مصلحی باز رفت!

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین خبر دیشب

در حالی که روز گذشته رسانه های حکومتی از ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات با دستور رهبر جمهوری اسلامی خبر میدادند، یک وب سایت نزدیک به  محمود احمدی نژاد در واپسین ساعات دیشب خبر داد  حیدر مصلحی رفتنی شده است.

وب سایت دولت یار در خبری که به عنوان خبر فوری مخابره کرد به نقل از محمود احمدی نژاد تیتر زده “احمدی نژاد: مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست”.

دقایقی پس از انتشار این خبر، وب سایت دولت یار از دسترس خارج شد.

این وب سایت به نقل از یک منبع آگاه در دولت احمدی نژاد نوشته بود: “احمدی نژاد با اشاره به جلسه ای که در محضر رهبری داشته و دلایل خود را در خصوص پذیرش استعفای جناب آقای مصلحی داشته اند اعلام کرد ایشان دیگر وزیر اطلاعات نیست و در جلسه فردای هیأت دولت نیز حضور نخواهد داشت”.

براساس همین خبر محمود احمدی نژاد هم اکنون شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده دارد.

روز یکشنبه رسانه های حکومتی از استعفای وزیر اطلاعات و پذیرش این استعفا از سوی محمود احمدی نژاد خبر دادند، اما ساعتی نکشید که این رسانه ها خبر استعفا را از خروجی های خود حذف و اعلام کردند به دلیل مخالفت رهبر جمهوری اسلامی، مصلحی در سمت وزارت اطلاعات ماندنی شده است.

اما خبرگزاری دولتی ایرنا، در مطلبی عنوان کرد که “برخی از خبرگزاری های داخلی تحت انقیاد یک جریان خاص سیاسی با حذف خبر استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و قبول آن از سوی رییس جمهور، بدون استناد به هیچ منبع مشخصی مدعی شدند که مقام معظم رهبری با کناره گیری مصلحی مخالفت کرده اند”.

هنوز به طور رسمی، دلایل استعفای وزیر اطلاعات اعلام نشده اما وب سایت الف، متعلق به احمد توکلی خبر داده است که “وزیر اطلاعات به دلیل برداشتن یکی از معاونین خود که نماینده مشایی و جریان انحرافی دولت در وزارت خانه بوده است با فشار دفتر رئیس جمهور مجبور به استعفا شده بود. پیش از این نیز رئیس جمهور تصمیم داشت وزیر اطلاعات را برکنار کند که آن دفعه نیز با مخالفت رهبر انقلاب مواجه شده بود”.

حیدر مصلحی دومین وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد است که در دومین دولت او، جایگزین غلامحسین محسنی اژه ای شد.

براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، قبول استعفای وزرا از اختیارات رئیس جمهور است اما در محافل خبری و سیاسی ایران گفته می شود انتخاب تعدادی از وزرای بااهمیت مانند وزیر اطلاعات یا امور خارجه باید با نظر رهبری صورت بگیرد.