اگر رئیس جمهور شدید...

لیلا طیری
لیلا طیری

» نامه سرگشاده به قالیباف:

یکی از کارکنان موسسه همشهری که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در روزنامه همشهری را دارد در نامهسرگشاده ای به محمدباقر قالیباف از او پرسیده است: سودای رئیس جمهور شدن آرزوی دیرینه جنابعالی است، اما آیا اگر رئیس جمهور شدید می خواهید به همین شیوه که در همشهری عمل کردید و طبق اخبار تایید شده ای که داریم دربسیاری از سازمان های شهرداری هم همین نمط را برگزیدید، در میان مردم نیز این گونه عمل خواهید کرد؟

این روزنامه نگار در نامه اش که برای انتشار در اختیار “روز” قرار گرفته به تخلفات سردار قالیباف، در دوران شهرداری و ریاست بر مجموعه همشهری پرداخته و در عین حال خطاب به او یادآور شده است که «حداقل کارکرد این نامه می تواند پاسخی هرچند مختصر به کم لطفی شما به جماعتی باشد که سالها است پرچم همشهری را با همه فراز و نشیب‌هایی که درمسیر داشته، بالا نگاه داشته اند. همان هایی که شما آنها را ضدارزش خطاب کردید، همان هایی که افتخار می‌کنید به اینکه بیکارشان کردید و از همشهری راندید، همان هایی که خستگی سالها کارکردن را در تنشان باقی گذاشتید، در مقابل اما مدیرانی را بر همشهری به کار گرفتید که بی سابقه ترین تصمیم‌ها را در این موسسه اتخاذ کردند، از اخراج تا تبعید نیروی های باتجربه همشهری، وادار کردن‌شان به خرید اجباری سنوات کاری شان، و ریخت و پاش های بی‌سابقه و قراردادهایی آنچنانی و حیرت انگیزی که بسیاری را یک شبه به پول‌هایی آنچنانی رساند و برخی را حتی میلیاردر کرد».

محمدباقر قالیباف، فرمانده سابق نیروی انتظامی و شهردار فعلی تهران، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است که تنها دو روز دیگر برگزار خواهد شد.

این روزنامه نگار باسابقه روزنامه همشهری در نامه اش تخلفات مدیران قالیباف در مجموعه همشهری را برشمرده و از تزریق پول به ستاد انتخاباتی وی خبر داده ونوشته است: در مدتی که شما شهردار تهران بودید سازمان آگهی های همشهری با درآمدهای میلیاردی آن را در طبق اخلاص گذاشتند و به سادگی و آسودگی با قراردادی چهارمیخه به بخش خصوصی واگذار کردند که البته شرح آن در پی خواهد آمد. پیام همشهری، سازمان توزیع، چاپخانه و گروه مجلات، ضمائم، همشهری های محله نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در این میان شاید کمترین رقم حیف و میل صورت گرفته مربوط به مجله های همشهری باشد که زیان ۱۶ میلیارد تومانی آن تنها در دو سال با اعتراض شورای شهر تهران و مهدی چمران رئیس شورا مواجه شد. در حالی که شاید اعضای شورای شهر تهران ندانند که ۱۶ میلیارد ضرر و زیان مجلات تنها در مدت ۲ سال درمیان زیانی که همشهری از واگذاری بخش آگهی ها، قرارداد ضمائم استانی و همشهری محله با پسر جوان آقای عماد افروغ که رفاقتی دیرینه با یاسر، پسر جنابعالی دارد و به توصیه او در نخستین سابقه مطبوعاتی خودش در این مسند قرار می گیرد چیزی نیست. قراردادهایی که حتی شائبه پول شویی را برای تزریق به ستاد انتخاباتی جنابعالی همراه داشت. چرا تزریق پول به ستاد شما، فقط یک نمونه را ذکر می کنیم که فقط و فقط امور فنی نشریه صفحه ای ۱۵۰ هزار تومان محاسبه شده است. از اهل فن بپرسید که امور فنی یک مجله آیا ۱۵۰ هزار تومان برای هر صفحه هزینه دارد. حساب کنید کسی که برای این هفته نامه ۱۰۰ صفحه ای این قرار داد را منعقد کرده است اگر در هر شماره برای هر صفحه ۳۰ هزارتومان هزینه کند که همین رقم را هم هزینه نکرده است هر هفته مبلغ ۱۲ میلیون تومان و ماهیانه مبلغ ۴۸ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند. این در حالی است که بخش تحریریه مجله هم قراردادی جداگانه دارد. حال حساب کنید حدود ۲۹ نشریه موسسه همشهری با این قراردادهای آنچنانی چه رقمی می شود. یکی از نیروهایی که جنابعالی به بدنه همشهری تزریق کردید و جزو نیروهای انقلابی و مورد نظر شما است بابت چند قرار داد ساده به زندگی شاهانه ای دست پیدا کرده است.

در این نامه به حاتم بخشی از جیب همشهری برای برخی از اعضای شورای شهر هم اشاره شده است: به عنوان نمونه علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران که وقتی ۶ سال پیش وارد شورا شد در خواست وام ۲۰ میلیون تومانی کرد که به گفته کارکنان شورا آن زمان جزو وام های کلانی بود که یک نفر می توانست دریافت کند. اما همین شخص که به شدت به جنابعالی وابسته است و شرح عملکرد او در این مدت در مجموعه همشهری و نه شورای شهر شهره عام و خاص شده است چگونه است که در مدت کوتاهی به برج سازی در ولنجک روی می‌آورد، خانه اش را از شهر ری به ولنجک می‌آورد و هزینه دکوراسیون چوبی منزلش ۴۵۰ میلیون تومان می شود که سازمان زیبا سازی و جناب شوشتری البته آن راتقبل می کند. طبیعی است که چنین شخصی برای انتخابات شوراها رد صلاحیت شود اما تایید دوباره او جای سوال و تردید دارد.

او با اشاره به اخراج کارکنان قدیمی و باسابقه همشهری از زمان روی کار آمدن قالیباف اشاره کرده و نوشته:در طول این ۸ سال چه تعداد از کارکنان صدیق، با تجربه و پیشکسوت رسانه ای و به زعم شما افراد غیرانقلابی از بدنه روزنامه همشهری کنار گذاشته شده‌اند و چه تعداد نیز به بخش های بی اثر همشهری مانند همشهری محله و ضمیمه های مختلف تبعید شده‌اند. روزگاری همشهری با مطالب و نوشته هایش یکی از روزنامه طراز اول این کشور بود. این اول بودن نه به صرف تیراژ بلکه به واسطه مطالب خواندنی آن نیز بود. اما امروز چه اتفاقی در همشهری افتاده است، اگر آگهی های همشهری از این مجموعه حذف شود به نظرتان چقدر روی شمارگان این روزنامه تاثیر می گذارد. آیا غیر از این است که با جارو کردن نیروهای قدیمی همشهری از همه بخش های تحریریه، آگهی‌ها، اداری، مالی، توزیع و… باعث شده‌اید همشهری به چنین وضعیتی گرفتار شود.

او به اندوخته و اعتبار ملی مجموعه همشهری در زمانی که قالیباف این مجموعه را تحویل گرفته اشاره کرده و نوشته:حال کافی است به سخنان رئیس شورای شهر، بعداز مدت ها مصلحت اندیشی اعضای شورای شهر تهران در آغاز سال ۹۲ توجه کنید که خسارت وارده در طول سه سال مدیران شما بر موسسه همشهری قریب ۱۶ میلیارد تومان فقط در حوزه تولید و انتشار مجلات بوده است، حال اگر حسابرسی مستقل شورای شهر تهران در باره همشهری محله، سازمان آگهی‌ها، پیام همشهری و شرکت های منحله اقماری غیرقانونی همشهری را محاسبه کنند قطعا ارقام اعلامی بیش ازاین مقادیر خواهد بود که ۱۶ میلیارد تومان درمیان آن گم است.

متن نامه به شرح ذیل است:

آقای قالیباف !

سودای رئیس جمهور شدن آرزوی دیرینه جنابعالی است، اما آیا اگر رئیس جمهور شدید می خواهید به همین شیوه که در همشهری عمل کردید و طبق اخبار تایید شده ای که داریم دربسیاری از سازمان های شهرداری هم همین نمط را برگزیدید، در میان مردم نیز این گونه عمل خواهید کرد؟ در آن صورت خودتان را تنها رئیس جمهور گروه اندکی از مردم می‌دانید؟

در ذیل به برخی از اطلاع رسانی هایی که در طول چند سال گذشته با جنابعالی شده است و اکنون در می‌یابیم که چرا سکوت پیشه کردید را برای یادآوری مجدد از منظرتان می‌گذرانیم.

 

محاسبه غیر واقعی هزینه های توزیع همشهری درشهرستان ها

جناب قالیباف این متن شاید ۵ سال پیش بود که برای تان ارسال شد، با هم این متن را مرور می‌کنیم، در چنین روزهایی بود که همشهری از نیروهای قدیمی و باتجربه توزیع خالی شد.

اخیرا، بدون نظر رسمی دادگستری، آقای ساختمانی توسط جزایری و به قیمتی نازل خریداری شد تا مقدمات راه اندازی شرکت توسعه پیام همشهری ایجاد شود. حدود ۲۵ درصد سهام این شرکت متعلق به جزایری، ۵ درصد معزی، ۱۰ درصد پیام همشهری و مابقی متعلق به همشهری است. آقایان اعلام کرده اند که ۱۰۵ هزار نسخه از همشهری را به استان های مختلف کشور می فرستند در حالی که ۳۵ هزار نسخه در شهرستان های استان تهران از جمله کرج، شهر ری، اسلام شهر و… ارسال می شود. یعنی در قراردادهایی که دارند هزینه ۳۵ هزار نسخه را بر خلاف واقعیت و با هزینه هایی سنگین دریافت می کنند. از طرف دیگر برگشتی ها را هم کیلویی می فروشند که رقم قابل تاملی میشود. اگر آقای انتظامی هم دست جزایری نبود می توانستیم به او بگوییم بازرس ویژه برای این کار در نظر بگیرد تا شیوه توزیع همشهری را مشاهده کنند.اما صد افسوس،

کارهایی که در توزیع می شود به ویژه محدود کردن نیروهای قدیمی توزیع که دلشان برای روزنامه ای که جوانی شان را در آن گذرانده اند و اخراج برخی دیگر از آنها و تبدیل قرارداد های شان از همشهری با شرکت پیام همشهری به خاطر این است که کسی جرات نکند اختلاس آقایان را برملا کند.

 

گم شدن ۱۰۲ رول کاغذ در همشهری

این مطلب چند سال پیش روی خروجی های مختلف قرار گرفت. نخستین روزهای پاییزی سال ۸۵ بود که در میان برخی از کارکنان همشهری این خبر درز پیدا کرد که ۱۰۲ رول کاغذ روسی در موسسه مفقود شده است.

این کاغذ های قیمتی، مدت کوتاهی پس از خریداری شدن گم شدند و زمانی خبر آن درز کرد که قرار شد از برخی اموال موسسه حسابرسی شود. هر چند که حسابرسی آن زمان هم هیچ تاثیری در پیدا شدن کاغذ های “گم کرده شده” نداشت. البته خبر صحیح گم شدن ۱۰۲ رول کاغذ خارجی این است که این کاغذ ها هیچ وقت تحویل شرکت همشهری نشد. آقای انتظامی هم که در جریان تحویل نشدن این کاغذ ها بود هیچ گاه این موضوع را پیگیری نکرد. خب وقتی آقای انتظامی در این رابطه اقدامی نکند دیگر چه انتظاری از انبار و امور مالی و بازرگانی می توان داشت. مدیران این بخش ها هم چشم و گوششان را روی این مسئله بستند. البته الان هم دیر نیست. مدیران انبار و بازرگانی اکنون هم می توانند این پرونده را به جریان بیندازند و برای احقاق حقوق کارکنان همشهری عمل کنند. به هر حال ماه همیشه پشت ابر نمی ماند.

موضوع گم شدن کاغذ در همشهری از آن موضوعات جالب و عجیب است.موضوعی که در تاریخ ۱۵ ساله همشهری هیچ وقت سابقه نداشته است و این نشان می دهد که چه وضعیت اسف باری همشهری پیدا کرده است.

 

باجناق ها و فامیل‌ها در شهرداری تهران

وبلاگ فضولی در کار بزرگان مطلبی درباره وضعیت مدیریت شهرداری تهران نوشته است که بی هیچ کم و کاستی تقدیم تان می کنیم. هنوز زمان زیادی از انتخاب باقر قالیباف برای دور دوم شهرداری تهران نگذشته است که حضور خانواده و بستگان وی در این مجموعه ابعاد تازه ای یافته است. به گزارش سایت خبری تحلیلی دیدار، باقر قالیباف در دور اول شهرداری از همان ابتدا همسر خود را به عنوان مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران برگزید و دختر خویش را به مشاور مادر منصوب کرد. همچنین الیاس قالیباف پسر ایشان هم مسئول امور مشاوران جوان شهردار بود تا شهرداری تهران به صورت خانوادگی اداره شود.

اما این خانواده سالاری تنها به وابستگان درجه اول قالیباف محدود نبود، چه در اقدامی دیگر باجناق ها نیز وارد این عرصه شدند. محسن بهرامی باجناق قالیباف که در انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد و رئیس ستاد استان تهران وی بود به عنوان رئیس گروه مشاوران شهردار و نوریان دیگر باجناق وی به سمت معاون اجتماعی منصوب شدند. این چنین بود که در دور اول همه اعضای خانواده و بستگان از این خوان گسترده بی بهره نماندند. اما پس از تثبیت قالیباف در پست شهرداری، گویا باید شاهد اتفاقات تازه و البته کمی خطرناک از این خانواده باشیم.

خبرنگار دیدار می نویسد: در جدیدترین اقدام سردار نوریان (باجناق قالیباف) به همراه نیروهایی که از ناجا با خود به شهرداری آورده است نظیر سرهنگ روزبهانی، ملکی و شهلایی اقدام به تأسیس موسسه ای غیرانتفاعی به نام مهر خاورگستر کرده اند که مدیریت آن برعهده شهرایی است. براساس تصمیم گرفته شده در لوای شعار خصوصی سازی قرار است موسسه مهرخاورگستر مسئولیت کلیه امور آسیب های اجتماعی را برعهده گیرد. این امور شامل زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار، گرمخانه ها، جمع آوری معتادان و متکدیان و… است. شایان ذکر است: براساس بودجه مصوب شهرداری تهران، اداره کل امور آسیب های اجتماعی شهرداری تهران دارای بودجه ای معادل ۶۰ میلیارد ریال است. همچنین این اداره کل دارای ۳۵۰ نیرو فعال بوده که در دو ماه گذشته حقوق دریافت نکرده اند.

از سوی دیگر به دلیل تصمیم به انتقال این مجموعه به موسسه خود ساخته مدیران شهرداری، در چند ماه گذشته کلیه مطالبات پرسنل، مراکز درمانی و اماکن مختلف از اداره کل آسیب های اجتماعی معوق مانده و در نتیجه معتادان و متکدیان جمع آوری شده در شرایط بحرانی به سر می برند که هر لحظه احتمال وقوع یک فاجعه انسانی را رقم می زند.

براساس اطلاعات دریافتی، تاکنون چندین جلسه برای انجام امور این واگذاری برگزار شده است ولی به دلیل بروز هرگونه واکنش از سوی نیروهای اصولگرای شورای شهر یا دیگر نهادهای ذیربط، کلیه متولیان امر از سخن گفتن در این باره منع شده اند.

خبرنگار دیدار در این باره می نویسد: تجربه تلخ واگذاری امور آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه زنان به موسساتی نظیر مهرخاورگستر پیش از این در خانه سبز کرج رخ داده است که با وجود تصدی برخی افراد به اصطلاح موثق در آن موسسه نهایتا به بروز سوءاستفاده های جنسی از زنان آسیب دیده تحت نظارت منجر شد. لذا لازم است نهادهایی نظیر شورای اسلامی شهر تهران، وزارت کشور و…. بیش از پیش بر چنین اقدامات بی ضابطه در شهرداری تهران نظارت کنندو مانع از بیکاری صدها نفر از کارکنان شهرداری تهران شوند.

 

درآمد ۲۹ میلیون تومانی حسین انتظامی از نیازمندی های همشهری تنها در یک روز

جناب قالیباف در باره خصوصی سازی سازمان آگهی ها و پیام همشهری بسیار تلاش شد که اطلاع رسانی مناسبی با جنابعالی انجام شود، اما نشد که نشد، یعنی پذیرفته نشد، یکی از متن هایی که تلاش شد از طریق آن جنابعالی به وضعیت همشهری رسیدگی فرمایید متن زیر بود. حدود ۵ سال پیش و بیشتر، آن موقع که ارزش پول ملی هنوز بالا بود.این متن را با هم مرور کنیم.

حسین انتظامی طی قراردادی با پیام همشهری مقدمات دستیابی به پولی رویایی را فراهم می کند. آقای انتظامی در قراردادی با پیام همشهری هر کادر نیازمندی های همشهری را معادل پنج هزار و پانصد تومان قیمت گذاری می کند. یعنی برای بر باکس باید ۵۵۰۰ تومان توسط مشتریان پرداخت شود. تا اینجا مشکلی نیست. ولی موضوع مهم این است که بلافاصله پس از این قرارداد هزینه آگهی های پیام همشهری ۶۵۰۰ تومان محاسبه شده است. یعنی این وسط برای هر باکس ۱۰۰۰ تومان به جیب آقایان مومن، متعهد و انقلابی می رود. حالا حساب کنید که این رقم در روز چقدر می شود؟

شنبه ۲۹ اردیبهشت تعداد صفحات نیازمندی های همشهری ۱۶۸ صفحه بود. تعداد کادرهای افقی نیازمندی های همشهری در یک صفحه ۸ و تعداد کادرهای عمودی ۲۲ کادر است. حالا اگر این دو را در هم ضرب کنیم به رقم ۱۷۶۰۰۰ تومان برای یک صفحه می رسیم.حالا این عدد را در تعداد صفحات ضرب کنید. آقایان برای هر روز از نیازمندی های همشهری حدود ۲۸۵۶۷۰۰۰تومان می برند. به نظر شما درآمد خوبی است ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در روز؟ چطوره ؟

البته این به جز پولی است که بر اساس قرارداد ۵۵۰۰ تومانی برای هر کادر نصیب آقایان می شود می توانید از اقای زارع زاده پیگیری بفرمایید که برای تان توضیح دهند. حالا به این رقم پولی که این عزیز زحمت کش و مدیر لایق ( حسین انتظامی ) از سازمان آگهی های همشهری می برد را اضافه کنید.قبلا برای تان حساب کرده بودیم.۲۰ میلیارد تومان در سال در آمد آقایان انتظامی و شرکا از سازمان آگهی ها بود.

یادتان که نرفته است.آگهی ها به یکی از فامیل های عزیز برای مدت ۴ سال واگذار شده است. فامیل عزیز هم قراره سالی ۱۰ میلیارد تومان به حساب همشهری واگذار کند. اما همشهری هر روز ۱۵۰۰۰۰ تومان از آگهی ها دارد.اضافه آن می شود ۲۰ میلیارد تومان ناقابل در سال

همشهری در محاصره شرکت های خلق الساعه دوستان و آشنایان

شرکت توسعه رسانه همشهری سهامی خاص

جناب آقای قالیباف، آیا می دانستید که شرکت توسعه رسانه همشهری سهامی خاص (شماره۲۸۸۹۰/ث۳۲/۸۵ (

در تاریخ ۱/۹/۱۳۸۵ تحت شماره ۲۸۵۱۳۳ در این اداره به ثبت رسیده و در تاریخ ۱/۹/۱۳۸۵ از لحاظ امضاء ذیل دفاتر تکمیل شده و خلاصه اظهارنامه آن به شرح زیر جهت اطلاع عموم در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار همشهری آگهی می‌شود.۱ـ موضوع شرکت: توزیع جراید و محصولات فرهنگی در سطح داخل و خارج از کشور اخذ نمایندگی توزیع جراید و محصولات فرهنگی داخلی و خارجی انجام امور بازرگانی در داخل و خارج از کشور در زمینه‌های مختلف ـ انتشار و تولید نشریه و کتاب و سایر محصولات فرهنگی در موضوعهای مختلف با اخذ مجوزهای لازم ـ تاسیس چاپخانه و ارائه خدمات چاپ ایجاد نمایندگی و شعبه در شهرهای کشور و خارج از کشور ارائه خدمات مشاوره به صاحبان حرف و مشاغل سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری فنی و انتشاراتی و مبادلات فرهنگی با اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی و خصوصی تاسیس و راه‌اندازی واحدهای حمل و نقل مرتبط با فعالیتهای شرکت.۲ـ مدت شرکت: ازتاریخ ثبت به مدت نامحدود.۳ـ مرکز اصلی شرکت:۱ـ۳ـ استان تهران شهرستان تهران خ ۱۲ فروردین کوی دانش پ ۶.۴ـ سرمایه شرکت: مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال منقسم به ۱۰۰ سهم ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریالی که تعداد ۱۰۰ سهم بانام می‌باشد، که مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۵۰ ریال توسط موسسین طی گواهی بانکی شماره ۲۳۱۵ـ ۶۵۱۴۴ مورخ ۲۳/۸/۸۵ نزد بانک ملت شعبه گلفام آفریقا پرداخت گردیده است و الباقی مبلغ سهام در تعهد سهامداران می‌باشد.۵ ـ اولین مدیران شرکت:۱ـ۵ ـ مرتضی عسگری به سمت رئیس هیئت‌مدیره.۲ـ۵ ـ شرکت همشهری سهامی‌خاص به نمایندگی علی بشر دانش به سمت نائب رئیس هیئت‌مدیره.۳ـ۵ ـ میثم خدادادبیگی به سمت عضو هیئت‌مدیره.۴ـ۵ ـ سیدناصر موسوی جزایری به سمت عضو هیئت‌مدیره۵ ـ ۵ ـ پیام همشهری به نمایندگی علی زارع‌زاده به سمت عضو هیئت‌مدیره۶ ـ ۵ ـ سیدناصر موسوی جزایری به سمت مدیرعامل برای مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.۶ ـ دارندگان حق امضاء: کلیه اوراق و اسناد بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک ـ سفته ـ بروات ـ قراردادها و عقود اسلامی با امضاء مدیرعامل به اتفاق یکی از اعضای هیئت‌مدیره همراه با مهر شرکت و سایر نامه‌های اداری با امضاء مدیرعامل همراه ب مهر شرکت معتبر می‌باشد.۷ـ اختیارات مدیرعامل: طبق اساسنامه.۸ ـ بازرس اصلی وعلی‎البدل:۱ـ۸ ـ اصغر هشی به عنوان بازرس علی‌البدل۲ـ۸ ـ شرکت حسابرسی بهمند سهامی‌خاص به سمت بازرس اصلی : اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری

 

تصمیمات شرکت همشهری سهامی‌خاص

موضوع دیگر در باره آگهی تصمیمات شرکت همشهری سهامی‌خاص ثبت‌شده ‌به شماره۹۳۶۰۶ و شماره۳۴۶۷۶/ت۳۲ است. به موجب صورتجلسه هیئت‌مدیره مورخ ۱/۸/۸۵ آقای محسن چینی‌فروشان به نمایندگی سازمان پارکها و فضای سبز تهران بسمت نایب رئیس هیئت‌مدیره و آقای محسن اسماعیلی به نمایندگی سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران بسمت رئیس هیئت‌مدیره و آقای حسین انتظامی به نمایندگی سازمان بازیافت و تبدیل مواد بسمت مدیرعامل و آقایان امیر خوراکیان به نمایندگی سازمان زیبا‌سازی و سید عباس صالح‌شریعتی به نمایندگی سازمان میادین و میوه و تره‌بار و فراورده‌های کشاورزی بسمت اعضاء هیئت‌مدیره تعیین گردیدند.کلیه اسناد و بروات و چکها و اوراق‌بهادار و تعهدآور شرکت با امضاء مدیرعامل و یکی از اعضاء هیئت‌مدیره متفقا همراه با مهر شرکت معتبر و مکاتبات شرکت با امضاء مدیرعامل منفردا همراه با مهر شرکت معتبر است. اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری، پ۷۶۴۸۰

 

واگذاری سازمان آگهی ها و در آمد ۸۰ میلیارد تومانی مدیران همشهری

جناب آقای قالیفاف این مطلب که مربوط به واگذاری سازمان آگهی های همشهری به بخش خصوصی است از کانال های مختلف به گوش شما رسید، تلاشی که آن زمان شد تا جنابعالی جلوی این کار را بگیرید بسیار زیاد بود، همه امید داشتند که شما جلوی این کار را بگیرید، ولی هیچ وقت امیدها به سرانجام نرسید و نتیجه این کار علاوه به رقمی کلانی بود که در سازمان آگهی ها به جیب برخی از مدیران جدید همشهری رفت، اخراج تقریبا همه کارکنان سازمان آگهی های همشهری بود، تقریبا از آن بدنه قدیمی شاید به اندازه انگشتان یک دست هم کسی باقی نمانده باشد. در عین حال که چه رقم هایی از همشهری خارج شد. این موضوع مربوط به ۶ سال پیش است. ۶ سال پیش که هنوز ارزش پول ملی این قدر پایین نیامده بود.

وقتی حسین انتظامی از روزنامه جام جم به همشهری آمد، همه جام جمی ها در باره ۶ میلیارد تومان پولی می گفتند که در دوره ایشان معلوم نشد به چگونه هزینه شده است. خیلی زود نشانه های این سخنان قدیمی های جام جم در همشهری نیز پدیدار شد.با این تفاوت که این بار بحث سر رقمی بالاتر از ۸۰ میلیارد تومان است.برای تان قابل هضم است. برنامه ریزی برای بیش از ۸۰ میلیارد تومان در همشهری.

جناب آقای قالیباف می‌دانید که در زمان جنابعالی سازمان آگهی ها در قراردادی به آقای دکتر غلامحسین معتمدی (شرکت جهان رسانه ) سپرده است مدت قرارداد ۴ ساله است و به ازای آن دوست حسین انتظامی می بایست ۴۰ میلیارد تومان به حساب همشهری واگذار کند. در حالی که قرارداد یک ماه قبل از افزایش تعرفه های این روزنامه منعقد شده است.

می دانید که همشهری در بدترین شرایط روزانه ۱۵۰ میلیون تومان از راه سازمان آگهی ها پول در می اورد؟خب به این سوال یک نفر جواب بده که چه لزومی داشت که آگهی های همشهری با این درآمد بالا به بخش خصوصی واگذار بشود؟آن هم بخش خصوصی که بدون هیچ مناقصه ای و در سکوت کامل و پشت درهای بسته منبع پول همشهری را تصاحب کرد.

و این سوال که چرا نیروهای آگهی ها که با تجربه بودند و سرشان به حسابُ و کتاب بود یک باره کنار گذاشته شدند؟

شما بودید مشکوک نمی شدید.راستی یک سوال دیگر ُ شما اگر ۸۰ میلیارد تومان پول باد آورده نصیب تان بشود چیکار می کنید؟

 

آقازاده ها در روزنامه همشهری

سابق براین کمتر اتفاق می افتاد که در روزنامه همشهری از آقازاده ها یا خانم زاده ها استفاده کنند. اگر هم بود درست مانند بقیه کارکنان همشهری در بخش های اداری و تحریریه و مثل بقیه کار می کردند بدون هیچ امتیاز متفاوتی.

اما در زمان مدیریت جنابعالی این رویه کنار گذاشته شد. به عنوان نمونه در این مدت فرید حدادعادل در سمت سردبیری مجله جوان همشهری، معزی در سمت سردبیری همشهری امارت، مقدسی در سمت عضو هیات مدیره و جانشین انتظامی، پسر آقای دکتر عماد افروغ که دوست صمیمی یاسر شما است و در سمت مدیر ضمائم استانی، همشهری های محله و.. با درآمدی چند صد میلیونی در سال، میثم زمان آبادی و ستاد انتخاباتی اش در همشهری مدیر ضمائم، ناصر اسدی مدیر اطلاع رسانی همشهری، سید علی سادات مدیر مالی همشهری، امین متولیان مدیر روابط عمومی، مرتضی چینی فروش تکنسین شبکه، مهدی فریمانی خواهر زاده مهدی ذاکری به عنوان قائم مقام انفورماتیک الان مسئول سایت پیام همشهری است، منصور انصاری مشاور مدیر عامل که داد بسیاری از کارکنان همهشری را در آورد و….