هیچ دانشجویی احضار نشده است!

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» دروغ پردازی رئیس دانشگاه:

در حالی که اخبار نگران کننده ای در مورد ده ها دانشجوی بازداشت شده طی یک ماه گذشته، از گوشه و کنار به گوش می رسد و هر روز دانشجوی جدیدی احضار یا دستگیر می شود، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نه تنها بازداشت گسترده دانشجویان را تکذیب، بلکه احضارهای دست جمعی آنان به کمیته های انضباطی را هم رد کرد.

این در حالیست که هر روزه اخبار تازه ای در مورد دستگیری یا احضار دانشجویان به کمیته های انضباطی به گوش می رسد. در همین ارتباط >خبرنامه امیر کبیر از احضار دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل و علاوه بر آن نگهداری تعدادی از دانشجویان بازداشت شده در سلول های انفرادی خبر داده و نوشته است: در پی ناآرامی های اخیر و اعتراضات دانشجویان دانشگاه بابل به نتایج انتخابات، 16 دانشجوی دانشگاه صنعتی بابل به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند. آرش معینی، امیرکسری کیانی، کاوه دانشور، مهدی کاظمی نسب، جواد شفیعی، مرضیه شفیعی از جمله دانشجویان احضار شده هستند و از اسامی دیگر احضار شدگان خبری در دست نیست. اتهام این دانشجویان به طور دقیق توسط کمیته انضباطی به آنان اعلام نشده است.

احضار گسترده دانشجویان صنعتی بابل با واکنش اعتراضی شورای صنفی این دانشگاه روبرو شد. شورای صنفی دانشجویان با ارسال نامه ای به رئیس این دانشگاه با اشاره به برخوردهای صورت گرفته اخیر با دانشجویان صنعتی بابل خواستار پایان دادن به این وضعیت و آزادی دانشجویان بدربند این دانشگاه شد.

در ادامه گزارش خبرنامه امیر کبیر می خوانیم:احضار گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل در حالی است که 8 نفر از دانشجویان دانشگاه بابل در زندان این شهر به سر می برند و از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. نیما نحوی و علی تقی پور، دو دانشجوی دیگری که دو هفته ی گذشته بازداشت شدند، پس از گذشت تقریبا 10 روز همچنان در اطلاعات ساری در بازداشت در سلول انفرادی به سر می برند. وضعیت جسمی و روحی نیما نحوی به شدت وخیم است.

طبق همین گزارش مسئولان قضائی و امنیتی دولت کودتا، با خانواده دانشجویان بازداشت شده هم که پیگیر وضعیت فرزندان خود هستند به صورتی توهین آمیز برخورد می کنند.

دستگیری دانشجوی دیگری بنام محمد اسماعیل زاده، تازه ترین مورد دستگیری دانشجویان است که طبق گزارش ها به شدت تحت آزار و اذیت مسئولان زندان قرار گرفته و به دستور دادستان بابل به بند معتادین و افراد شرور منتقل شده است.

پیش از این و طی سه روز گذشته بهزاد پروین و علی سپندار، دو عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند هم همراه با تعدادی دیگر از دانشجویان دستگیر شدند که تاکنون هویت شان مشخص نشده و از وضعیت و مکان نگهداری آنان نیز خبری در دست نیست.

 

ادعا های فرهاد رهبر

در چنین شرایطی فرهاد رهبر، نماینده دولت کودتا در دانشگاه، بدون اشاره به حمله نیروهای انصار حزب الله و لباس شخصی به کوی دانشگاه تهران در بامداد دوشنبه 25  خرداد و به دنبال آن دستگیری گسترده فعالان دانشجوئی در شهر های مختلف از جمله تهران، بابل، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان، روز گذشته برای سومین بار هر گونه دستگیری و احضار دانشجویان به کمیته های انضباطی در دانشگاه های کشور را رد کرد.

وی که به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی، نیروهای انصار حزب الله و لباس شخصی را برای سرکوب دانشجویان به دانشگاه فراخوانده، پیش از این منکر نقش و اطلاع خود از حمله خونین دوشنبه 25 خرداد به کوی دانشگاه شده بود. او در همین راستا دیروز ضمن اعتراف به ابعاد و خسارت های وارده به کوی دانشگاه در روز 25 خرداد گفت: تاکنون هیچ دانشجوئی به کمیته انضباطی دانشگاه ها معرفی نشده است.

ادعای رهبر در حالی مطرح می شود که پیش از این تعدادی از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها با هماهنگی کامل در گفتگوهای خبری شان با لحنی تهدید آمیز از برخورد قاطع با دانشجویان معترض و حتی ممانعت از ادامه تحصیل آنان سخن به میان آورده اند.

گفتنی ست مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها به منظور سرپوش گذاشتن بر سرکوب ها و بستن فضای دانشگاه ها، امسال زودتر از زمان قانونی دانشجویان را به تعطیلات تابستانی فرستادند. با این همه نیروهای وابسته به دولت کماکان به احضار دانشجویان و بازداشت های خودسرانه ادامه دارد.