اسراییل نامطلوب‌تر از ایران است

آی ۲۴ نیوز
آی ۲۴ نیوز

» گزارش آی ۲۴ نیوز از نظرسنجی بریتانیایی ها

دولت یهود در لیست کشورهای نامطلوب، پس از کره شمالی قرار گرفت و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

براساس یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شده، جدا از کره شمالی، اسراییل بیش از دیگر کشورهای جهان برای مردم بریتانیا نامطلوب است.

این نظرسنجی که در ماه اوت انجام و روز پنج شنبه ازسوی مؤسسه سلطنتی امور بین المللی منتشر شده، نشان می دهد که نسبت به نظرسنجی قبلی که دو سال پیش انجام شده بود، افکار منفی بریتانیایی ها در قبال اسراییل به شکلی قابل توجه افزایش یافته.

۳۵ درصد از بریتانیایی ها در سال ۲۰۱۴ اظهار داشته اند که “به ویژه” نسبت به اسراییل “حس مطلوبی ندارند”، درحالی که این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ۱۷ درصد می رسید. 

ازطرف دیگر، این تحقیق نشان می دهد که عقاید منفی مردم بریتانیا نسبت به اسراییل از ایران بیشتر است [۳۳ درصد در سال ۲۰۱۴ در مقابل ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۲].

قابل ذکر است که این تحقیق در اوت ۲۰۱۴ و در بحبوحه جنگ اسراییل علیه حماس در نوار غزه انجام شده که طی آن خسارات وارده به هر دو طرف به شکلی گسترده ازسوی رسانه ها تحت پوشش قرار گرفته بود.

بریتانیا در ماه مه انتخابات عمومی برگزار خواهد کرد. دیوید کامرون در زمان رویارویی اسراییل و حماس در تابستان گذشته حمایت خود را از اسراییل اعلام کرده بود. درحالی که اد میلیبند، رهبر اپوزیسیون کارگری، به شدت نسبت به این مسأله به انتقاد پرداخت.

منبع: آی ۲۴ نیوز، اول فوریه ۲۰۱۵