دنده شکسته سحرخیز و اتهام زیدآبادی

لیلا طیری
لیلا طیری

» ملاقات ها و آزادی زندانیان

همزمان با برگزاری دادگاه نمایشی، خانواده های عیسی سحرخیز و احمد زیدآبادی در زندان اوین با این دو روزنامه نگار ملاقات کردند. دیروز همچنین محمد عزلتی مقدم، رئیس کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی که سه شنبه هفته گذشته بازداشت شده بود و مجید نیری، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ـ از مسولان ستاد میر حسین موسوی در تهران ـ پس از 89 روز بازداشت آزاد شدند.

از سوی دیگر سید یاسر خمینی، نوه آیت الله خمینی و سید سراج الدین موسوی از بیت آیت الله خمینی به دیدار محمد رضا جلایی پور، رئیس پویش موج سوم که چند روز پیش از زندان آزاد شده است، رفتند. در این دیدار محمدرضا خاتمی، زهرا اشراقی، هادی خانیکی، محمدرضا شریف زادگان، سعید شیرکوند و مصطفی درایتی نیز حضور داشتند. حسن خمینی و چند تن دیگر از اعضای خانواده آیت الله خمینی یک روز پیش هم به دیدار دکتر علیرضا بهشتی که از زندان آزاد شده بود رفته بودند.

خانواده های سحرخیز و زیدآبادی در گفتگو با روز  حال عمومی و روحی این دو روزنامه نگار را خوب توصیف کردند.
مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز در گفتگو با روز حال عمومی پدرش را خوب توصیف کرد و گفت: در ملاقات دیروز بازجوی پدرم نیز حضور داشته و پدرم چندان صحبتی درباره شرایط و وضعیت خود نکرده است. آقای سحرخیز به خانواده اش گفته  که از اخبار ایران از طریق تلویزیونی که در سلول او گذاشته اند آگاه است وبا وجود اینکه  تلویزیون جمهوری اسلامی اخبار را برعکس پخش می کند اما او در جریان اخبار قرار می گیرد.
سحرخیز همچنین گفته است که در سلول خود ساعت ها قدم میزند و ورزش می کند اما هنوز اقدامی برای درمان دنده شکسته او صورت نگرفته است.
از سوی دیگر یک منبع آگاه به روز گفت که یکی از اتهامات احمد زیدآبادی، ارتباط با سایت روز آنلاین است.
به گفته این منبع آگاه قرار بود در جلسه روز گذشته دادگاه معترضان به کودتای انتخاباتی، احمد زیدآبادی را نیز بیاورند اما به دلیل اینکه این روزنامه نگار متن دیکته شده بازجو به او برای قرائت در دادگاه را نپذیرفته، او را به دادگاه نیاوردند و مشخص نیست دادگاه زیدآبادی چه روزی برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش احمد زیدآبادی همچنان در سلول انفرادی به سر می برد.