در دو قدمی اعدام، اما بی خبر

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» وکیل آرش رحمانی پور در مصاحبه با روز:

در حالیکه گزارش ها حاکی از صدور پنجمین حکم اعدام برای متهمانی است که در جلسه دوم دادگاه نمایشی رسیدگی به اتهامات معترضان انتخابات محاکمه شدند، این احکام هنوز به برخی از این متهمان و خانواده های آنان ابلاغ نشده است. با نسرین ستوده، وکیل آرش رحمان پور در همین زمینه مصاحبه کرده ایم. او نیز با تایید خبر عدم ابلاغ حکم اعدام به موکلش،می گوید:وکیل تسخیری به پدر آرش گفته که چنین حکمی صادر شده است. پیش از این دکتر محمد سیف زاده، وکیل حامد روحی نژاد نیز از عدم ابلاغ حکم اعدام به موکل خود خبر داده بود.

 

مصاحبه با خانم ستوده در پی می آید.

 

نسرین ستوده ، وکیل آرش رحمانی پور به “روز” گفت که وکیل تسخیری آقای رحمانی پور خبر از حکم اعدام او داده اما تاکنون این حکم را که گویا به این وکیل تسخیری ابلاغ شده، به خانواده و خود آقای رحمانی پور نشان نداده اند.

وی افزود: در میان اسامی ای که مدیر روابط عمومی دادگستری تهران اعلام کرد اسم موکل من به عنوان محکوم به اعدام نبود اما ما گمان می کنیم کسی که به عنوان “الف . پ” معرفی شده همان آرش رحمانی پور، یعنی موکل بنده است. چون وکیل تسخیری آقای رحمانی پور، به پدر ایشان گفته که حکم اعدام آرش صادر شده است. این در حالیست که هنوز چنین حکمی به موکل من ابلاغ نشده است.

خانم ستوده با بیان اینکه “دادگاه تاکنون علیرغم مراجعات فراوان من و خانواده آرش از پذیرفتن وکالت نامه من امتناع کرده است” تصریح کرد: حقایق بسیار تکان دهنده ای در پرونده آقای رحمانی پور وجود دارد. اول اینکه ایشان در فروردین ماه بازداشت شده اند و هیچ ربطی به انتخابات و وقایع بعد از انتخابات ندارند. از سوی دیگر هنگام بازداشت ایشان ، رعب و وحشت زیادی ایجاد کرده و حتی خواهر باردار ایشان را نیز بازداشت و پس از چند روز آزاد کرده اند؛هر چند متاسفانه خواهر ایشان به دلیل رعب و وحشتی که ایجاد شده بود کودک خود را از دست داده است.

این وکیل دادگستری افزود: روز برگزاری دادگاه نمایشی، پدر آرش با او دیدار داشته و گفته که من وکالت او را پذیرفته ام و از پسرش خواسته که از دادگاه تقاضای مهلت کند تا من به عنوان وکیل پرونده اش را مطالعه کنم اما همین که ایشان این حرف را میزنند، 6 نفر از ماموران سراغ او می روند و تهدید می کنند که یا پسرت را وادار به اقرار کن و یا همین الان تو را هم بازداشت خواهیم کرد.

به گفته این حقوقدان، آقای رحمانی پور با توجه به وعده هایی که درباره آزادی و تخفیف در مجازات در صورت اعتراف و همکاری با ماموران ، به او داده بودند به کارهای نکرده اعتراف کرده است.

خانم ستوده گفت: ایذا و آزار و بازداشت سایر اعضای خانواده برای اعمال فشار به موکلم، اقرار به کارهای نکرده و برخوردی که با خواهر او صورت گرفته نشان میدهد که چه فشار ناهنجاری بر آرش رحمانی پور که فقط 19 سال سن دارد ، وارد شده است.

وی اتهام ذکر شده برای موکلش را ارتباط با انجمن پادشاهی ایران ذکر و در عین حال تصریح کرد: آقای رحمانی پور، هیچ گونه فعالیت عملی در خصوص این انجمن نداشته است.

خانم ستوده درباره دو موکل دیگرش ، عیسی سحرخیز و عاطفه نبوی نیز گفت که قاضی پرونده با آزادی آنها با قرار وثیقه مخالفت کرده است.