کراوات اسلامی

نویسنده

» مقاله ای فاکس نیوز

حالا که در دنیای فشن صحبت از  لباس های لبه تیز بالا گرفته و مد شده  بهتر است نگاهی هم به کراوات اسلامی با طرح شمشیر بیاندازیم. این همان طرحی است که به درد تعطیلات می خورد.

کراوات به شکل شمشیر تنها یکی از محصولات اسلامی است که اخیرا در ایران رونمایی شده است. همچنین عروسک باربی با حجاب اسلامی به اسم فاطمه  تولید خواهد شد و اخیرا یک صورتک مجازی در مسنجر طراحی می شود که به آن “حجاب مسنجر” می گویند.

کراوات اسلامی را همت کمیلی طراحی کرده است که با گفته هایی از حضرت محمد تزیین شده و فرم آن به شکل ذوالفقار شمشیر دو دم حضرت علی، داماد و پسرعموی پیامبر اسلام  است که اولین امام  شیعه مذهبان در ایران و سایر نقاط جهان است.

زدن کراوات عموما بعنوان سمبل فرهنگ غربی، یک سال  بعد از انقلاب سال 1979 در ایران ممنوع شد. اما کمیلی می گوید که کراواتی که طراحی کرده است به تایید برخی از مراجع شیعه هم رسیده.

در عین حال شرکت ایرانی فام اولین عروسک اسلامی را با عنوان فاطمه  تولید کرده است. این درحالی است که در عروسک دیگر با عنوان دارا و سارا که قرار بود جایگزین کن و باربی بشوند، در میان مقامات جمهوری اسلامی به محبوبیت نرسیدند چون نام هایشان ایرانی بود و نه اسلامی. اما فاطمه هم نام و  چهره اسلامی تری دارد و قرار است با هجوم فرهنگی دشمنان مبارزه کند.

حسین همای سرشت ، از شرکت فام می گوید: “غربی ها با تولید باربی و تبلیغ آن بدحجابی و بی حجابی را تبلیغ می کنند. همه این عوامل باعث شد که ما به عنوان وظیفه خود، یک عروسک اسلامی روانه بازار کنیم.”

فام همچنین یک بسته نرم افزار جدید تولید کرده است که روش صحیح پوشیدن حجاب را آموزش می دهد. همای سرشت  گفت که این نرم افزار جدید شامل ویدئو های مد اسلامی، سخنرانی هایی درباره پوشیدن روسری  و “حجاب مسنجر” است که سیستم فرستادن پیام و چت کردن بین کسانی است که این سیستم را دارند.

هنوز پیدا نیست که این اعمال چقدر از سر عقیده است و تا چه اندازه سودجوئی و برای استفاده از سوبسیدها و حمایت های دولت دارای پترودلار است.

فاکس نیوز، 19 نوامبر