از مدار راس‌السرطان تا آخرین اعدام

نویسنده
نسرین تبریزی

» پشت ویترین

تازه‌های نشر

 

مدار راس‌السرطان

نویسنده: هنری میلر

مترجم: سهیل سمی

ناشر: ققنوس

تعداد صفحات: ۳۹۱ صفحه

قیمت: ۲۱۰۰۰ تومان

“مدار راس السرطان” اولین بار در سال ۱۹۳۴ در پاریس چاپ شد. این کتاب اولین اثر چاپ شده میلر است که بعد از سفرش به اروپا نوشته شد. بعد از این کتاب هم رمان “مدار راس الجدی” به چاپ رسید. پربارترین دوران زندگی حرفه‌ای میلر پیش از سفرش به اروپا و در آمریکا بود؛ آمریکایی که میلر آن را خوار و پست توصیف کرده است.
بخشی از کتاب: این همان چیزی است که هر شب سعی می‌کنم به گوش کارل و ون نوردن فرو کنم. دنیای عاری امید، اما بدون یاس. انگار به دین و مذهبی جدید گرویده بودم، انگار هر شب در محضر بانوی آرامش بخشمان مراسم مذهبی سالیانه‌ای اجرا می کردم. نمی‌توانم تصور کنم که اگر سردبیر نشریه می‌شدم، چه منفعتی حاصلم می‌شد، یا حتی اگر رئیس جمهور ایالات متحده می‌شدم. من در کوچه ای بن بست هستم، و این کوچه دنج و راحت است.

 

شعرانه

نویسنده: هادی خرسندی

ناشر: باران

تعداد صفحات: ۲۴۴ صفحه

قیمت: ۱۶۰ کرون

 ”شعرانه- جلد اول” شامل یکصد و شصت شعرانه‌ توسط انتشارات باران منتشر شده. سروده‌هایی از هادی خرسندی که در سه چهار دهه گذشته به نقل و به تکرار در رسانه‌های گوناگون آمده و بعضی آنها به گفته طنز‌آمیز خودش شهرتی بیش از سراینده‌اش پیدا کرده! خرسندی در مقدمه کتابش می‌نویسد: “خوشحالم کتاب را تقدیم آنانی کنم که از خواندن و شنیدنِ پراکنده‌ی سروده های من در رسانه ها و سایت های اینترنتی به ستوه آمده‌اند و همه را یکجا می‌خواهند که بگذارند کنار!”

 

آخرین اعدام

نویسنده: زکریا هاشمی

ناشر: ارزان

تعداد صفحات: ۳۳۰ صفحه

قیمت: ۱۷ یورو

مسعود کدخدایی در معرفی این کتاب نوشته: “چیز زیادی در بارۀ این کتاب نمی‎گویم. نباید از هیجان آن کاست! باید آن را خواند! پر از صحنه‎های عجیب است و حس کنجکاوی نمی‎گذارد آن را زمین بگذاری.

خواندن این کتاب برای بهتر فهمیدن همجنس‎گرایی، برای وارد شدن به دنیای بیماران جنسی، و برای فهمیدن جامعه و فرهنگی که به جای چاره جویی برای حل مشکلات، آنها را نفی، و با کلماتی همچون “غلط” و “حرام” به مجرم‎سازی، محکوم‎سازی، انتقام‎گیری و تنبیه روی می‎آورد، خوب، و شاید بسیار خوب است؛ و عجب روایتگری است این جانی که به راستی وجود داشته و چنین کارهایی را کرده است. این جنایتکارِ پف… جاک… بی همه چیز!”

هیچ‌کس کامل نیست [زنده‌گی‌نامه‌ی شخصی بیلی وایلدر]

نویسنده: شارلوت چندلر

ترجمه: آرش عزیزی

ناشر: نیلا

تعداد صفحات: ۶۰۰ صفحه

قیمت: ۴۰۰۰۰ تومان

“هیچ‌کس کامل نیست”به‌گونه‌ای کتاب زندگینامه و گفتگو با بیلی وایلدر نویسنده و کارگردان شناخته‌شده سینما است. این کتاب درباه آثاری است که وایلدر ساخته است. بیلی وایلدر کارگردان سرشناس هالیوودی متولد سال ۱۹۰۶ و درگذشته در سال ۲۰۰۲ است که شش بار برنده جایزه اسکار شده و فیلم‌هایی مانند “آپارتمان”، “غرامت مضاعف” و “سان‌ست بلوار” را در کارنامه خود دارد.

پلیکان

نویسنده: آگوست استریندبرگ

ترجمه: جواد عاطفه

ناشر: افراز

تعداد صفحات: ۸۸ صفحه

قیمت: ۶۶۰۰ تومان

داستان نمایشنامه “پلیکان” روایت کننده اتفاق‌های مابین مادر و دو فرزندش ـ یک پسر و یک دختر ـ و همسر دختر، از فردای خاکسپاری پدر خانواده است. پدری که به دلیل بدرفتاری‌های مادر در ناامیدی کامل می‌میرد. مادر فقط ادای مادری دارد و حتی غذا را نیز از فرزندانش دریغ کرده است.
استریندبرگ این نمایشنامه را در سال ۱۹۰۷ برای اجرا در تئاتر شخصی‌اش نوشت و بنابراین در زمره نمایشنامه‌های مجلسی او به شمار می‌آید.مهم‌ترین اجرای این نمایشنامه در سال ۱۹۱۴، با کارگردانی ماکس راینهارت، کارگردان مطرح آلمانی، با سبک اجرایی اکسپرسیونیستی اجرا شد.