نگاهداری احمد زید آبادی در مکانی نامعلوم

نویسنده
آرش معتمد

» با وجود گذشت بیش از یک ماه

در حالیکه بیش از یک ماه از دستگیری احمدزیدآبادی می گذرد،خانواده وی هنوز اطلاعی در مورد محل نگاهداری او ندارند و همسرش،مهدیه محمدی به روز می گوید “در تماس تلفنی مشخص بود که تحت فشار شدید است”.

احمدزیدآبادی بعد از انتخابات 22 خرداد  توسط نیروهای امنیتی دستگیر وبه مکان نامعلومی انتقال داده شد. وی از آن پس تنها دو سه مورد با خانواده اش تماس تلفنی داشته که همین تماس ها نیز بر نگرانی آنها افزوده است؛چرا که به گفته همسرش “کاملا مشهود بود که او زیر فشارشدیدی قرار دارد.”

همان طور که همسرزید آبادی از مکان زندانی شدن او بی اطلاع است وتاکنون همه مراجعات وی برای یافتن اطلاعاتی در این زمینه بی اثر بوده، سیف زاده وکیل وی نیز هنوز درباره  اینکه موفق به دیدار با موکل خود شده یا نه اظهار نظری نکرده است.

این در حالی ست که نمایندگان مجلس وقتی روز سه شنبه  پایشان به زندان اوین رسید،از “فعالان سیاسی بازداشت شده” خبری نبود و بعد مشخص شد همه آنهاچند ساعت قبل به جای دیگری منتقل شده اند.

همزمان کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی هم پیغام آورده که “فعلاً منتظر آزاد شدن فعالان سیاسی” نباید بود. سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت شدگان اخیر در مجلس شورای اسلامی به نقل از مرتضوی تصریح کرده است: افرادی که هنوز در بازداشتند نه جزء معترضان، بلکه جزء اغتشاشگران هستند.

کاظم جلالی با اشاره به دیدار هیات 10 نفره مجلس با دادستان تهران، گفته است: قاضی مرتضوی تاکید کرده است تمام افرادی که در حال حاضر در زندان هستند “اغتشاشگرند” و “اسناد و مدارک کافی وجود دارد که در تخریب اموال عمومی و ایجاد التهاب نقش داشتند.”

براساس این گزارش، دادستان تهران در این دیدار بازداشت شدگان اخیر را به دو دسته تقسیم کرده است: دسته ای که “اتاق فکر اغتشاشات و جریانات اخیر بودند” و دسته دیگر که “نقش میدانی در اغتشاشات داشتند… و حتی برخی از آنها دارای سلاح گرم و سرد بودند.”

قاضی مرتضوی همچنین ضمن ارائه گزارشی از نحوه نگهداری و نوع اتهامات دستگیرشدگان و “اسناد و دلایل خود”، به اعضای کمیته پیگیری مجلس قول داده است روند دادرسی افرادی که اتهامات سنگین دارند “هرچه سریع تر” انجام شود و این افراد “با داشتن وکیل و همه ضوابط قانونی در دادگاه حاضر شوند.”

با این همه هنوز هیچیک از وکلای متهمان موفق نشده اند با موکلان خود تماس بگیرند. احمد زید آبادی از این جمله است که وضعیتش نگرانی شدید خانواده وی را موجب شده است.