آنها نامه سرگشاده نمی خوانند

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

تقریبا همه خبرهای اصلی روز خبرهای اقتصادی است. نامه سرگشاده 57 اقتصاد دان دانشگاههای کشور خطاب به احمدی نژاد منتشر شد. نویسندگان این نامه البته نیت خیر دارند و می خواهند با نوشتن این نامه به دولت هشدار بدهند. آگاهان خبر دادند که نوشتن این نامه ها نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه به دلایل زیر مفید نیست:

دلیل اول: احمدی نژاد نامه سرگشاده می نویسد، نامه سرگشاده نمی خواند.

دلیل دوم: اکثر این استادان از نظر علمی ارزش کافی ندارند، چون سن شان بیشتر از 25 سال است و رشته علمی شان هم انرژی هسته ای نیست، بلکه اقتصاد است.

دلیل سوم: هشدار دادن در مورد دولتی مفید است که از فاجعه بترسد، نه اینکه خودش فاجعه باشد.

دلیل چهارم: اقتصاد دانان براساس آمارهایی که وجود دارد حرف می زنند، در حالی که دولت براساس آمارهایی که خودش تولید می کند می داند که کارش درست است.

دلیل پنجم: اصولا نامه سرگشاده را به بوش می نویسند، نه احمدی نژاد.

یک گام دیگر ابرقدرت می شویم

یک قدم دیگر بیشتر نمانده است تا بقول سردار رحیم صفوی و سایر صفویان ابرقدرت منطقه و شاید کل جهان و یا غیره شدیم. وزارت آموزش و پرورش در راستای تبدیل ایران به ابرقدرت بزرگ اعلام کرد که چراغ علاء الدبن و هبزم از مدارس حذف شد. در همین راستا وزیر رفاه و تامین اجتماعی نیز گفت: « فقر خشن و درازکش در کشور وجود ندارد.» آگاهان توضیح دادند که از این پس فقرا می توانند ایستاده احساس فقر کنند. همین وزیر غیردرازکش گفت: « خط بقاء جایگزین خط فقر می شود، چون مردم از درآمد حداقل روزانه یک دلار برخوردارند.» در پی اعلام این پیروزی بزرگ مردم اجتماع کرده و گفتند که یک دلار زیاد است، چون هر چه فکر می کنند نمی دانند بقیه اش را چه کنند. قرار است از این به بعد اگر درآمد مردم زیاد شد، آن را صادر کنیم.

سخنگویان مناظره نمی کنند

رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات، الهام سخنگوی احمدی نژاد را به مناظره طلبید. الهام هم امشب قرار است هفته آینده فاطی را که چادرش را دور کمرش بسته است ببرد برای مناظره که جوراب رمضانزاده را بادبان کند و آنرا بکشد سرش.

قالیباف امضا شد

بالاخره پس از هزار و اندی سال، مشکل حل شد و پورمحمدی حکم قالیباف شهردار تهران را امضا کرد. ظاهرا در تمام این مدت پورمحمدی داشت به این فکر می کرد که اگر به جای قالیباف همان احمدی نژاد با حفظ سمت شهردار باشد، بهتر است. ولی بالاخره بعد از کلی کشاکش و شورش بی دلیل حکم امضا شد. آگاهان حدس می زنند که این حکم تا موقعی که وارد پاکت بشود یک ماهی طول بکشد و تا وقتی از فاطمی به خیابان بهشت برسد احتمالا یک سال و نیم گذشته است و تا آن موقع احمدی نژاد را به هر بهانه ای شده دوباره شهردار تهران می کنند.

وعیدی خودداری شد

معاون آژانس انرژی اتمی از مذاکره با وعیدی خودداری کرد. فعلا دست سلطانیه از پای وعیدی درازتر، دارند جفت شان دنبال یک بلیط قطار برای بروکسل می گردند که مثل بیادی و کاشانی در آنجا به دارالشفای اعظم مراجعه کنند. ظاهرا قرار است یک کنسرت بزرگ جدید در بروکسل برگزار شود که برای درمان انواع سرخوردگی ناشی از عدم پذیرش مفید است. معاون آژانس انرژی اتمی دلیل عدم ملاقات با وعیدی را چنین عنوان کرد: « موضوع جدی و قابل بحثی برای مطرح شدن وجود نداشت.»

دست های خاتمی

حدس می زنم توپ و تانک و مسلسل را اگرچه دیگر اثر ندارد، ولی دوباره به کار بگیرند تا سرخاتمی را زیر آب کنند. داستان رقص در آنکارا و حضور احمدی نژاد در مراسم رقص در دوحه و دست بوسی معلم کلاس اول و اهانت به پیامبر اسلام در سووالات آموزش و پرورش و کلی پروژه هایی که هر کدام اگر در هر دولتی اتفاق افتاده بود تا به حال شش بار دولت را جر داده بودند، همه به کنار، ولی این طوری که بازتابی ها دارند الم و کتل را برمی دارند، فکر می کنم یک دسته حسابی راه بیندازند و سینه زنی و آخر کار هم…. خدا نکند…. می ترسم.