انتقام عوضی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

البته انتقام گرفتن از دشمن برای خنک شدن دل آدم خوب است. بخصوص وقتی آدم بتواند به آن دشمن لطمه ای بزند و پدرش را دربیاورد. مثلا دشمن خانه آدم را آتش زده و ما هم می رویم ماشین خودمان را آتش می زنیم تا انتقامش را بگیریم. حالا ممکن است کسی که شعور ندارد بگوید دشمن خانه تو را آتش زده، تو چرا ماشین خودت را آتش می زند؟ این جوری که بیشتر لطمه می خوری؟ ولی پاسخ ما معلوم است. مهم این است که یک چیزی را آتش بزنیم. البته اگر می شد ماشین آنها را آتش بزنیم بهتر بود، ولی حالا که نتوانستیم ماشین خودمان را آتش می زنیم و این بهتر از آن است که هیچ چیز را آتش نزنیم.

آقای شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفته که ما از استکبار انتقام می گیریم. البته این آقای مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران فرق دارد. همانطور که نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با نماینده ولی فقیه در آن سپاه فرق دارد و کلا به اندازه سیصد نفر فرمانده سپاه ششصد نفر نماینده ولی فقیه در سپاه وجود دارد که بخشی از آنها مواظب سپاه هستند و عده ای از آنها مواظب بقیه نمایندگان ولی فقیه هستند. ولی حالا به اینکه کی مواظب کی است یا اصولا چند نفر باید مواظب چند نفر باشند خیلی کار نداریم. بلمه فعلا به این کار داریم که چطوری باید انتقام گرفت و برای چی و از کی باید انتقام گرفت.

این آقای شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفته است که سپاه قصد دارد از استکبار جهانی انتقام بگیرد. برای چی؟ برای اینکه اسرائیل یکی از فرماندهان سپاه را در منطقه مرزی اسرائیل کشته است. خدا مرگش بدهد. به همین دلیل سپاه قصد دارد به دلیل اینکه اسرائیل یکی از فرماندهانش را کشته است انتقام بگیرد. به این می گویند یک عمل تلافی جویانه. حالا چطوری می خواهد انتقام بگیرد؟

حجت الاسلام شیرازی گفته « تا زمانی که پرچم اسلام را در کاخ سفید به اهتزار در نیاوریم ساکت نخواهیم شد.» و معنی حرفش این است که انتقام ما از اسرائیل به این شکل است که برای انتقام از اسرائیل پرچم اسلام را در کاخ سفید به اهتزار در می آوریم. یعنی چطوری از کشته شدن یک فرمانده سپاه انتقام می گیریم؟ به این صورت که به آمریکا حمله می کنیم و پرچم اسلام را بر فراز کاخ سفید به اهتزار در می آوریم.

البته این فرمانده سپاه حتما خودش می داند که برای این کار باید اول سپاه خودش را به آمریکا برساند و این طوری هم نیست که یک فرمانده سپاه را بفرستند به عنوان پناهنده سیاسی به آمریکا و طرف بشود کارمند کاخ سفید، یا مسئول حفاظت از آن، و بهد ناغافل و یک دفعه یک پرچم اسلام از جیبش پر بیاورد و آن را برفراز کاخ سفید به اهتزاز در بیاورد و یک عکس سلفی هم بگیرد از خودش با پرچم و منتشر کند در توییتر و فیسبوک و تمام شود برود. این جوری که کلک است.

منظورش این است که سپاه اول خودش را به اروپا می رساند و کل اروپا را مسلمان می کند و بعد می رود به آمریکا و با همراهی مسلمین آمریکای لاتین و کوبا و ونزوئلا و با استعانت از روح شهید چاوز لشگر اسلام حمله می کند به استکبار جهانی و پرچم اسلام را بعد از تسخیر آمریکا بر بالای کاخ سفید به اهتزاز در می آورد.

البته بعضی ها ممکن است فکر کنند که همین که پرچم اسلام بر بالای کاخ سفید نصب شد مشکل حل شده و دیگر انتقام ما از استکبار گرفته شده ولی اینطوری نیست، چون حاج آقا شیرازی گفته که “پرچم اسلام را به اهتزاز در می آوریم.” اهتزاز هم که کار ساده ای نیست. یعنی این پرچم اسلام باید اینقدر آن بالا نصب شده باشد تا باد بخورد توی پرچم و همینطوری مثل زمانی که سرود ملی می خوانند این پرچم با باد به اهتزاز دربیاید.

خوب! حالا فرض کنید که پرچم اسلام برفراز کاخ سفید به اهتزاز در بیاید، آیا جمهوری اسلامی باید حکومت آمریکا را هم تبدیل به یک جمهوری اسلامی کند؟ معلوم است که پاسخ منفی است. چون جمهوری اسلامی که قصد جنگ با آمریکا را ندارد. فقط قضیه یک انتقام است. بعد از اینکه انتقام گرفته شد دیگر دلیلی برای تغییر حکومت آمریکا نداریم. حتی لازم هم نیست که پرچم بالای کاخ سفید تا ابد در اهتزاز باشد، چون انتقام گرفته شده. ضمن اینکه اصلا امکان چنین کاری نیست.

چون جمهوری اسلامی تا زمانی که پرچم در اهتزاز در بیاید احتمالا در آمریکا سفارت دارد یا حتی اگر سفارت نداشته باشد هم با این کشور صلح کرده است. چون بعید می دانم توافق ایران و آمریکا تا قبل از به اهتزار درآمدن پرچم اسلام بر کاخ سفید به نتیجه نرسد. حتی اگر فرض کنیم که توافق به نتیجه نرسد لابد جنگ خواهد شد که در آن صورت یا جمهوری اسلامی از بین می رود یا آمریکا. در صورت اول که دیگر پرچم اسلام باقی نمی ماند در صورت دوم هم که پرچم اسلام در همه جای جهان به اهتزاز در می آید و کلا مشکل حل است.

یعنی می خواهم بگویم قضیه به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی برفراز کاخ سفید خیلی ساده تر از آن چیزهایی است که فکرش را می کنید. مگر اینکه مشکل اینورژن بوجود بیاید یعنی وارونگی هوا در ایالت جرجیا و کلمبیا که کاخ سفید در آن قرار دارد رخ بدهد. به عبارت دیگر بعد از هزار مصیبت و بد بختی پرچم اسلام را بالای کاخ سفید آویزان کنی ولی بخاطر وارونگی هوا باد نیاید و پرچمی که نصب شده به اهتزاز نیاید. فکر کن این همه زحمت کشیدی و انتقام گرفتی، بعد درست همان موقع که داری به نتیجه می رسی پرچم ات بالا نرود و باد نیاید.

حالا، این همه زحمت برای انتقام کلا برای چیست؟ اصلا سپاه برای چی دارد انتقام می گیرد؟ سردار شیرازی گفته که ما بخاطر شهادت یکی از سرداران سپاه توسط اسرائیل می خواهیم انتقام بگیریم. خوب! مرد حسابی تو می خواهی از اسرائیل انتقام بگیری، برای چی پرچم اسلام را بالای کاخ سفید به اهتزاز در می آوری؟ آیا بهتر نیست پرچم را در همان قدس یا یک ساختمانی در تل آویو به اهتزاز در بیاوری که هم انتقام ات معنی داشته باشد و هم راه نزدیک تر باشد و هم دردسر کمتر باشد؟

چون یک مسئله خیلی مهم این است که ممکن است تا ده سال دیگر اگر اوضاع با همین روال پیش برود رابطه ایران با آمریکا خیلی بهتر از رابطه آمریکا با اسرائیل بشود. یکهو می بینی ایران دارد از آمریکا انتقام اسرائیل را می گیرد، در حالی که آمریکا خودش در حال جنگ با اسرائیل است. این طوری که خیلی ضایع است. پس بهتر است ایران برای انتقام گرفتن از اسرائیل به جای به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در کاخ سفید، پرچم اسلام را در اسرائیل به اهتزاز در بیاورد.

البته فعلا ایران در همین دو هفته بخشی از انتقامش را از اسرائیل و آمریکا گرفته است و ضربات مهلکی به این کشور زده که حالا حالاها جایش خوب نمی شود. یعنی ایران در هفته گذشته موفق شد ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز را که ماهها خودش زحمت کشیده بود و آن را ساخته بود، در یک رزمایش بسیار گسترده منهدم کند. در این عملیات ۴۰۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری و چهار موشک نصر به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی شلیک شد و سپاه موفق شد ماکتی را که خودش ساخته بود برای انتقام گرفتن از اسرائیل از بین ببرد.

یک منبع ناآگاه گفت این احتمال وجود دارد که در مرحله بعدی شهر قدس (قلعه حسن خان سابق) را که در آن مجلسمه مسجد قدس قرار دارد، به عنوان هدف انتقام در مانوور مورد حمله قرار بگیرد. در این حالت احتمال دارد که نام مناطق مجاور قلعه حسن خان تغییر کند و اسامی مناطق سرخه حصار و ورامینک که مجاور شهر قدس هستند به تل آویو و اسرائیل تغییر کند و سپاه در اقدام بعدی با یک مانوور گسترده این منطقه را به تلافی و انتقام حمله اسرائیل از میان ببرد.

آگاهانی که در جریان مانوور نظامی سپاه به ماکت ناو آمریکایی نیمیتز بودند، معتقدند که این عملیات از اولین مانوورهای سپاه در چند سال گذشته است که تلفات جانی زیادی نداشته است. یکی دیگر از آگاهان گفته است ممکن است به زودی سپاه برای گرفتن انتقام از اسرائیل در یک مانوور وسیع و گسترده دهها هزار نفر از نیروهای خودش را در یک مانوور نظامی از بین ببرد تا پوز اسرائیل را بزند. قضیه به این سادگی ها نیست. ما یک همچه آدمهایی هستیم.