روحانی برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارد

نویسنده

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» محمدباقر نوبخت٬ سخن‌گوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رییس‌جمهوری «برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارد».

نوبخت گفت: «در ارتباط با برنامه‌های رئیس جمهور علاوه بر دو سخنرانی اصلی و اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ایشان با ۱۲ تن از سران بلندپایه کشورهای جهان ملاقات دارند. این دیدارها شامل ملاقات با نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور ترکیه، رئیس جمهور فرانسه، اتریش و دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین ملاقات با نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور عراق، ونزوئلا و دیدار با نخست وزیر گرجستان و لبنان است که این دیدارها غیر از ملاقات با بنیان‌گذار و مدیر اجلاس جهانی داووس است. این برنامه‌ها برای ملاقات‌های رئیس جمهور تنظیم شده و البته ملاقات با اوباما رئیس جمهور آمریکا در برنامه تنظیمی رئیس‌جمهور نیست».

سخن‌گوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه‌ قوه قضاییه به وزارت ارتباطات در باره فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: «واقعیت این است که در جمهوری اسلامی ایران و در این نظام یک تفکر و رویکرد عملی برای تفکیک قوا وجود دارد و هر قوه‌ای نیز می‌تواند از اختیارات قانونی خود استفاده کند. آنچه که قوه قضاییه پیگیری می‌کند، بر مبنای اختیارات قانونی خود است و دولت هم با توجه به تقید نسبت به قانون‌مداری تلاش می کند تا در جهت اجرای قانون گام بردارد و در این ارتباط حتما مذاکراتی صورت خواهد گرفت که آنچه قانون اجازه می‌دهد را اجرا کند».