فساد به مرکز قدرت سیاسی رسیده

نویسنده
سهیل نادری

» نادران دوباره افشاگری کرد

الیاس نادران باز خبر ساز شد.این نماینده مجلس که در ماههای گذشته به چهره منتقد دولت بدل شده و پیش از این رحیمی، معاون اول احمدی نژاد را “رییس باند خیابان فاطمی” خوانده بود، دیروز ابعاد دیگری از فساد در دولت را افشا کرد و این بار همراه با اشاراتی به سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و معاون فعلی دادستان کل کشور. او گفت: “فساد از سطح فردی فراتر رفته و به صورت سازمان‌یافته گسترش پیدا می‌کند و در انتها با اتصال به مرکز قدرت به فساد سیاسی تبدیل می‌شود. به همین دلیل هیچ‌گاه مفسدان نگران نمی‌شوند.”

بعد از گفته های نادران در مورد رحیمی وشکایت دولت علیه وی، به یکباره بحث مربوط به فساد رحیمی فروکش کرد تا اینکه عاقبت یک سایت خبری از فشار آیت الله خامنه ای برای مسکوت گذاشتن این بحث خبر داد. با این حال دیروز الیاس نادران در جمع دانشجویان دوباره بحث رحیمی را زنده کرد؛ او این بار اشاراتی نیز به مرتضوی دادستان قبلی تهران ومعاون فعلی دادستان کل کشور کرد.

وی در جلسه ای که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد گفت: “زمانی که بحث رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد یکی از نمایندگان به بنده گفت که طرح این مبحث بی‌تقوایی بود. البته بعضی از نمایندگان به بنده گفتند که چرا پاسخ این نماینده را نمی‌دهید؟ من اعلام کردم که این نماینده یکی از رابطین رحیمی با نمایندگان مجلس به شمار می‌آید، با این وضعیت بنده به وی چه بگویم؟”

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح یکی از پرونده‌های مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: “در یکی از این پرونده‌ها فردی در خارج از کشور بنز‌های دزدیده شده را از طریق شبکه‌هایش از دوبی وارد کشور می‌کرد که در انتها این فرد دستگیر شد.  این فرد شاکی خصوصی پیدا کرد و این شاکی اعلام کرد که وی 4 میلیارد از پول بنده را برداشت کرده است و دیوان محاسبات وارد این دعوا شد. دادستان وقت تهران هم به قاضی اعلام کرد که متهم را آزاد کند و قاضی در پاسخ به این درخواست دادستان اعلام کرد که این اقدام بدون وثیقه امکان‌پذیر نیست و دادستان در پاسخ خواستار صدور قرار کفالت شد و قاضی زیر بار این مسئله نرفت اما دادستان با دست‌خط خود قرار کفالت را نوشت و این فرد آزاد شد و بعد از آزادی نیز از کشور فرار کرد. در واقع این شبکه است که به فرد اجازه می‌دهد که 4 میلیارد پول را خورده و آنگاه نیز به راحتی نیز فرار کند.”

وی ادامه داد: “از زمان تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی [که ریاست آن با رحیمی است ]معوقات بانکی افزایش پیدا کرده است. با توجه به این مسئله مشکل در کجاست؟ البته بنده نمی‌گویم که به دنبال دانه‌درشت‌ها نرفتند اما در این مسئله نیز فشار به طبقات پایین جامعه آمده و پس از پیگیری‌های این سازمان معوقات بانکی از 38 هزار میلیارد تومان به 48 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد!”

نادران افزود: “آنگاه آن آقا(احمدی نژاد) اعلام می‌کند که بنده لیستی در جیبم از مفسدان اقتصادی دارم و دوستان شفیق می‌گویند که اسامی را اعلام نکن. چه کسی می‌گوید که این اسامی را اعلام نکنید؟”

این نماینده مردم تهران در مجلس در توضیح یکی دیگر از پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهار داشت: “یکی از مفسدان غیر دولتی که در زندان به سر می‌برد، روزانه زندانبان وی را عوض می‌کردند زیرا این فرد زندانی تا شب زندانبان خود را می‌خرید و حتی در بازجویی به بازجویش که از افراد وزارت اطلاعات بود گفت که بنده آنقدر خرج خواهم کرد که این پرونده به سلامت تمام شود و آنگاه بنده می‌دانم و شما.”

 

امین اموال شهرام جزایری در قوه قضاییه

نادران در ادامه به پرونده شهرام جزایری اشاره کرد و گفت: “بعضی از اعضای قوه قضائیه امین اموال وی شده بودند. آنگاه به نظر شما این افراد می‌توانند با مفسدان اقتصادی برخورد کنند؟ در واقع سطح برخورد از شهرام جزایری به سطح سیاسی می‌رسد و در این لحظه پرونده متوقف خواهد شد.”

 

وی با تأکید بر اینکه “عمده‌تر از مفاسد اقتصادی در کشور مفاسد سیاسی است” اظهار داشت: “مفاسد سیاسی یعنی آنانی که باید در سیاست‌گزاری بر اساس منافع ملی تصمیم‌گیری کنند تصمیم بر اساس منافع خود را در سرلوحه اقدامشان قرار می‌دهند و به همین دلیل در ادامه مسئله را رها خواهند کرد”.

 

خرید نماینده با پول دانشگاه آزاد

نادران تصریح کرد: “اگر روزی معلوم شود که دانشگاه آزاد به منتخبین مردم قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی چقدر پول داده و این دانشگاه در آرایش سیاسی کشور چقدر نقش دارد و چه نمایندگانی با چنین پشتوانه‌هایی به مجلس راه پیدا می‌کنند مگر می‌توان به این افراد کمتر از گل گفت.البته همین پول در دستگاه قضا هم هزینه می‌شود و این باعث انتشار فساد سیاسی در کشور می‌شود یعنی فساد از سطح فردی فراتر رفته و به صورت سازمان‌یافته گسترش پیدا می‌کند و در انتها با اتصال به مرکز قدرت به فساد سیاسی تبدیل می‌شود. به همین دلیل هیچ‌گاه مفسدان نگران نمی‌شوند.”

نادران سپس با طرح این پرسش که “چرا افرادی جرأت می‌کنند با جعل اسناد و با انواع حیله از شبکه بیمه‌ای کشور میلیاردها پول را خارج کنند؟” اظهار داشت: “این افراد پشتشان به یک آدم سیاسی گرم است.”

 

رحیمی دکتر نیست دروغ میگوید

نادران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مجدد به رحیمی، معاون اول احمدی نژاد گفت: “بعضی از دوستان در دولت در زمان مطرح شدن بحث آقای رحیمی مصاحبه کرده و گفتند که پرونده وی در دستگاه قضا رسیدگی نشده و محکومیتی نیز در کار نیست. البته اگر دستگاه قضا می‌توانست وی را محکوم کند، ما چه کاره بودیم که در مجلس این بحث را دنبال کنیم زیرا در صورت محکومیت، رادیو و تلویزیون بحث آقای رحیمی را مطرح می‌کردند.”

وی با طرح این پرسش که “وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟” گفت: “وظیفه ما همین است که در ابتدا اطلاعات موجود را به دستگاه قضایی بدهیم که چند سال نیز از تحویل اطلاعات موجود به دستگاه قضایی گذشت و اقدامی صورت نگرفت و حتی به مسئول بالاتر از آقای رحیمی نیز مدارک را دادیم و هیچ اقدامی صورت نگرفت و حتی در جلسه هیات دولت نیز اعلام شد که هر فردی با آقای رحیمی طرف شود با وی برخورد می‌کنیم آنگاه در این صورت ما باید چه کنیم؟”

نادران یادآور شد: “در 25 مهرماه سال گذشته آقای رحیمی علیه بنده به اتهام افتراء و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد و بنده نیز در خصوص این شکایت که آقای رحیمی آورده بود هیچ گاه از عنوان دکتر استفاده نکردم و اعلام کردم که اگر وی مدرک دکترا دارد ارائه کرده و اگر ندارد چرا خود را دکتر معرفی می‌کند و البته آقای رحیمی گفتند که بنده هیچ‌گاه خود را دکتر معرفی نکردم اما مگر دروغ از این بزرگتر هم می‌توان گفت”.

وی افزود: “از یکی از مقامات عالی قوه قضائیه پرسیدم که با اشراف شما به دستگاه قضایی آیا اتهامی متوجه آقای رحیمی نیست، که وی پاسخ داد البته که هست.”

 

رحیمی لیاقت معاونت دارد؟

این نماینده خاطرنشان کرد: “اگر کسی از عنوان دکتر علی‌رغم آنکه نداشته باشد استفاده کند صلاحیت مدیریت ندارد و اگر فردی دروغ هم بگوید دیگر صلاحیت مدیریت نخواهد داشت که این دو مسئله شامل آقای رحیمی می‌شود.”

نادران همچنین ادامه داد: “شورای اطلاع‌رسانی دولت در یکی از جلسات خود اعلام کرد که مدرکی یافته است که بر طبق آن بنده در تصادف به صورت فعلی درآمده‌ام و جانباز نیستم. البته بحث جانباز بودن من اظهر من الشمس است و همه شهر از آن باخبر هستند اما یکی از مقام‌های حاضر در آن جلسه نیز اعلام کرد که این مدرک را نگه دارید تا به وقتش آن را افشا کنیم و بنده اعلام می‌کنم که هر کس هر مدرکی علیه بنده داشت به من دهد تا آن را افشا کنم.”

وی با بیان اینکه “افراد به جای پاسخگویی به جلو فرار کرده و یا مسئله را شخصی می‌کنند” در ادامه

خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: “آیا چنین فردی صلاحیت معاون اولی رئیس‌جمهوری را داراست که اگر برای رئیس‌جمهور اتفاقی بیفتد با اجازه رهبری رئیس‌جمهور خواهد شد.”