاشتن او از کاروان المپیک ایران، آشکارا حق او پایمال شد. او از ورزش در ایران چنان ناامید شد که در وطنش با قایقرانی و حامعه ورزش وداع کرد و سپس برای همیشه رهسپار آمریکا شد.

او باگذشت دو سال در ترکیب تیم ملی آمریکا در رقابت‌های جهانی دویسبورگ آلمان شرکت کرده است.