کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد

نویسنده

» بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات؛

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه ای هشدار داد کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

این شورا ضمن ابراز تاسف شدید از برخوردهای صورت گرفته بعد از انتخابات و نیز همردیف شدن بازداشتگاه کهریزک با زندان گوانتانامو و ابوغریب تاکید کرده است : ما براین باوریم که همه این مظالمی که به نام مقابله با وقوع انقلاب مخملی و قطع نفوذ بیگانگان صورت گرفته است بیشترین ضربه را به حیثیت، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام جمهوری اسلامی وارد آورده و عملا با خواسته و مطامع بیگانگان همسویی داشته است.
 شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، حمله به ستادهای انتخاباتی و ودفاتر گروه‌های سیاسی رقیب، دستگیری‌ها و ضرب و شتم معترضان، حمله به کوی دانشگاه تهران، عدم اجازه برگزاری و حمله خشونت امیز به راهپیمایی و تجمعات قانونی معترضین، توقیف و ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها، برگزاری دادگاه‌های نمایشی، سوءاستفاده از تریبون‌های عمومی و طرح نسبت‌های ناروا به شخصیت‌ها و مراجع تقلید شیعه را به عنوان شرایط و اقداماتی افراطی دانسته که کشور را در وضعیت خطرناکی قرار داده و حیثیت و اعتبار بین‌المللی آن را نیز به شدت در معرض آسیب قرار داده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که فشار‌ها بر معترضان به نتیجه انتخابات و اصلاح‌طلبان آنها را از تعقیب “تامین حقوق و آزادی‌های مردم” باز نخواهد داشت.
در این بیانیه همچنین می خوانیم: ما براین باوریم که هرچند رخدادهای چند ماهه اخیر خسارت‌های سنگین و غیرقابل جبرانی به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نموده است ولی هنوز مسیر اصلاح و بازگشت را بسته نمی‌دانیم.
این شورا در ادامه بیانیه خود خواستار آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی بی‌گناه، رفع محدودیت‌های به وجود آمده برای روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و رسانه‌های منعکس کننده اعتراضات عمومی، رفع تهدید احزاب و گروه‌های قانونی و ایجاد بستر مناسب برای تداوم فعالیت‌های قانونی آنها و از همه مهم‌تر تشکیل دادگاه برای شناسایی و مجازات عاملین جنایت‌های اخیر بویژه جنایات کوی دانشگاه، بازداشتگاه کهریزک، قتل و ضرب و شتم مردم بی‌گناه شده است.
مجمع روحانیون مبارز نیزروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از صادق لاریجانی خواسته بود به اقدامات غیرقانونی در این قوه پایان دهد.